دوره 10، شماره 4 - ( 1398 )                   جلد 10 شماره 4 صفحات 235-205 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

vahidnia F, Ghonsooly B, Shahriari H. A Qualitative Study of English Language Students’ Perceptions of Teacher’s Pet Phenomenon in the Iranian Higher Education Context. LRR 2019; 10 (4) :205-235
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-22199-fa.html
وحیدنیا فاطمه، قنسولی بهزاد، شهریاری حسام الدین. بررسی کیفی دیدگاه دانشجویان زبان انگلیسی در خصوص پدیدۀ نورچشمی در بافت دانشگاهی ایران. جستارهای زبانی. 1398; 10 (4) :205-235

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-22199-fa.html


1- دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد
2- استاد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد ، ghonsooly@um.ac.ir
3- استادیار آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده:   (5378 مشاهده)
با توجه به نقش اساسی عدالت در رفتار استادان با دانشجویان و تأثیر برخورد عادلانۀ آن­ها در میزان یادگیری دانشجویان، پژوهش حاضر بر آن است تا به­­صورت کیفی به بررسی دقیق پدیدۀ نورچشمی ـ یکی از بارزترین نمودهای رفتار تبعیض­آمیزانۀ استادان ـ در بافت دانشگاهی بپردازد. بدین منظور، با 30 دانشجوی مرد و زنِ سه مقطع تحصیلی رشته­های زبان انگلیسی، مصاحبۀ نیمه­ساختار­یافته انجام شد و داده­ها با روش پدیدارشناسی تفسیری تحلیل شد. نتایج نشان داد که دانشجویان حس منفی نسبت به استاد و نورچشمی­اش داشتند و نورچشمی­ها را با القاب زشت خطاب می­کردند. افزون بر این، شرکت­کنندگان بیشتر از صفت­های منفی برای توصیف نورچشمی­ها استفاده و بیان می­کردند که در­صورت قطع منافع، رابطۀ میان استاد و نورچشمی­اش خاتمه می­یابد. درنهایت، دربارۀ دلایلی که به این یافته­ها منجر شد، بحث شد.
 
 
متن کامل [PDF 302 kb]   (1503 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: روان شناسی زبان
انتشار: 1398/6/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.