دوره 12، شماره 1 - ( 1400 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 80-43 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeedakhtar A, Abdi R, Akbari A. The Effect of Focused and Unfocused Written Corrective Feedback on the Accuracy of Iranian learners’ Simple Past Tense. LRR 2021; 12 (1) :43-80
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-27521-fa.html
سعیداختر افسانه، عبدی رضا، اکبری اعظم. تأثیر بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر صحت زمان گذشتۀ سادۀ زبان‌آموزان ایرانی. جستارهای زبانی. 1400; 12 (1) :43-80

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-27521-fa.html


1- استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، a.saeedakhtar@ut.ac.ir
2- دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
3- دانشجوی کارشناسی ‌ارشد گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده:   (3072 مشاهده)
مطالعۀ حاضر به بررسی نقش بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز مستقیم بر صحت زمان گذشتۀ سادۀ باقاعده و بی­قاعدۀ انگلیسی زبان­آموزان سطح متوسط پرداخت. تعداد 60 زبان­آموز ایرانی به­طور تصادفی به دو گروه آزمایشی (متمرکز و غیرمتمرکز) و گروه گواه طبقه­بندی شدند. هر سه گروه در 4 جلسۀ متوالی، تکلیف نوشتاری انجام و به معلم تحویل دادند. جلسۀ بعد، هر گروه تکلیف­های خود را در شرایطی متفاوت دریافت کردند. در تکلیف­های نوشتاری گروه بازخورد اصلاحی متمرکز، صرفاً افعال نادرست زمان گذشتۀ ساده تصحیح شد، ولی در نوشتار گروه بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز، تمامی نکته­های نادرست گرامری تصحیح شد. گروه کنترل هیچ بازخورد اصلاحی دریافت نکرد. نتایج نشان داد که گروه بازخورد اصلاحی متمرکز به­طور معنا­دار بهتر از گروه­های دیگر در پس­آزمون بلافصل عمل کرده ­است.  نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که زبان­آموزان بازخورد اصلاحی متمرکز را به بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز ترجیح دادند.
 
 
متن کامل [PDF 455 kb]   (1231 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: زبان انگلیسی
انتشار: 1400/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.