دوره 5، شماره 5 - ( 1393 )                   جلد 5 شماره 5 صفحات 144-117 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghiasian M S, Falahi A A. Cognitive Approach to the Errors of Persian Speakers in Using Spanish Verb-governed Prepositions. LRR 2015; 5 (5) :117-144
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-3313-fa.html
غیاثیان مریم، فلاحی علی اکبر. رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسی‌زبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی. جستارهای زبانی. 1393; 5 (5) :117-144

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-3313-fa.html


1- استادیار زبان‌شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- مدرس مدعو زبان اسپانیایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده:   (11051 مشاهده)
پژوهش حاضر رابطه بین سطح میان­زبان و بسامد خطاهای درون­زبانی و بین ‌زبانی را بررسی می‌کند. بدین منظور رویکرد شناختی- تحلیل خطا که رویکردی تلفیقی است، برای بررسی خطاهای زبان‌آموزان فارسی‌زبان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی پیشنهاد می‌شود. نوع پژوهش از دیدگاه هدف، کاربردی و بر‌اساس ماهیت و روش، از نوع تحقیق همبستگی است. جامعه آماری، دانشجویان رشته زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی هستند که به روش نمونه‌گیری خوشه­ای 75 نفر از آنان به‌عنوان نمونه اولیه تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند. از میان آن‌ها، 67 آزمودنی در سه سطح میان­زبان: مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم شدند. طبقه‌بندی سطح میان­زبان آزمودنی­ها بر‌اساس پاسخ­هایشان به پرسش‌نامه صورت­ گرفته­است. با بهره‌گیری از آمار توصیفی، این مطالعه نشان می­دهد که بسامد بروز خطاهای درون­زبانی با سطح میان­زبان همبستگی مثبت و بسامد بروز خطاهای بین زبانی با سطح میان­زبان همبستگی منفی دارد.  
متن کامل [PDF 589 kb]   (4679 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان
انتشار: 1393/11/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.