دوره 14، شماره 2 - ( 1402 )                   جلد 14 شماره 2 صفحات 77-47 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eghtesadi Roudi A, Pazhouhesh M. The Effectiveness of Flipped Classroom in Teaching a General English University Course, and Associated Individual Factors. LRR 2023; 14 (2) :47-77
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-54617-fa.html
اقتصادی رودی احمدرضا، پژوهش محمد. اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی مؤثر بر آن. جستارهای زبانی. 1402; 14 (2) :47-77

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-54617-fa.html


1- استادیار آموزش زبان انگلیسی، پردیس شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، مشهد، ایران ، a.r.eghtesadi@gmail.com
2- استادیار آموزش زبان انگلیسی، پردیس شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، مشهد، ایران.
چکیده:   (1882 مشاهده)
 آموزش معکوس یکی از روش‏های نسبتاً جدید آموزشی است که در آن آموزش در خارج از کلاس صورت می‏گیرد و زمان کلاس به تمرین و تثبیت یادگیری زیر نظر معلم اختصاص می‏یابد. مطالعات مختلفی در جهان و ایران به بررسی اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان انگلیسی پرداخته‏اند، اما این مطالعات یا در بافت مدارس و آموزشگاه‌های خصوصی زبان انجام شده و یا با دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی انجام شده است. این مطالعه به بررسی نظر دانشجویان زبان ‏‏عمومی دربارۀ آموزش معکوس و اثربخشی آن در درس زبان عمومی در دانشگاه فرهنگیان می‏پردازد. یافته‏ها حاکی از رضایت دانشجویان از آموزش معکوس و ترجیح آن بر روش سنتی است. براساس نتایج آزمون t زوجی و مستقل، آموزش معکوس باعث بهبود یادگیری دانشجویان در درس زبان عمومی می‌شود. علاوه‌براین جنسیت می‏تواند بر اثربخشی آموزش معکوس مؤثر باشد، اما رشتۀ تحصیلی دانشجویان تأثیرگذار نیست. براساس یافته‏های این پژوهش، آموزش معکوس یکی از راه‌های افزایش اثربخشی آموزش زبان عمومی در کلاس‌های حضوری و مجازی می‏تواند باشد.


 
متن کامل [PDF 508 kb]   (320 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان
انتشار: 1402/3/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.