مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه
2- دانشگاه تبریز ، mohammadzohrabi@gmail.com
3- دانشگاه هنر اسلامی تبریز
4- دانشگاه ارومیه
چکیده:   (67 مشاهده)
این مطالعه تلاش کرد تا مداخلات متنی غالب و مهم را که در محدوده ویرایش قابل دسترسی قرار می‌گیرند و توسط متخصصان رشته پزشکی ایرانی و معلمان زبان انگلیسی  انجام میشوند را مشخص کند. برای این منظور، ما به 20 متخصص رشته های پزشکی و 20 مدرس زبان انگلیسی نیاز داشتیم تا نسخه ویرایش نشده 80 مقاله تحقیقاتی پزشکی منتشر شده را به گونه ای ویرایش کنند که آنها را برای چاپ در مجلات پزشکی با کیفیت مناسب آماده کند. ما داده‌های به‌دست‌آمده از مقالات ویرایش ‌شده را با استفاده از یک چارچوب استراتژی ویرایش که چهار استراتژی خرد ویرایشی و پنج استراتژی کلان را متمایز می‌کرد، دسته‌بندی کردیم. یافته‌ها نشان داد که استراتژی‌های ویرایش خرد متخصصان پزشکی و معلمان زبان انگلیسی از استراتژی‌های ویرایش کلان آنها بیشتر بود. علاوه بر این، تفاوت معنی‌داری بین استراتژی های ویرایش خرد گروه‌های شرکت‌کنندگان داشت. نتایج، نیاز به همکاری و هم افزایی بین متخصصان رشته های پزشکی و معلمان زبان انگلیسی را برای بهبود ویژگی‌های شکلی، سبکی و ژانر مقالات پزشکی و تسریع فرآیند انتشار آن‌ها را برجسته کرد.
     
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.