دوره 3، شماره 2 - ( 1391 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

gholamy H, Aheste M J. A Study of Iranian Language Learners' Problems in Expressing Reason in Russian. LRR 2012; 3 (2) :1-10
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-6397-fa.html
غلامی حسین، آهسته محمد جواد. بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی در نحوه بیان علت به زبان روسی. جستارهای زبانی. 1391; 3 (2) :1-10

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-6397-fa.html


1- دانشیار زبان روسی، دانشگاه تهران، دانشکده زبان های خارجی، گروه زبان و ادبیات روسی
2- دانشجوی ارشد گروه روسی، دانشگاه تهران، دانشکده زبان های خارجی، گروه زبان و ادبیات روسی
چکیده:   (5977 مشاهده)
سبب یا علت انجام کاری در زبان روسی در بسیاری از موارد با آنچه که در زبان فارسی وجود دارد فرق می‌کند ، این تفاوت‌ها وقتی رونمایی می‌شوند که علت به کمک حروف اضافه بیان شود. حروف اضافه در زبان روسی علاوه بر ویژگی مکانی و هدفی، دارای ویژگی سببی هستند که هنگام گفتگو به زبان روسی و ترجمه از فارسی به روسی از اهمیت خاصی برخوردارند و زبان‌آموزان ایرانی در طول دوره فراگیری زبان به طور سطحی با آن‌ها آشنا می‌شوند و آنطور که باید و شاید به آن‌ها آموزش داده نمی‌شوند، در زبان روسی یک حرف اضافه معین برای بیان علت خاصی بکار می‌رود به گونه‌ای که حرف اضافه دیگر نمی‌تواند جایگزین آن شود بار معنایی اسامی و افعالی که حروف اضافه سببی با آن‌ها به کار می‌روند و همچنین نتیجه‌ای که علت باعث بوجود آمدن آن شده است، در تعیین حرف اضافه سببی مربوطه نقش اساسی دارند. از این رو زبان‌آموزان ایرانی همواره در بیان علت دچار مشکل می‌شوند. این مقاله به بررسی مشکلات زبان‌آموزان ایرانی و اثبات این گزاره می‌پردازد.
متن کامل [PDF 169 kb]   (2615 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: زبان
انتشار: 1390/9/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.