مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علامه محدث نوری ، shabanikarim@gmail.com
چکیده:   (206 مشاهده)
هدف از مطالعه موردی حاضر بررسی توان تشخیصی و آموزشی ارزیابی پویا (DA) در زمینه نگارش زبان انگلیسی از طریق ارتباط رایانه ای برون خط (ACMC)  می باشد. به طور اخص، این تحقیق به کاربرد ارزیابی پویا به کمک کامپیوتر و برون خط از طریق ایمیل در شناسایی و تقویت توانمندی های نگارشی زبان آموزان مبتدی در محیط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی می پردازد. در این راستا، با استفاده از یک قالب مطالعه موردی، سه زبان آموز انتخاب و دریک دوره آموزشی به مدت ده هفته شرکت نمودند. تحلیل و مقایسه خطاهای نگارشی زبان آموزان در ابتدا و انتهای دوره بیانگر اشتباهات نگارشی آنها در زمینه محتوا، نظم ساختاری، صحت گرامری، صحت واژگانی و نقطه گذاری بود. بررسی تعاملات نگارشی بین استاد و زبان آموزان نشان داد راهبردهای متعددی توسط استاد مورد استفاده قرار گرفته است که عبارتند از درخواست برای ویرایش، شناسایی منطقه ی خطا، مشخص کردن محدوده ی خطا، تعیین نوع خطا، پیشنهاد برای یک انتخاب و توضیح صریح. علاوه بر آن، الگوهای پاسخگویی متعددی همچون عدم پاسخگویی، خودمختاری رو به رشد و استقلال کامل در زبان آموزان شناسایی شد. از بعد کاربردی، روش ارزیابی پویا از طریق ارتباط برون خط رایانه ای می تواند به عنوان یک ابزار تشخیصی موثر در درک بهتر توانمندی های نگارشی زبان آموزان تلقی شود.  
 
     
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.