دوره 8، شماره 4 - ( 1396 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 97-124 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdollahi A, khajehali A. Application of the Abstract Inter-Language Model in the Analysis of the Participants' Errors in the Writing Section of the DELF Exam in Iran. IQBQ. 2017; 8 (4) :97-124
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-14-4213-fa.html
عبدالهی اکبر، خواجه علی آسیه. کاربست الگوی انتزاعی بینازبان در بررسی خطاهای شرکت‌کنندگان در بخش کتبی آزمون دِلف در ایران. جستارهای زبانی. 1396; 8 (4) :97-124

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-14-4213-fa.html


1- استادیار آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (1145 مشاهده)
تلاش نگارندگان در این مقاله برای این بوده است که با تحلیل خطاهای شرکت‌کنندگان در آزمون بین‌المللی دِلف در ایران، در بخش نگارش2، تغییر و تحول بینا­زبان3 زبان­­آموزان ایرانی را در حوزه­های واژگانی، اصطلاحی و ساختار­های نحوی و چگونگی آن را در چهار سطح آزمون دِلف مطابق با چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان­ها4 بررسی کنند. زبان­آموزان در روند آموزش تدریجی زبان ­­فرانسه، چون هنوز تحت‌تأثیر زبان فارسی هستند، به‌طور ناخودآگاه در حوزه­های گوناگون، مانند به‌کارگیری واژگان، قواعد و ساختارهای نحوی، مرتکب خطاهایی در نگارش می­شوند. این خطاها گاه نتیجه تأثیر زبان فارسی، استفاده اشتباه از آموخته­ها و یا به‌دلیل ناآگاهی از بعضی قواعد و کلمات روی می­دهد.
نتایج حاصل از این پژوهش مبین این نکته است که فراگیران ایرانی زبان فرانسه که در آزمون­های بین‌المللی زبان فرانسه شرکت می­کنند، در بخش نگارش، تحت‌تأثیر سیستمی ساده‌شده از زبان فرانسه هستند که روند پیچیدگی آن به‌تدریج با ارتقای سطح زبانی فراگیران افزایش می­یابد. با تحلیل متن­های نگارش‌یافته ازسوی داوطلبان آزمون دِلف روشن شد که منشأ اشتباهات نگارشی زبان­آموزان علاوه‌بر تأثیرات زبان مادری به تصورات و پیش داوری­های آنان از زبان فرانسه و روند فراگیری آن به‌طور کلی بستگی دارد
متن کامل [PDF 583 kb]   (883 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان
دریافت: ۱۳۹۵/۵/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code