%0 Journal Article %A Eskandari, Mahnush %A Saeidi, Ali %T Analyzing Iranian learners’ Errors: The Case Study of Spatial and Temporal Prepositions in Russian language %J Language Related Research %V 10 %N 3 %U http://lrr.modares.ac.ir/article-14-24324-fa.html %R %D 2019 %K Keywords: Preposition, spatial and temporal prepositions, Persian language, Russian language, error, Iranian learners., %X زبان­آموزان ایرانی هنگام فراگیری دستور دشوار زبان روسی با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. یکی از این مشکلات، تعدد و پیچیدگی حروف اضافه به­خصوص حروف اضافۀ مکانی و زمانی روسی در مقایسه با فارسی است. زبان­آموزان هنگام کاربرد این حروف اضافه با مشکلات مختلفی روبه­رو می‌شوند. از آنجا که وظیفۀ معلم، تسهیل شرایط یادگیری، بهبود روند آموزش و دسته­بندی مطالب بر اساس روال منطقی است، می­بایست در مرحلۀ نخست خطا­های زبان­آموزان را استخراج و مشکلات مورد نظر را بررسی و دلایل بروز آن­ها را کشف کرد تا بتوان در گام بعد راهی برای جلوگیری و یا کاهش آن­ها اندیشید. مهم­ترین هدف این پژوهش که با روش توصیفی ـ تحلیلی و با تکیه بر تحقیق میدانی بر روی 150 زبان­آموز ترم چهار یا «سطح متوسط» دانشگاه علامه طباطبائی(ره) طی دو سال و در فرایند «تدریس»، «آزمون» و «نظرسنجی» انجام گرفته است، این است که با تجزیه و تحلیل داده­ها، خطا­های پر­بسامد زبان­آموزان در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی روسی طبقه­بندی و دلیل بروز آن­ها تعیین و راهکارهایی برای کاهش آن­ها ارائه شود. از نتایج پژوهش بر­می­آید که پربسامد­ترین خطا­ها در کاربرد حروف اضافۀ مکانی و زمانی روسی مربوط به تداخل زبان مادری و چند­معنایی حروف اضافۀ روسی و قابلیت کاربرد حروف اضافۀ سادۀ روسی با چند حالت دستوری است. راهکارهایی نیز برای کاهش خطاها ارائه شده که مهم­ترین آن­ها، قرار دادن درس حروف اضافه در سرفصل آموزشی دورۀ کارشناسی زبان روسی در ایران و آموزش اندیشیدن به زبان روسی به جای ترجمۀ اندیشه­های فارسی است. %> http://lrr.modares.ac.ir/article-14-24324-fa.pdf %P 265-291 %& 265 %! %9 مقالات علمی پژوهشی %L A-10-16896-1 %+ Assistant Professor of Russian Language Teaching- Allameh Tabatabaei University- Tehran-Iran. %G eng %@ 2322-3081 %[ 2019