AU - Moghadami, Narges AU - Iraji, Maryam TI - Study of Children's Semantic Competence at the Level of Across-Proposition Meaning of Quantifier “Every” PT - JOURNAL ARTICLE TA - mdrsjrns JN - mdrsjrns VO - 4 VI - 4 IP - 4 4099 - http://lrr.modares.ac.ir/article-14-3522-fa.html 4100 - http://lrr.modares.ac.ir/article-14-3522-fa.pdf SO - mdrsjrns 4 AB  - معنا یکی از شاخصه­های مهم در بررسی فرآیند یادگیری زبان مادری است. مطالعه آنچه کودکان راجع به معنا در سطوح مختلف می­دانند، می­تواند راهی برای دستیابی به چگونگی سخنوری بشر باشد. هدف از این تحقیق، بررسی میزان فهم کودک از نقش­های معنایی کمیت­نمای جهانی «هر» در سطح روابط بین گزاره­ای است. بررسی روابط معنایی بین­گزاره­ای حاوی کمیت نمای «هر» در کودکان، نه تنها گام ارزشمندی در دستیابی به معناشناسی «هر» خواهد بود، بلکه سهم بسزایی را در بررسی توانش معنایی کودکان ایفا خواهد کرد. در این تحقیق با استفاده از یک روش تجربی جدید، توانایی کودکان در استنباط بین جملات متضمن و مستلزم مورد بررسی قرار گرفته است. برای نمونه­گیری، از 28 کودک دختر، بین سنین سه تا شش سال استفاده شده و گزینش کودکان به صورت تصادفی است. در نهایت در این مطالعه، توانش بزرگسال­مانند کودکان، با توجه به معناشناسی در هر دو سطح ترکیب و مقایسه معنای جمله­ای، تأیید می شود. CP - IRAN IN - Birjand LG - eng PB - mdrsjrns PG - 173 PT - YR - 2013