@ARTICLE{Mousavi, author = {Mousavi, Seyed Iman and Kiany, Gholamreza and Akbari, Ramin and Ghafarsamar, Reza and }, title = {The process of developing disciplinary genre awareness through training academic writing skills: A case study}, volume = {7}, number = {3}, abstract ={در این پژوهش کیفی با بررسی فرآیندهای فکری دو نمونه از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل، چگونگی توسعه آگاهی‌ از ژانر رشته تخصصی ذکر‌شده، بررسی‌ و گزارش شده است. بدین‌منظور، دو نمونه مطالعاتی به مدت هجده ماه تحت آموزش و بررسی‌ قرار گرفتند. در این مدت یکی‌ از محققان برای تقویت مهارت‌های نگارش دانشگاهی، به‌طور شخصی کلاس‌های منظم آموزشی با شرکت‌کنندگان برگزار نمود. چهارچوب نظری استفاده‌شده در این پژوهش، مدل «تعامل» هایلند (2005) و روش تحقیق نیز در فاز اول تا سوم این کار، روش قوم‌نگارانه و تفسیری و در فاز چهارم، تحلیلی بود. چند مصاحبه و جلسات یادآوری فرآیند فکری، یادداشت‌برداری‌های میدانی و بررسی‌ اسناد به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها انجام شد. طبق تعریف ارائه‌شده از سطوح مهارتی توسط سازمان آیلتس، شرکت‌کنندگان در این مطالعه از سطح نگارشی کاربر محدود (نمره 4) تا سطح کاربر خوب (نمره 7) پیشرفت کردند. در‌ ‌نهایت این پژو.هش، نتیجه بررسی‌‌ها از مراحل تکامل آگاهی شرکت‌کنندگان از ژانر تخصصی رشته خود در قالب یک مدل ارائه شد. این مطالعه می‌تواند چشم‌انداز بسیار روشنی برای برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی مهارت‌های نگارش تخصصی و دانشگاهی باشد. }, URL = {http://lrr.modares.ac.ir/article-14-7532-fa.html}, eprint = {http://lrr.modares.ac.ir/article-14-7532-fa.pdf}, journal = {Language Related Research}, doi = {}, year = {2016} }