@ARTICLE{Janfeshan, author = {Janfeshan, Kamran and }, title = {Investigating Iranian New Senior High School Book (Vision 1) Based on Book Evaluation Checklist from Kermanshah EFL Teachers' Perspective }, volume = {9}, number = {5}, abstract ={انتشار کتاب‌های جدید درسی زبان انگلیسی از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش پس از دو دهه، واکنش‌های مختلفِ متخصصان و دبیران را در حوزۀ آموزش زبان انگلیسی در پی داشته است. هدف این پژوهش، ارزیابی کتاب ویژن ۱ (Vision 1) از دیدگاه دبیرانی بود که کتاب را در اولین سال انتشار (سال تحصیلی ۹۵-۹۶) تدریس کرده بودند. شرکت‌­کنندگان شامل ۶۶ دبیر زبان انگلیسی (۳۰ زن و ۳۶ مرد) با بیش از پنج ­سال سابقۀ تدریس بودند که از مدارس مناطق مختلف کرمانشاه به شیوۀ در دسترس انتخاب شدند. ارزیابی کتاب درسی ویژن ۱ از طریق توزیع چک‌لیست لیتز (2005) انجام و هفت معیار مطالعه شد. به­ همراه چک‌لیست از دبیران درخواست شد، به پرسش­هایی نیز پاسخ دهند و نظر خود را در مورد کتاب بیان کنند. نتایج حاصل از تحلیل کمّی و کیفی پرسش­نامه و پرسش­ها نشان داد که دبیران زبان انگلیسی از تغییر کتاب پس از دو دهه راضی هستند. علاوه بر این، دبیران زبان انگلیسی کتاب ویژن ۱ را به­سبب توجه هم‌زمان به چهار مهارت زبان، واقعی‌تربودن مطالب، ارائۀ موضوعات مورد علاقۀ دانش‌آموزان و تنوع فعالیت‌ها، سودمند ارزیابی کردند. از سوی دیگر یافته‌ها نشان داد که کتاب دارای کاستی‌هایی است که در زمان اجرا و ارائه به دانش‌آموزان آشکار شده است. نتایج این ارزیابی می‌تواند در ویرایش و تجدید چاپ کتاب در سال‌های آتی از سوی نویسندگان کتاب زبان انگلیسی و طراحان برنامۀ درسی به­کار رود. }, URL = {http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16583-fa.html}, eprint = {http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16583-fa.pdf}, journal = {Language Related Research}, doi = {}, year = {2018} }