موضوعات = زبان انگلیسی
تعداد مقالات: 90

Stylistic and Cognitive Analysis of Ben’s Mind Style in Doris Lessing’s Ben, in the World (2000)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zahra Rahimnouri؛ Rajabali Askarzadeh Torghabeh؛ Mahmoudreza Ghorban Sabbagh

Giles Goat-Boy, John Barth’s Confrontation with Positivist Sphinxes: A Symbolic Derision on the Language of Power

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Seyed Vahid Abtahi؛ Jalal Sokhanvar

Psychologically distressed EFL teachers’ coping strategies, teaching enjoyment and wellbeing: A positive psychology mixed-methods study

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Soheila Esmaeilee؛ Jaleh Hassaskhah

فراتحلیل مطالعات شبه آزمایشی تفکر انتقادی در آموزش زبان دوم در ایران**

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

تهمینه خلیلی؛ سعید کتابی؛ دیمیتریس نماتیکس؛ داریوش نژادانصاری مهابادی

How Trends and Topics Reflect the Evolution of Translation Studies as an Academic Field of Study: A Scientometrics Study

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Nematullah Shomoossi؛ Mehrdad Vasheghani Farahani؛ Somayeh Ghaffari Heshajin؛ Abdurrashid Abdurrashid Khazaei Feizabad

Technology-Enhanced Educational Games in EFL Settings: The Case of English Speaking

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zhila Kiyanfar؛ Mehdi Sarkhosh

Exploring the Relationships among Academic Buoyancy, L2 Writing Mindset, Willingness to Write and Academic Writing Performance of Iranian EFL Learners

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Omid Mallahi

The Role of Working Memory in the Impact of Data-Driven Learning on Academic English Lecture Comprehension

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Javad Zare؛ Sedigheh Karimpour

EFL Teachers’ Emotional Experience in Technology-Equipped Classes: An Appraisal Theoretical Perspective

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Sara Haghi؛ Mohammad Aliakbari؛ Ali Yasini

The Contribution of Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support to Teacher Continous Professional Development: The Mediating Role of Work Motivation

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مرتضی بُنجخی؛ سید محمدرضا امیریان؛ محمد داوودی؛ سید محمد رضا عادل

Iranian 12th-grade English Language Final Examinations in the Light of Bloom’s Revised Taxonomy

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زهرا دولتی؛ عبدالرضا تحریری؛ سید آیت الله رزمجو

Exploring the frequency of reading strategy use among EFL High School: a case study in Vietnam

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Tuyet Hanh Le Thi؛ Nguyen Thi Dong؛ Tran Thi Phuong Thao

Virtual reality in higher education: Learners’ self-efficacy, foreign language anxiety, and speaking skills in a VR-assisted English oral presentation course

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Fatemeh Saneie Kashanifar؛ Seyyedeh Susan Marandi

Emotion Regulation, Psychological Well-Being, and Critical Pedagogy among Iranian EFL Teachers: The Mediating Role of Cultural Identity

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Seyed Mohammad Reza Amirian؛ Zahra Bayat؛ Reza Bagheri Nevisi

Separate and Integrated Explicit Pragmatic Learning Strategies-Based Instruction: Effects on Speech Act Production and Pragmatic Learning Strategy Use

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Mina Akhavan Tavakoli؛ Marzieh Bagherkazemi؛ Alireza Ameri

Teaching Pragmatic Competence among Iraqi EFL Learners through Task-based Approach: The Mediating Roles of Teaching Context and Learners’ Gender

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.7278

Reyasah Kareem Adhab Al-Lami؛ Fatemeh Karimi؛ Hamid Gittan Jewad Al-Chlaihawi؛ Zargham Ghabanchi

Exploring Interpersonal Justice in EFL Education: A Conceptual Review of Its Impact on Students' Well-being and Engagement

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Yan Wang

Charting AI Integration in English Education: A Bibliometric Analysis of Emerging Trends, Ethical Dilemmas, and Theoretical Transformations

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zhou Bo؛ Lim Seong Pek؛ Li Jian؛ Fatin Syamilah Che Yob؛ Henry E. Lemana II؛ M. Zaini Miftah

نقش خودآگاهی در فرایند ترجمه براساس الگوی پکته : مطالعه موردی دانشجویان ترجمه در ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

ثمر احتشامی؛ گلاره گدری

Contributing Socio-cultural Factors to Language Teacher Agency and Professional Development: Critical Incidents in Focus

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Milad Salimi؛ Khadije Aqajani Delavar

Foreign Language Speaking Anxiety and Enjoyment on ASR-Based and Human-Rated Read-Speech Evaluation

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 11 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116317.0

Muzakki Bashori

Willingness to Communicate, Active/Passive Motivation, and Foreign Language Learning

دوره 17، شماره 1، بهار 1405، صفحه 1-31

10.48311/LRR/lrr.2026.7154

Sanaz Sadeghi؛ Reza Pishghadam؛ Haniyeh Jajarmi؛ Shirin Shafiei Ebrahimi

Audiovisual Translation and Media Accessibility in Iran: State of the Art

دوره 17، شماره 1، بهار 1405، صفحه 255-282

10.48311/LRR/lrr.2026.7149

Amir Arsalan Zoraqi؛ Mohsen Askary؛ Azadeh Eriss؛ Fatemeh Sarvghadi؛ Elmira Soleimanirad؛ Fatemeh Ghaderi