دوره و شماره: مقالات آماده انتشار
تعداد مقالات: 199

Stylistic and Cognitive Analysis of Ben’s Mind Style in Doris Lessing’s Ben, in the World (2000)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zahra Rahimnouri؛ Rajabali Askarzadeh Torghabeh؛ Mahmoudreza Ghorban Sabbagh

Manipulation of Taboo Language in Four American Novels Translated into Persian

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mazdak Bolouri

مطابقه مفعولی؛ پدیده ای نحوی در فارسی میانۀ زردشتی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 01 بهمن 1404

سید مهدی ساداتی نوش آبادی؛ نرجس بانو صبوری

Giles Goat-Boy, John Barth’s Confrontation with Positivist Sphinxes: A Symbolic Derision on the Language of Power

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Seyed Vahid Abtahi؛ Jalal Sokhanvar

بررسی فرایندهای ادغام غُنّه‌دار و بی‌غُنّه در قرائت قرآن مجید در چارچوب نظریۀ بهینگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

بشیر جم؛ مرضیه اسماعیلی دهکردی

تحلیل فرایند نظام های گفتمانی کنشی و تنشی در شعر «کتیبۀ» اخوان ثالث

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

اسفندیار نجفی؛ محتشم محمدی

بازتاب فضایل و رذایل اخلاقی نهج البلاغه در آینه طرح واره های تصوری «با رویکرد معنی شناسی»

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

عارفه داودی؛ فتحیّه فتّاحی زاده؛ حیات عامری

تحلیل قصیدۀ «لَیالی المَنفَی: شب‌های تبعید» اثر مُحی‌الدّین فارِس با تکیه بر نظام‌های معنایی تعاملی اریک لاندوفسکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

پریا رزمدیده؛ سمیرا حیدری راد

بازتاب نیک‌زیستی در روایت نوشتاری دانش‌آموزان دبیرستانی:‌ تحلیلی پیکره بنیاد&

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

حبیب رضائی؛ شهین نعمت زاده؛ شهرام مدرس خیابانی؛ احمد محسنی؛ نغمه تقوی

اهمیت و نقش نشانگرهای فراگفتمان تبادلی در گفتمان علمی فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

طاهره طارمی؛ مسعود قیومی

Scrutinizing the Conjunction between Self-efficacy Beliefs and Emotional Intelligence among English Teachers

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mehdi Sarkhosh

خاطرات جمعی مکان و خوانش منظر شهر به مثابه متنی روایی (نمونه موردی: خیابان چهارباغ اصفهان)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مهدی حقیقت بین؛ هدا زابلی نژاد

بررسی رفتار پرسش‌های چندگانه در زبان فارسی از منظر اثر تفوق

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محمد رضا پهلوان نژاد

Psychologically distressed EFL teachers’ coping strategies, teaching enjoyment and wellbeing: A positive psychology mixed-methods study

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Soheila Esmaeilee؛ Jaleh Hassaskhah

رویکردی اجتماعی شناختی به چندمعنایی واژگانی مطالعه موردی: "شیرین"

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

فاطمه یوسفی راد؛ سید محمود متشرعی

Types and Functions of Speech Acts in Iranian EFL Teachers and Learners’ Classroom Interactions

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mohammad Javad Mohammadi؛ Mehran Memari؛ Bita Asadi

تحلیلی بر دایره‌واژگانی فعال در نوشتار فارسی‌آموزان غیرایرانی: تنوع واژگانی بر پایه‌ی شاخص گیراد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سید اکبر جلیلی؛ رضامراد صحرائی؛ امیر زندمقدم

محارم‌آمیزی در افسانه‌های ایرانی و مصری؛ خوانشی بر پایۀ پیوند ساختار افسانه و زبان در دیدگاه کلود لوی‌ استروس)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سمیه السادات طباطبایی

نقش فن‌آوری‌های نوین الکترونیکی در تدوین محتوای آموزشی درس خواندن زبان روسی در مقطع کارشناسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.29252/LRR.1401.0.0.284.6

صدیقه خزایی؛ میریلا احمدی؛ محمدرضا محمدی؛ محمدرضا محمدی؛ حسین شیخی

بررسی نقش سرنخ‌های واژگانی و تصریف فعلی در درک زمان جمله‌های زبان فارسی: مقایسه فارسی‌آموزان چینی سطوح مبتدی و پیشرفته

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سید مهدی ابطحی؛ رضامراد صحرائی؛ بهزاد Rahbar

نشانه شناسی فرهنگی مکان در بوم سروده دو چنار اثر حسن روشان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

فاطمه زمانی

بسط معنایی رویداد «ضرب»؛ تحلیلی شناختی در پرتو نظریۀ مقولات شعاعی و دستور حالت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

کبری راستگو؛ زهره قربانی مادوانی

دوگان‌سازی در زبان هورامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

حسین محمدی؛ رضا امینی

بررسی سطح نحوی زبانِ روایت مقتل سرالاسرار براساس نظریۀ تودوروف

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محمدابراهیم مالمیر؛ سحر یوسفی

نقش شفافیت معنایی در پردازش واژگانی واژه‌های مرکب درون‌مرکز هسته‌آغاز در زبان فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

المیرا اسماعیل پور؛ فریبا قطره؛ رامین گلشائی؛ محمد زارع

فراتحلیل مطالعات شبه آزمایشی تفکر انتقادی در آموزش زبان دوم در ایران**

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

تهمینه خلیلی؛ سعید کتابی؛ دیمیتریس نماتیکس؛ داریوش نژادانصاری مهابادی

ارزیابی بیماران آسیب‌دیده مغزی بزرگسال فارسی‌زبان از منظر اختلالات کاربرد‌شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مهلا آرین‌پور؛ محمدامین مذهب

رده‌شناسی افعال ربطی در ترکی خلجی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

پونه مصطفوی

How Trends and Topics Reflect the Evolution of Translation Studies as an Academic Field of Study: A Scientometrics Study

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Nematullah Shomoossi؛ Mehrdad Vasheghani Farahani؛ Somayeh Ghaffari Heshajin؛ Abdurrashid Abdurrashid Khazaei Feizabad

رضایت‌مندی شغلی اعضای هیات علمی زبان انگلیسی در ایران: تهیه و اعتبار‌سنجی یک پرسشنامه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زینب عزیزی؛ احسان نمازیان دوست؛ افشین رضایی

بررسی رفتار زبانی سوژه در گفتمان فضای مجازی براساس نظریه‌ی گفتمان لاکان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

الهه برزگر؛ فرزاد بالو

نشانه های حالت های دستوریِ ابزاری و همراهی در زبان خلجی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

پونه مصطفوی

بررسی تأثیر نمایشنامه در بهبود متغیر آوایی مکالمه دانشجویان ایرانی در بستر آموزش مجازی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

احمد عبیات؛ عیسی متقی زاده؛ فرامرز میرزائی؛ حیات عامری؛ محمد کلاشی

گفتمان‌کاوی موضوعی آثار ملاصدرا در باب یکتاپرستی(توحید)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR.58675

کوکب دارابی؛ ابوالفضل مزینانی؛ سیده زهرا موسوی بایگی

پیچیدگی نحوی در متون کتاب‌های درسی کودکان 10 تا 12 ساله

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

معصومه نجفی پازکی؛ سارا شریف‌پور؛ معصومه پرتوی بلاسجین

واکاوی پسوندهای «کنش گر» در اسامی روسی و فارسی از منظر ساختواژی شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

وجیهه رضوانی

نقش جنسیت در پردازش نحوی زبان اول و دوم در دوزبانه های متوازن ترکی – فارسی با استفاده از fMRI

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سیمین میکده؛ ورنر زومر؛ ارسلان گلفام؛ امیرحسین بتولی

تضمن در تنگنا : در دفاع از شاخص مندی معنا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محسن آسیب پور

Technology-Enhanced Educational Games in EFL Settings: The Case of English Speaking

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zhila Kiyanfar؛ Mehdi Sarkhosh

مبانی نظریه بازی های زبانی ویتگنشتاین و نقش آن در غلبه بر پیش فرض ها و سوگیری ها

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

کمال نصرتی هشی

اثربخشی داستان های اجتماعی بر برخی ویژگی های صرفی گفتار کودکان مبتلا به اُتیسم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شبنم بشارتی؛ مرجان طاهری اسکویی؛ هوشنگ دادگر؛ نازنین امیر ارجمندی

آناکاوی گفتمان انتقادی و نگاه ترجمه‌شناختی بر ترجمۀ فارسی دو خبر پیرامون تحریم‌های علیه ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

معصومه احمدی؛ صدیقه شرکت مقدم؛ فرناز ساسانی؛ مژده فاتحی نیا

درک روابط سببی در گفتمان فارسی: بررسی نقش تصویرگونگی و انسجام متنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

رامین گلشائی؛ فاطمه سادات حسینی

تحولات واجی و صرفی وام‌واژه‌های فارسی در زبان ترکی عثمانی در فرآیند بومی‌سازی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سمانه حسنعلی‌زاده؛ علی شهیدی؛ زهره زرشناس

وندهای اشتقاقی زبان فارسی از نگاه صرف توزیعی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

هانا حسینی؛ شجاع تفکری رضائی؛ عامر قیطوری

Exploring Critical Pedagogy in Online EFL Courses: Iranian EFL Teachers’ Awareness and Practices

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Sedighe Joodinia؛ Abdorreza Tahriri

Exploring the Relationships among Academic Buoyancy, L2 Writing Mindset, Willingness to Write and Academic Writing Performance of Iranian EFL Learners

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Omid Mallahi

The Role of Working Memory in the Impact of Data-Driven Learning on Academic English Lecture Comprehension

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Javad Zare؛ Sedigheh Karimpour

Working Memory, Gender, and EFL Listening Comprehension: Metacognitive Intervention through L1

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Hossein Bozorgian؛ Esmat Shamsi؛ Mohammad Hassan Saberan

بررسی عدالت آزمون و مؤلفه های آن از منظر مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زهرا عباسی؛ زهرا تهوری

گفتمان تجویز و القاء در آیات‌الاحکام «نماز» از دیدگاه نشانه- معناشناسی گفتمانی گرمس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

نسترن کسانی؛ مهدی فتاحی؛ عامر قیطوری

TEFL student teachers’ identity development with respect to Farhangian University’s reformed curriculum: Student Teachers’ perceptions of Identity Tensions

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Khadijeh Lotfi؛ Sue-san Ghahremani Ghajar؛ Fahimeh Parsayian

A mixed methods study of the effect of multilingualism on learning English as a third language: Focus on foreign language anxiety and enjoyment

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Ebrahim Badakhshan

Examining Novice and Experienced Language Teacher Agency and Practice Through Action Research: Understanding the Role of Experience

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Khadije Aqajani Delavar؛ Mohammad R Hashemi؛ Mohammad Nabi Karimi

بررسی نقش نظریه پردازش درونداد و اصل اسم اول در ادراک جایگاه فاعل در زبان دوم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

اعظم رستمی؛ رضامراد صحرائی؛ بهزاد رهبر

A Tale of Two Styles: Exploring the Compatibilities and Incompatibilities among Learning and Teaching Styles in Second Language Didactics

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

امیررضا وکیلی‌فرد؛ علی اکبر جولا

تحلیل نظام‌های مکانی «مکان-ورطه و چرخان یا حلزونی» لاندوفسکی در داستان سمفونیِ مردگان نوشته عباس معروفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

وحید نژادمحمد؛ گلچهره مرادی باستانی

چندمعنایی واژهٔ رهط در قرآن کریم با تکیه بر معناشناسی تاریخی و فرهنگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

فاطمه علیان نژادی؛ کاووس روحی برندق؛ حامد حامد خانی (فرهنگ مهروش)؛ ابوالفضل شکوری

بررسی زبان اقناعی در تعدادی از تبلیغات متنی اینترنتی تجاری فارسی: رویکردی اجتماعی-فرهنگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

عباسعلی آهنگر؛ منصوره دلارامی فر؛ علیرضا آزادفر

Construction and Validation of a Critical Digital Pedagogy Perception Questionnaire (CDPPQ) to Assess EFL learners’ Perceptions in Online EFL Contexts

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

اسمعیل علی سلیمی؛ میثم خزائی کوه پر

پرسش به مثابۀ ابزار کنترل در دادگاه (از ساختار تا کنش گفتار)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

فریده حق بین؛ پریسا نجفی

رویکردی شناختی به پدیدۀ نمادپردازی آوایی بر پایۀ نظریۀ استعارۀ مفهومی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

صالح طباطبایی؛ ارسلان گلفام؛ حیات عامری

تأثیر کارکردهای شناختی بر روانی گفتار: شواهدی از بیماران بزرگسال آسیب دیدۀ نیمکرۀ راست

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

غلامرضا اسدی؛ مسعود دهقان؛ اکرم کرانی

زنجیره‌های واژگانی خطبه 111 و 221 نهج البلاغه بر اساس نظریه "بارزیلی" و "الهداد"

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سمیه مدیری؛ سید عدنان اشکوری؛ عیسی متقی زاده؛ علی پیرانی؛ سودابه مظفّری

هندسۀ فضایی کاربردهای فیزیکی مختلف حرف اضافۀ «در» در زبان فارسی معاصر از منظر زبانشناسی شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

رحمان نظری انارستانی؛ علی ایزانلو؛ علی علیزاده

تحلیل فرآیندهای گفتمانی در سوره شمس از منظر نشانه معنا شناسی (مبتنی بر الگوی تنشی)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

هومن ناظمیان

Diagnostic and Instructional Potential of Dynamic Assessment in Asynchronous Computer-mediated Communication (ACMC)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

کریم شعبانی

تاثیر بکارگیری نمودار زبانی kwl‌.در کلاس برخط بر یادگیری معنادار قواعد زبان عربی دانشجویان کارشناسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سکینه زارع نژاد؛ کبری روشنفکر؛ عیسی متقی زاده؛ محمود رضا گشمردی

تلفیقات نحوی در صفت و کارکرد آن در موسیقی شعر نیما

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

راهله کمالی؛ محمود فتوحی رودمعجنی؛ لیلا صادقی

بررسی شبکۀ شعاعی پیشوند /پس-/ در زبان فارسی با تأکید بر رویکرد شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR.72753

مریم عظیمی؛ مسعود دهقان؛ اکرم کرانی

بررسی میانگین قدرت درکی حواس پنج گانه در زبان فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شهلا شریفی؛ نرجس بانو صبوری

A Scientometric Analysis of the Journal of “Language Related Research”

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Hossein Navidinia؛ Ali Behdani؛ Mahmood Sangari

Pragmatic Competence in Action: Unveiling Upper Secondary English Teachers' Awareness, Beliefs, and Practices in the EFL Classroom's Intercultural Landscape

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Ahmadreza Nikbakht؛ Masoud Neysani؛ Forough Amirjalili

Designing an EAP Teacher Education Program for EMP Teachers: Modalities and Structure in the Limelight

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mahsa Mehradkia؛ Gholamreza Kiany؛ Hamid Allami

EFL Teachers’ Emotional Experience in Technology-Equipped Classes: An Appraisal Theoretical Perspective

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Sara Haghi؛ Mohammad Aliakbari؛ Ali Yasini

بررسی و تحلیل طرحوارۀ تصویری قدرت در ضرب‌المثل‌های بیرجندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زهرا رجبی

تحلیل تطبیقی کتاب خوشیها و روزها با ترجمه فارسی آن

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محمد رحیم احمدی

نشانه‌شناسی «جنسیت» در ضرب‌المثل‌های زبان تاتی با تکیه بر الگوی سه‌گانه چارلز سندرس پیرس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.29252/LRR.1403.7.15

ابراهیم کنعانی؛ فاطمه زمانی

برهم‌کنش زبان فارسی و عربی (موردکاوی: مرزبان نامه وراوینی و فاکهه الخلفاء و مفاکهه الظرفاء)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سید مهدی مسبوق؛ سولماز غفاری

Iranian EFL Teachers’ Professional Development, Psychological Well-being and Reflection: A Mixed-methods Design

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.7197

Maliheh Sattari Qahfarrokhi؛ Saeed Ketabi؛ Farzaneh Dehghan

The Contribution of Psychological Well-being, L2 Teacher Grit, Grit-s, and Perceived Organizational Support to Teacher Continous Professional Development: The Mediating Role of Work Motivation

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مرتضی بُنجخی؛ سید محمدرضا امیریان؛ محمد داوودی؛ سید محمد رضا عادل

تحلیل گفتمان روایی رمان «بیرون از گذشته میان ایوان»

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سعید حسام پور؛ زهرا هاتف‌الحسینی؛ محمدحسین کرمی

از تن حقیقی تا تن آرمانی: تحلیل گفتمانی تبلیغات تجاری در متاورس با رویکرد نشانه-معناشناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شادی مددی؛ میترا معنوی راد؛ حمیدرضا شعیری

نشانه معناشناسی زاویۀ دید در داستان «صیاد و عفریت» از مجموعه روایت‌های «هزار و یک شب»

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

نعیمه پراندوجی؛ ناهید نصیحت

بررسی الگوهای پیش‌نمونه اسم در فارسی‌آموزان خارجی براساس جنسیت با رویکردی شناختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

حسین رضویان؛ نفیسه فکور

Evaluating Iraqi EFL Students’ Performance via the Use of Virtual Platforms: An Analysis of Communication Approach, Digital Competencies, and Teachers’ Preparedness

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Elham Sobati؛ Methaq Fakher Salomi؛ Tahereh Afshar

An Investigation into the Semantic Shift in English-Persian Compound Verbs

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

t Nushi؛ Zahra Abolhassani Chimeh

The Contribution of Supervisory Classroom Observation to Language Teacher Immunity Development: Voices from Iran

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mohammad Sheikhi؛ Parviz Alavinia

بررسی تأثیر طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه بر شیوه بیان درخواست

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مهشید خوش‌لهجه ظریف؛ بهزاد رهبر

طرح‌واره‌های تصوّری نیرو در حوزه مفهومی انفاق در قرآن‌کریم (با رویکرد معنی‌شناسی شناختی)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

عارفه داودی؛ فتحیه فتاحی زاده

Emotion Regulation in Language Learning: Strategies for Managing Foreign Language Anxiety among Iranian EFL Learners

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Seyedeh Elham Elhambakhsh؛ Masoud Neysani

بررسی مفهوم زمان در سورۀ غافر براساس رویکرد رایشنباخ

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

ناهید اسلامی هنر؛ شجاع تفکری رضایی؛ اسدالله آژیر؛ عامر قیطوری

بررسی لایه آوایی زبان در کتاب آن سالها نوشته محمدجعفر یاحقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

حمیدرضا صادقی

مقایسۀ نقش استعاره در زبان از دیدگاه عبدالقاهر جرجانی و دونالد دیویدسن (با تاکید بر کتاب دلائل الاعجاز جرجانی و جستار “what metaphors mean” از دیویدسن)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

سید سعید احمدپور مقدم؛ حسینعلی قبادی؛ مریم قبادی؛ سعید بزرگ بیگدلی

پاسخ مغزی به پردازش نحوی متمم پرسشی زبان فارسی در بزرگسالان بر مبنای مدل فریدریچی در برنامه کمینه گرا “

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

دل انگیز دلیر؛ مهدی پورمحمد؛ ارسلان گلفام؛ رضا خسروآبادی؛ مهناز کربلایی صادق

تاثیر آموزش فراشناختی به کمک پادکست بر درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

طاهره محمدپور؛ محمودرضا گشمردی

بررسی درزمانی کاربردهای مختلف وند اشتقاقی «ی» در متون نثر فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شهلا شریفی؛ راحله کریمی فیض‌آبادی؛ مسعود سالاری؛ امیرمسعود ایروانی

سواد ارزشیابی تکوینی مهارت صحبت کردن مدرسان سطح مقدماتی و پیشرفته زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

معصومه استاجی؛ مرضیه سادات رضوی

بررسی طرحواره های ساختی گزاره های فعلی مرکب فارسی در چارچوب صرف ساختی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

ملیحه فرخنده؛ فائزه ارکان؛ محمد جواد حجازی

دسته‌بندی معنایی کلیدواژه‌های برخی از آثار سیمین دانشور و ابراهیم گلستان: پژوهشی در سبک‌شناسی پیکره‌بنیاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR.75579

معصومه فیجانی؛ امیرسعید مولودی؛ سعید حسام‌پور

Gender Representation and Intercultural Competence in Iranian EFL Coursebooks from the 1960s to 2020s

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Poune Mohammadi

Formal versus Informal Diagnostic Formative Assessment and EFL Learners’ Speaking Fluency and Accuracy

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mohammad Mahdi Hajmalek؛ Mona Bakhshizadeh

La place des outils d’aide à la traduction (OAT) dans la discipline Traduction française en Iran

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.52547/LRR.70940

Roya Khalasi؛ Marjan Farjah

تحلیل محتوا و بررسی موازنه صوری و معنایی تمرین‌های کتاب‌های درسی عربی دوره اول متوسطه بر اساس مدل نیشن و مکالیستر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

فاطمه ایراندوست؛ مریم جلائی پیکانی؛ عباس زارعی

Au-delà des brouillons : Exploiter la puissance de la réécriture pour maîtriser l’argumentation écrite

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

IMANE KARFA

Connectivity in Written Personal and Fictional Narratives: The Study of Iranian EFL Learners and Native Speakers of Persian and English

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زهرا یزدان پناه؛ مجید نعمتی؛ امیر زند مقدم

رویکردی نوین به زباهنگ انتظارمندی در فرهنگ ایرانیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

رضا پیش قدم؛ شیما ابراهیمی

High-Proficiency EFL Learners’ Pronunciation Learning Toolkit: A Multi-Case Study of Teacher-Directed and Self-Directed Strategies

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

معصومه احمدی؛ ناصر صبوریان‌زاده؛ بیتا مشایخی

The Role of Psychological Well-being, Foreign Language Teaching Enjoyment, and Work Engagement in EFL Teachers’ Teacher-Class Relationship

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Mehrnoosh Kazemkhah Hasankiadeh؛ Elham Naji Meidani؛ Reza Pishghadam

بررسی کاربرد و نگرش کاربران زبان نسبت به گونه‌های زبانی وابسته بر اساس گفتمان قدرت و ‌سکوت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.29252/LRR.1401.0.0.225.7

سولماز ملت دوست؛ محمد رضا احمدخانی؛ علی کریمی فیروزجایی

A Mixed-methods Study of the Interrelationship of Teacher Reflection and Teacher Self-efficacy: Which One influences the Other?

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Ahmadreza Eghtesadi Roudi؛ Hamze Abolhassani

تحلیل واج‌شناختی تفاوت‌های آوایی در گویش‌های عبدالملکی و هورامی بر اساس نظریۀ بهینگی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

رضا قنبری عبدالملکی

The Relationship between Classroom Justice, EFL Female Students' Attitudes toward Empowerment, and their Self-esteem

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 تیر 1403

10.48311/LRR/lrr.2025.90430.0

Zahra Talebi؛ GÖRSEV SÖNMEZ

تحلیل پیکره‌بنیاد مشخصات زبانی گونه‌های ادبی،علمی،خبری و اداری فارسی معاصر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محمد دهاقین؛ غلامحسین غلامحسین زاده؛ زینب صابرپور

نقش نام‌گذاری در شکل‌دهی جهان‌بینی متون (بررسی مؤلفه نام‌دهی‌های هاج، کرس، ون لیوون و جفریز؛ مطالعه موردی قرآن)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

گل افروز محبی؛ رحمان نوازنی

EFL Teachers’ Emotional Trajectories in Online Classes: Teacher Identity Development through Dialectical Thinking and Resonance

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Akram Ramezanzadeh؛ Hamid Reza Hatami

نوج، به سوی شهرسازی نوآورانه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محدثه قاسمی؛ حمیدرضا شعیری

نشانه – معناشناسی گفتمانی آیه 259 سوره بقره: تأملی در بازنمایی فروپاشی و بازآفرینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

نوشین چترچی

Unpacking the Language Teachers’ Pedagogical Knowledge Base: Variations Across Levels of Teacher Self-Efficacy

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Ata Ghaderi؛ Shiva Kaivanpanah

Iranian 12th-grade English Language Final Examinations in the Light of Bloom’s Revised Taxonomy

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

زهرا دولتی؛ عبدالرضا تحریری؛ سید آیت الله رزمجو

Interaction between Teacher Support, Students’ Academic Burnout, Grit, and Psychological Wellbeing: The Case of Undergraduate English-Major Students in Iran

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

امیر قاجاریه؛ محمد امین مذهب؛ حدیثه سادات امیرحسینی

Exploring the frequency of reading strategy use among EFL High School: a case study in Vietnam

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Tuyet Hanh Le Thi؛ Nguyen Thi Dong؛ Tran Thi Phuong Thao

Virtual reality in higher education: Learners’ self-efficacy, foreign language anxiety, and speaking skills in a VR-assisted English oral presentation course

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Fatemeh Saneie Kashanifar؛ Seyyedeh Susan Marandi

سکوت گفتمانی؛ بلاغت ایجاز قرآن با تکیه بر اصل انسداد در روایت‌شناسی شناختی (مورد کاوی سوره یوسف)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شهرام دلشاد؛ محمد مهدی طاهری؛ محمد علی معدلی

کاربست گراف برای شبکه ی معنایی افعال پایه ی فارسی آموزان ترکی آذربایجانی زبان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

رویاء جدیری جمشیدی؛ بلقیس روشن؛ امیررضا وکیلی‌فرد؛ نازلی بشارتی

Self-Regulation Strategies in Online Education: Phenomenological Insights from Highly Self-Regulated Students

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مریم علی بیگی؛ Mohammad Davoudi؛ سعید غنی آبادی؛ سید محمدرضا امیریان

Vietnamese EFL Lecturers’ Favored Instructional Strategies for Teaching Productive Skills in Online and Face-To-Face Teaching Environments

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Anh Phuong Dang؛ Duy Khang Nguyen

Emotion Regulation, Psychological Well-Being, and Critical Pedagogy among Iranian EFL Teachers: The Mediating Role of Cultural Identity

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Seyed Mohammad Reza Amirian؛ Zahra Bayat؛ Reza Bagheri Nevisi

Exploring Learners’ Emotional Engagement in Text-Driven Task-Based Lessons: Implications from an EFL Setting

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Sang Truong Huynh؛ Loi Van Nguyen

مقایسه درک استعاره‌های شنیداری و دیداری بدنمند در کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف و کودکان عادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مهدی مدنی فرد؛ سحر بهرامی خورشید؛ صغرا اکبری چرمهینی؛ حیات عامری

لایۀ معنایی میانجی در پرسش‌های بلاغی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

محمدابراهیم مالمیر؛ وحید سجادی فر

Interactive EFL Learning Based on Artificial Intelligence (AI): Enhancing Students' Digital Competence in Higher Education

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Bagus Waluyo؛ Fadly Usman؛ Umi Nahdiyah؛ M Kharis

شناسایی چالش ها و استلزام‌های آموزش زبان انگلیسی در نظام برنامه درسی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

اکرم خفاجه؛ بهروز مهرام؛ بهزاد قنسولی

آموزش وندها و شبه وندهای اشتقاقی فارسی به غیرفارسی‌زبانان از منظر صرفِ شناختی: مطالعۀ موردی پسوندهای اسم فاعل‌ساز (کار، گر، بان، باز، -َنده)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

اعظم آژند؛ مهناز کربلائی صادق؛ آرزو نجفیان

نقش تداعی معانی در بازشناسی جنبۀ درونیِ زبان؛ بررسی معناشناختی ترجمه‌های فارسی رمان درِ تنگ اثر آندره ژید

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

علی عباسی؛ سارا شریفی

English Language Teacher Professional Identity: Exploring EFL Teachers’ Views

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Nasrin Ahmadian؛ Shahin Vaezi؛ Mahboubeh Taghizadeh؛ Mahdi Saidi

توصیف صوتی به عنوان ابزاری برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان فرانسوی به عنوان زبان خارجی: نتایج یک مطالعه در ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

کیمیا مرادی؛ محمودرضا گشمردی

تحلیل شِماتیک (طرح‌واره) نظام گفتمانی شوشی، تنشی و کنشی در قصه «علی‌میش‌زا» از معروفترین قصه‌های حماسیِ بختیاری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

پروین غلامحسینی؛ علی حیدری

واکاوی ساختارهای زبانی داستان رسالۀ مموسیاه نوشتۀ احسان عبدی‌پور از دیدگاه پدیدارشناختی لاندوفسکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

خدیجه رحمانی؛ ابراهیم کنعانی؛ فاطمه زمانی

بازتاب الگوی شناختی و میزان «امید» در زبان داستان‌های فارسی از دهۀ پنجاه تا نود شمسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

مهرداد مشکین فام؛ مهرداد نغزگوی‌کهن

تحلیل معناشناختی واژۀ تکامد «زنیم» در آیۀ 13 سورۀ قلم با ارزیابی ترجمه‌های معاصر فارسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

علی حاجی خانی؛ اسماعیل شعبانی کامران

The Effect of Input Flooding and Meaning-Focused Reading on Incidental Grammar Acquisition among Iranian EFL Learners

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

حسین کارگربهبهانی؛ رابرت کیرکپاتریک؛ سید آیت الله رزمجو؛ ملیحه یاراحمدی

Separate and Integrated Explicit Pragmatic Learning Strategies-Based Instruction: Effects on Speech Act Production and Pragmatic Learning Strategy Use

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Mina Akhavan Tavakoli؛ Marzieh Bagherkazemi؛ Alireza Ameri

تحلیل نظام گفتمانی تنشی در خطبه عیادت حضرت زهرا (س) بعد از وفات پیامبر (ص) بر اساس نشانه ـ معناشناسی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR.80038

حسین مهتدی؛ فروغ فرهمند هارمی

دوگان سازی در زبان فارسی از منظر صرف توزیعی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

شجاع تفکری رضائی؛ ناهید اسلامی هنر؛ ام البنین خزائی؛ هدی مردوخی

Evaluating the Effectiveness of Artificial Intelligence Techniques and Computational Theories in the Authorship Attribution of Arabic Texts

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

سمیه مدیری؛ عیسی متقی زاده

بررسی تاثیر بافت فرهنگی بر استعاره‌های مفهومی حوزه شیطان در قرآن کریم: رویکرد شناختی و تاریخی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR.75027

فتحیه فتاحی زاده؛ فاطمه آبادی

بی معنایی در مغازه خودکشی: پذیرش متفاوت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

سارا سروش؛ محمد رضا فارسیان

Exploring the Impact of Time Perspective, and Self-Efficacy on Burnout among Iranian EFL Teachers: A Structural Equation Modeling Approach

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

علی دانشره؛ سعید غنی آبادی؛ غلامرضا زارعیان

تحلیل نشانه‌شناختی طنز در شعر اسعد رستم بر اساس نظریه‌های یوری لوتمان: مطالعه موردی شعر «دُیوک و دُیوک»

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

الهه گیلانی؛ سردار اصلانی؛ مسعود آلگونه جونقانی

Teaching Pragmatic Competence among Iraqi EFL Learners through Task-based Approach: The Mediating Roles of Teaching Context and Learners’ Gender

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.7278

Reyasah Kareem Adhab Al-Lami؛ Fatemeh Karimi؛ Hamid Gittan Jewad Al-Chlaihawi؛ Zargham Ghabanchi

Exploring Interpersonal Justice in EFL Education: A Conceptual Review of Its Impact on Students' Well-being and Engagement

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Yan Wang

Pedagogical and Literary Insights of Positive Psychology in Fiction: Applying Seligman’s PERMA Model of Well-being to Murakami’s Norwegian Wood

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Amirhossein Bazi؛ marziehnodeh marziehnodeh؛ Abdolbaghi Rezaei Talar Poshti

واکاوی نقش ارتباطی- عاطفی سکوت بلیغ اِفرات در گفتار علوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

فرشته صفاری؛ عباس گنجعلی

The Role of Nativeness and Expertise in Complexifying Noun Phrases in Academic Writing

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Rajab Esfandiari؛ Mohammad Ahmadi؛ Edward Schaefer

نگرش دانشجویان پیرامون دوره‌های آموزش ترکیبی سازگارشونده در کلاس‌های زبان فرانسه در ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

سوده اقتصاد؛ الهه انصاریان

Charting AI Integration in English Education: A Bibliometric Analysis of Emerging Trends, Ethical Dilemmas, and Theoretical Transformations

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Zhou Bo؛ Lim Seong Pek؛ Li Jian؛ Fatin Syamilah Che Yob؛ Henry E. Lemana II؛ M. Zaini Miftah

نقش خودآگاهی در فرایند ترجمه براساس الگوی پکته : مطالعه موردی دانشجویان ترجمه در ایران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

ثمر احتشامی؛ گلاره گدری

Examining Student Anxiety in Group Work Presentations in English among English as a Foreign Language Students

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 22 تیر 1404

Huong Nguyen Thi؛ Tuan Vu

بررسی نمود در فرایند تکرار ناقص در زبان فارسی بر مبنای نظریه صرف توزیعی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

سارا عباسیان؛ بهرام مدرسی؛ مهناز کربلایی صادق

Politeness and Power in Teacher Talk: Vietnamese EFL Teachers Reflect on Classroom Language

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Hoang Yen Phuong؛ Ngoc Bao Chau Tran؛ Thi Thuy Linh Nguyen؛ Tuong Duy Lam؛ Nha Quyen Bui؛ Thanh Thao Le

Digital Literacy of English Language Teachers in EFL Contexts: The Necessity of Teachers’ Development in the Digital World

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Jianlong Wang

Use of Formulaic Sequences in Undergraduate and Postgraduate Students’ Expository Writings

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Servat Shirkhani؛ Samaneh Omidi

مقایسه زبان‌شناختی مفهوم استعاره‌های سیاسی در سیاست‌نامه و قابوس‌نامه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

علی اکبر کمالی نهاد؛ حجت کجانی حصاری؛ میلاد موحدی راد

تحلیل شناختی نقش‌های معنایی در تناوب سببی-ناسببی افعال تغییر وضعیت در کُردی کلهری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

مسعود دهقان

بررسی تبعیض لهجه‌ای در رسانه‌ها براساس ایدئولوژی‌های نژادی-زبانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

عادل محمدی

Contributing Socio-cultural Factors to Language Teacher Agency and Professional Development: Critical Incidents in Focus

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Milad Salimi؛ Khadije Aqajani Delavar

La réforme du curriculum du master en didactique du FLE en Iran : Une analyse des prescriptions et des vécus des diplômés

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

اکبر عبداللهی؛ امیر رضا یزدیان

The Role of Self-Regulation Strategies in Predicting L2 Identity: Evidence from Iranian EFL Learners’ Perceptions

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

fatemeh Zavari؛ Abbas Ali Zarei

“Man of Life”: A Cultural-Linguistic Investigation of the Concept of ‘Manhood’ in the Persian Language

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Ali Dabbagh؛ Nasser Fallah

Investigating the Contribution of Social Justice Orientation, Critical Thinking, Empathy, Reflective Practice, and Multilingualism to the Implementation of Critical Language Pedagogy: A Model Proposal

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 25 شهریور 1404

Ali Amjadi؛ Mohammad Amirian؛ Mohammad Davoudi؛ Gholamreza Zareian

چندمعنایی ساخت «دومفعولی» در زبان فارسی: رویکرد دستور ساخت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 15 مهر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.114656.0

آذز دولتی؛ زینب محمد ابراهیمی جهرمی؛ سحر بهرامی خورشید

Needs Assessment for Technology-Mediated Task-Based Language Teaching Critical Reading in Indonesia

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 23 مهر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116192.0

Kardi Nurhadi؛ Utami Widiati؛ Nunung Suryati؛ Siti Muniroh

Emotion-Driven Writing Blocks: A Neurolinguistic Analysis of Anxiety Cognitive Dysfunction in Academic Writers

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 23 مهر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116333.0

Riki Nasrullah

The Impact of Task-Based Language Teaching on Learners’ Speaking Proficiency and Confidence

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 23 مهر 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116348.0

Tri Septiana Kurniati؛ Margana .؛ Endang Nurhayati؛ Jeane Tuilan؛ Ahmad Tauchid

واکاوی احساسات خنثی مشتری در جریان گفت‌وگومندی کاربر: به‌سوی حاشیه‌نویسی پیکره‌بنیان گفتمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 05 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.114629.0

فریده حق بین؛ نرجس منفرد؛ پریسا نجفی

Cultural Intelligence and Spiritual Leadership: Pathways to Psychological Empowerment

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 09 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116296.0

علی عرب مفرد؛ Fateme Sadat Mirbehbahani؛ Eesa Niazi

Strategies For Parental Involvement In Vietnamese Children's EFL Learning

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 11 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116248.0

Thi Bich Thuyen Do؛ Anh Thi Nguyen

Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images?: A Semiotic Approach Perspective

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 11 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.27786

Yongliang Wang؛ Saengchan Hemchua

Foreign Language Speaking Anxiety and Enjoyment on ASR-Based and Human-Rated Read-Speech Evaluation

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 11 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116317.0

Muzakki Bashori

The Effect of AI-Generated Emotional Pictures and the Role of Working Memory on Vocabulary Learning

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 13 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116318.0

Reza Bakhsheshi-Atigh؛ Javad Gholami؛ Salva Kazemipour-Khabbazi

Indonesian Teachers’ Perceptions About the Potential of Technology-Enhanced Language Assessment (TELA)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 17 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116291.0

Muhammad Haikal؛ Cristina A. Huertas-Abril؛ Francisco Javier Palacios-Hidalgo

Advancing Methodological Approaches to Studying Affective Factors in Second Language Acquisition: A Complexity Theory Lens

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 17 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116344.0

Quanyue Wang؛ Yutong Zhao

Demystifying the Emotional Terrain of Language Assessment Literacy: A Transcendental Phenomenology of Iranian EFL Teachers'™ Perceptions and Challenges

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از 18 آبان 1404

10.48311/LRR/lrr.2025.116312.0

Masoomeh Estaji؛ Ali Momeni