- اسماعیل پور، حسن (1379). مدیریت بازاریابی بینالمللی. تهران: نگاه دانش.
- الوانی، سید مهدی (1393). مدیریت عمومی. ویراست سوم، تهران: نشر نی.
- امیر کبیری، علیرضا (1381). مدیریت استراتژیک. تهران: نگاه دانش.
- امینی، رضا (1392). "تحولات معنایی و ساخت اطلاع آغاطگرهای اسنادی شده در فرایند ترجمه از انگلیسی به فارسی در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هلیدی". فصلنامه جستارهای زبانی. دوره 4، ش 4 (پیاپی 16)، صص 1-29.
- جاسبی، عبدالله (1385). اصول و مبانی مدیریت. تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد، دفتر گسترش تولید علم.
- چاوشی، مهسا (1390). کارکرد استعاره دستوری در زبان علم. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- حقیقی، محمد علی و دیگران (1380). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: نشر ترمه
- خاکی، غلامرضا، (1382). مدیریت بهرهوری (تجزیه و تحلیل آن در سازمان). (ویراست دوم). تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.
- خاکی، غلامرضا (1392). مدیریت اخلاق حرفهای در سازمان به شیوه جوانمردان. تهران: فوژان.
- خوئینی، عصمت (1392). "نوعی اسم مصدر در زبان فارسی". مجله دستور. شماره 9. صص 20-32.
- داوری آشتیانی، حسین (1368). اصول وضع اصطلاحات علمی بر بنیاد دستاوردهای نوین زبان-شناسی. رساله دکتری. تهران: دانشگاه تهران.
- دبیرمقدم، محمد (1383). زبانشناسی نظری: پیدایش و تکوین دستور زایشی (ویراست دوم). تهران: انتشارات سمت.
- رضایی، والی (1395). "مصدر، اسم مصدر و حاصل مصدر از دیدگاه سرنمون رده شناختی". مجله پژوهشهای زبان شناسی. دوره 8. شماره 1، پاییز و زمستان 1395. صص 1-16.
- رضائیان، علی (1380). تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم. تهران: سمت
- زرنیخی، ابوالفضل (1382). ضرورتهای علمی واژه سازی در زبان فارسی: بررسی موردی اصطلاحات زبان فیزیک. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- زمانزاده، حمید و سید محمد صادق الحسینی (1391). اقتصاد ایران در تنگنای توسعه. تهران: نشر مرکز.
- کاظمی فروغ و آزیتا افراشی (1392). "نشانداری آغازگر در زبانهای فارسی و انگلیسی بر اساس رویکرد دستور نقشگرای نظاممند". فصلنامه جستارهای زبانی. دوره 4،ش 1، (پیاپی 13)، صص 125-149.
- مجد، امید (1390). "شیوههای لغتسازی در انگلیسی و مقایسه آن با فارسی". مجله ادبیات تطبیقی. سال اول، شماره 3، تابستان 1390. صص118-138.
- میرسپاسی، ناصر (1384). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار .با نگرشی به روند جهانی شدن. تهران: انتشارات میر.
- Barber, W.H. (1964). “The language of science and the language of literature”, in History of Science 3:149.
- Derewianka, B. (2003). Language Development in the Transition from Childhood to Adolescence: the Role of Grammatical Metaphor. Macquaire University, PhD thesis.
- Halliday, MAK. (1985). Introduction to functional grammar. London: Arnold.
- Halliday, MAK. (1988). “On the language of physical science”. In Registers of written English, ed. M Ghadessy. London: Pinter.
- Halliday, MAK. (1993). “Towards a language-based theory of learning”. In Linguistics and Education 5: 93–116.
- Halliday, MAK. (1998). “Things and Relations: Regrammaticising Experience as Technical Knowledge” [In:] J. R. Martin and R. Veel (eds.) Reading Science: Critical and Functional Perspectives on Discourses of Science. London/ New York: Routledge. Pp.185-237.
- Halliday, MAK. (2004). The Language of Science. Continuum, London.
- Halliday, MAK, and JR Martin. (1993).Writing science: Literacy and discursive power. London: The Falmer Press.
- Halliday, MAK, and CMIM Matthiessen. (2004). An Introduction to Functional Grammar. 3rd edn. London: Arnold.
- Martin, JR. (1992). English text: System and structure. Amsterdam: John Benjamins.
- Martin, JR. (1993). “Technology, bureaucracy and schooling: Discursive resources and control”. In Cultural Dynamics 6(1): 84–130.
- Matthiessen, C. (1999). “Construing Processes of Consciousness: from the Commonsense Model to the Uncommonsense Model of Cognitive Science.” [In:] J. R. Martin and R. Veel (eds.) Reading Science: Critical and Functional Perspectives on Discourses of Science .London/ New York:
- Radford, A. (2004). Minimalist syntax Exploring The Structure of English. Cambridge: Cambridge University Press.
- Swales, J.M. (1990). Genre Analysis: English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press.
- Thompson, G. (1996). Introducing Functional Grammar. London: Arnold
- Widdowson H. G. (1990). Aspects of language teaching. Oxford University Press.