. کتابنامه
- قرآنکریم
- ابنحیون، ن. (1385). دعائمالإسلام. محقق/مصحح: آصف فیضی. قم: مؤسسة آلالبیت(ع).
- اعظمینژاد، م. (1389). بررسی پدیدههای طبیعی در اصطلاحهای زبان فارسی براساس طرحوارههای تصوّری در چهارچوب نظریة معناشناسی شناختی. پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه الزهرا(س).
- دَرّاز، م. (1408). دستورالأخلاق فیالقرآنالکریم. مترجم: عبدالصبور شاهین. بیروت: دارالبحوثالعلمیّة.
- راسخمهند، م (1386). اصول و مفاهیم بنیادی زبانشناسی شناختی. مجلة بخارا، (2)63، 172-191.
- راغب اصفهانی، ح. (1412). مفردات الفاظ قرآن. بیروت: دارالقلم.
- روشن، ب.، و اردبیلی، ل. (1392). مقدّمهای بر معناشناسی شناختی. تهران: نشر علم.
- زَبیدی، م. (1205). تاجالعروس من جواهرالقاموس. بیروت: الفکر.
- زمخشری، م. (1386). مقدّمةالأدب. تهران: مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه تهران.
- صدرالدین شیرازی، م. (1366). تفسیرالقرآنالکریم. قم: بیدار.
- طباطبایی، س. (1417). المیزان فی تفسیرالقرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعة مدرسین حوزة علمیّة قم.
- طبرسی، ف. (1372). مجمعالبیان فی تفسیرالقرآن، تهران: انتشارات ناصرخسرو.
- عامری، ح.، سرکشیکزاده مقدّس، س.، و ابوالحسنی چیمه، ز. (1398). بررسی مقابلهای طرحوارههای تصوّری در اشعار حافظ و اشعار سهراب سپهری. جستارهای زبانی، (2)10، 201-223.
- عبدالکریمی، س.، و نعمتی، ر. (1395). بررسی انواع طرحوارههای تصوّری در افعال مرکّب زبان فارسی: سازة شکلدهندة طرحوارههای تصوّری. در نخستین همایش ملّی معنیشناسی شناختی. به کوشش آ. افراشی. تهران: نشر نویسه.
- عزیزی ابرقویی، ا. (1380). فرهنگ انفاق در قرآن با تأکید بر جنبههای اخلاقی. پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه امام صادق(ع).
- فراهیدی، خ. (1409). العین. قم: نشر هجرت.
- قُرَشی، ع. (1371). قاموس قرآن. تهران: دارالکتبالإسلامیة.
- مصطفوی، س. (1371). التحقیق فی کلمات قرآنالکریم. بیجا: وزارةالثقافة و الإرشادالإسلامی.
- یوسفیراد، ف. (1382). بررسی استعاره زمان در زبان فارسی در چارچوب معنیشناسی شناختی. پایاننامة کارشناسیارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
Bibliography
- Holy Quran.
- Ibn Ḥaywān, N. (2006). Dʿāʾim al-Islām. Qum, Iran: Muʾassasah Āl al-Bayt.
- ʿĀmīrī, Ḥ., Sarkešīk-zādeh, S., & Ābū al-Ḥasanī Čīmeh, Z. (2019). "A Comparative Study of Image Schemas in Poems by Hafez and Sepehri". Jasṭārhe-ye zabānī, (2)10, 201–223.
- ʿAbd al-Karīmī, S., & Naʿmatī, R. (2016). "Exploration of the Structural Formation of Image Schemas in Complex Verbs in Persian Language". 1st National Conference of Cognitive Semantics. Tehran, Iran: Našr-e nawīsah.
- ʿAzīzī Ābrūqūyī, A. (2001). "The Culture of Infaq in the Holy Quran with Emphasis on Ethical Aspects". MA Thesis.
- Aʿẓamīnjād, M. (2010). "An Examination of Natural Phenomena in Persian Terms Based on Image-Schema Theory in the Framework of Cognitive Semantics". MA Thesis. al-Zahrā University.
- Darraz, M. (1988). Dastur al-Akhlaq fi al-Qur'an al-Karim (The Code of Ethics in the Holy Quran). Translated by Abdul Saboor Shahin. Beirut: Dar al-Buhuth al-Ilmiyyah.
- Evanz, V. & M. Green (2006). Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Farahidi, K. (1988). Al-ʿAyn. Qom, Iran: Nashr-e Hejrat.
- Fyin Li, T. (2009). How Politeness is Embodied through Image Schemas. International Cognitive Linguistics Conference 11. January 1.-Johnson, M. (1987). The Body in Mind: The Bodily Basis of Meaning, Imagination, and Reason. The University of Chicago Press.
- Lakoff, G. (1987). Women, Fire, and Dangerous Things: What Categories Reveal about the Mind. The University of chicago Press.
- ---------- & M. Jahnson (1999). Philosophy in the flesh: The embodied mind and its challenge to Western thought. New York: Basic Books.
- Johnson, M. (1987). The Body in Mind: The Bodily Basis of Meaning, Imagination, and Reason. The University of chicago Press.
- Langacker, R. W. (2008). Cognitive Grammar: a basic instruction. Oxford: Oxford University Press.
- Langacker, R. W. (1991). Foundations of Cognitive Grammar (Vol.2). Standford: Standford Universuty Press.
- Mustafawi, S. (1992). Tahqiq fi kalimat Quran-al-Karim. Beirut, Lebanon: Wizarat-al-Thaqafa wa al-Irshad-al-Islami.
- Qorashi, U. (1992). Qamus-e Quran. Tehran, Iran: Dar-al-Ketab-e Islami.
- Rāghb Āṣfahānī, Ḥ. (1991). Mofrādāt al-afāẓ al-Qurʾān. Beirut, Lebanon: Dār al-qalam.
- Rasekh-Mahand, M. (2007). "The Foundational Principles and Concepts of Cognitive Linguistics". Bukhara Journal, 2(63), 172-191.
- Rūšan, B., & Ardabīlī, L. (2013). Moqaddamah-i bar maʿnā-shināsī-e shanāḵtī (Cognitive Semantics; An Introduction). Tehran, Iran: Našr-e ʿilm.
- Ṣadr al-Dīn Shīrāzī, M. (1987). Tafsīr al-Qurʾān al-karīm. Qum, Iran: Bīdār.
- Ṭabāṭabāʾī, S. (1996). Al-mīzān fī tafsīr al-Qurʾān. Qum, Iran: Daftar-e enteshārāt-e eslāmī-e jāmeʿah-e madrasah-e ʿelmiyyah-e Qom.
- Ṭabarsī, A. (1993). Majmūʿ al-bayān fī tafsīr al-Qurʾān. Beirut, Lebanon: Dār aḥyāʾ al-turāth al-ʿarabī.
- Takahashi, H. (2012). A Cognitive Linguistic Analysis of the English Imperative: reference to Japanese Imperatives, Amsterdam:john Benjamins.
-Yousefiraad, F. (2003). Exploring the Metaphorical Representation of Time in the Persian Language through the Lens of Cognitive Semantics. [Master's thesis, Tarbiat Modares University].
- Zabīdī, M. (1984). Tāj al-ʿarūs min jawāher al-qāmūs. Beirut, Lebanon: Al-fikr.
- Zamakhsharī, M. (2007). Maqdūmah al-adab. Tehran, Iran: Muʾassisah-e moṭālaʿāt-e eslāmī-e dānešgāh-e Tehrān