Mehrabi M, Homapour S. The effect of the substrate type in virtual concurrent classes on the oral comprehension of the Iranian language learners: the case of Adobe Connect Platform and Skype Software. LRR 2018; 9 (2) :251-276
URL:
http://lrr.modares.ac.ir/article-14-11271-fa.html
1- استادیار آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، mehrabi.mrz@ut.ac.ir
2- کارشناس ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده: (5829 مشاهده)
در مقالۀ پیش رو، تأثیر گونۀ بستر در کلاسهای مجازی همزمان بر رشد درک شفاهی زبانآموزان ایرانی بررسی شده است. پس از مطالعۀ ویژگیهای پلتفرم ادوب کانکت و نرمافزار اسکایپ، بهعنوان دو بستر نوین آموزش از راه دور و برخط، به مقایسۀ رشد این توانش زبانی نزد زبانآموزان ایرانی در دورههای حضوری و مجازی پرداختیم. به منظور تحقق این هدف، مطالعۀ عملی از نوع آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و گروه کنترل در دو مؤسسۀ آموزش زبان در تهران بر روی 18 زبانآموز سطح A1 انجام شد. دادهها پس از سنجش نرمال بودن و تجانس واریانسها از راه آزمون تحلیل کواریانس بررسی شدند. نتایج آماری نشان داد که درک شفاهی در هر سه گروه (گروه زبانآموزانی که با ادوب کانکت فرانسه را یاد میگرفتند، گروه زبانآموزانی که با اسکایپ فرانسه را میآموختند و دورۀ حضوری زبان فرانسه) پیشرفتی مثبت داشته است؛ با این حال، زبانآموزان دورههای مجازی در این توانش موفقتر از گروه حضوری عمل کردند و زبانآموزانی که از راه پلتفرم ادوب کانکت فرانسه را آموختند در درک شفاهی نسبت به زبانآموزان اسکایپ پیشرفت مطلوبتری داشتند.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
زبان و زبان شناسی انتشار: 1396/11/16