دوره 12، شماره 4 - ( 1400 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 372-345 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghalebandi S S. Examining the Cause of Errors among Iranian Language Learners in the Use of Russian Prefixal verbs: The Case Study of B.A Students. LRR 2021; 12 (4) :345-372
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-46739-fa.html
قلعه بندی سیده صفورا، محمدی محمدرضا، احمدی میریلا، بهارلو هادی. بررسی دلایل ایجاد خطاهای زبانآموزان ایرانی در کاربرد افعال پیشوندی روسی: در سطح کارشناسی. جستارهای زبانی. 1400; 12 (4) :345-372

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-46739-fa.html


1- دکتری آموزش زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2- دانشیار گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، mrmoham@modares.ac.ir
3- دانشیار گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
4- استادیار گروه زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (3245 مشاهده)
مقالۀ حاضر به بررسی خطا‌‌های دانشجویان فارسی زبان (دورۀ کارشناسی) در ترجمۀ افعال پیشوندی پرکاربرد از روسی به فارسی می‌پردازد. جهت انجام این پژوهش، برخی از افعال پیشوندی پرکاربردِ موجود در کتاب‌های آموزشی زبان روسی که برای تدریس افعال پیشوندی به خارجی‌زبانان در‌نظر گرفته شده‌اند، موردبررسی قرار می‌گیرند. همچنین فرهنگ‌های دوزبانۀ روسی ـ فارسی که به‌منزلۀ یکی از  ابزارهای آموزشی در کلاس‌های درس دانشجویان فارسی زبان مورداستفاده قرار می‌گیرند، بررسی و تحلیل شده‌اند.
براساس پژوهش حاضر، مشکلات ایجادشده برای دانشجویان فارسی‌زبان به‌هنگام یادگیری افعال پیشوندی روسی فقط به عدم دانش کافی آنان از مقولۀ فعل پیشوندی روسی محدود نمی‌شود، بلکه این مشکل ارتباط تنگاتنگی با منابع آموزشی موجود در تدریس مبحث فعل به فارسی‌زبانان دارد. از سوی دیگر می‌توان چنین استنباط کرد که مشکلات ایجادشده حین یادگیری افعال پیشوندی روسی با کمبودهای موجود در برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز ارتباط تنگاتنگ دارد. سؤال اساسی تحقیق جاری بررسی علل ایجاد خطاهای دانشجویان فارسی‌زبان در به‌کارگیری افعال پیشوندی روسی است. گفتنی است هدف این پژوهش، یافتن دلایل بروز خطا از سوی دانشجویان فارسی زبان در ترجمۀ فعل روسی، و همچنین ارائۀ راه حلی مناسب برای ازمیان برداشتن مشکلات ایجادشده به‌هنگام تدریس این مقوله از گفتار است.
 
 
متن کامل [PDF 522 kb]   (1269 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: زبان روسی
انتشار: 1400/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.