دوره 8، شماره 7 - ( 1396 )                   جلد 8 شماره 7 صفحات 364-341 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ahmadkhani M, Karimi Firouzjai A, Yadaki Moghadam M. Semiotic Analysis of Tejarat Bank Advertisements. LRR 2018; 8 (7) :341-364
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-6900-fa.html
احمدخانی محمد رضا، کریمی فیروزجائی علی، یدکی مقدم محمد صادق. بررسی نشانه شناسی تبلیغات بازرگانی بانک تجارت. جستارهای زبانی. 1396; 8 (7) :341-364

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-6900-fa.html


1- دانشیار گروه زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- استادیار گروه زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3- کارشناس ارشد زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (7291 مشاهده)
امروزه با افزایش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی، نقش تبلیغات بسیار تعیین­کننده است. هدف این پژوهش تحلیل تبلیغات بازرگانی بانک تجارت در چهارچوب نشانه­شناسی است. روش تحقیق کیفی و توصیفی- تحلیلی است. داده­ها شامل 16 تصویر و فیلم گردآوری­شده از آرشیو بانک تجارت است. تحلیل داده‌ها نشان می­دهد که در تبلیغات این بانک، به دلالت ضمنی و عناصر فرهنگی، اجتماعی و زیستی، مانند احترام به مشتریان، ارج نهادن به گذشته و گذشتگان، نوگرایی، توجه به محیط زیست، آینده­نگری و نیز تکنولوژی جدید توجه شده است. البته لوگوی این بانک مربوط به چند دهۀ گذشته است و به اصلاح و نوآوری نیاز دارد. همچنین نظر­سنجی‌ها نشان می­دهد تبلیغات این بانک کارا نبوده و نیازمند تبلیغات مؤثرتر و نوین­تری است.
 
متن کامل [PDF 480 kb]   (3687 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: زبان شناسی
انتشار: 1396/12/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.