1- دانشیار گروه زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- استادیار گروه زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3- کارشناس ارشد زبان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده: (7291 مشاهده)
امروزه با افزایش رقابت بین بنگاههای اقتصادی، نقش تبلیغات بسیار تعیینکننده است. هدف این پژوهش تحلیل تبلیغات بازرگانی بانک تجارت در چهارچوب نشانهشناسی است. روش تحقیق کیفی و توصیفی- تحلیلی است. دادهها شامل 16 تصویر و فیلم گردآوریشده از آرشیو بانک تجارت است. تحلیل دادهها نشان میدهد که در تبلیغات این بانک، به دلالت ضمنی و عناصر فرهنگی، اجتماعی و زیستی، مانند احترام به مشتریان، ارج نهادن به گذشته و گذشتگان، نوگرایی، توجه به محیط زیست، آیندهنگری و نیز تکنولوژی جدید توجه شده است. البته لوگوی این بانک مربوط به چند دهۀ گذشته است و به اصلاح و نوآوری نیاز دارد. همچنین نظرسنجیها نشان میدهد تبلیغات این بانک کارا نبوده و نیازمند تبلیغات مؤثرتر و نوینتری است.
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
زبان شناسی انتشار: 1396/12/1