مقالات پذیرفته شده در نوبت انتشار                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تربیت مدرس ، kimiyamoradi.199913@gmail.com
2- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (322 مشاهده)
آموزش نوشتن به زبان فرانسوی به عنوان زبان خارجی (FLE) از ادغام انواع مختلف ژانرهای گفتاری بهره‌مند می‌شود که در این میان، توصیف صوتی (AD) به عنوان یک ابزار آموزشی نوآورانه متمایز است. این ابزار در ابتدا برای افراد نابینا و کم‌بینا طراحی شده است و شامل توصیف عناصر بصری یک اثر سینمایی، مانند دکورها، شخصیت‌ها و اقدامات است (موریسه و گونان، 2008). این مطالعه به بررسی استفاده از AD به عنوان یک ژانر متنی در آموزش FLE می‌پردازد. فرآیند آموزشی شامل دو مرحله است: ابتدا یادگیرندگان یک توصیف صوتی از یک صحنه فیلم می‌نویسند و سپس پس از آموختن استانداردهای AD، نسخه دوم را تولید می‌کنند. یک تحلیل مقایسه‌ای از دو متن از نظر پراگماتیک و زبانی انجام می‌شود. این چرخه چهار بار تکرار می‌شود تا یادگیری تقویت شود. در نهایت، یک پرسشنامه برای ارزیابی درک یادگیرندگان از کارایی AD به عنوان یک ابزار آموزشی طراحی شده است. نتایج نشان می‌دهد که AD مهارت‌های نوشتاری در FLE را بهبود می‌بخشد و در عین حال آگاهی یادگیرندگان را نسبت به مسائل دسترسی افزایش می‌دهد.
 
     
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.