ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 11، شماره 4 - ( 1399 )
مقایسۀ بازداری شناختی در دانشآموزان دوزبانه و یکزبانه
ص. 23-1
فائزه ادیب نیا
*
،
صغری اکبری چرمهینی
چکیده
(4154 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2144 دریافت)
زبان و سبک گفتار شخصیت در نمایشنامۀ مجنون محبت، نوشتۀ سام شپرد
ص. 48-25
علی آقایی
،
رجبعلی عسکرزاده طرقبه
*
،
محمود رضا قربان صباغ
چکیده
(3516 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1800 دریافت)
سبکشناسی «دگردیسی جسمانه» در داستانهای کودک بر پایۀ نظام گفتمان تنشی
ص. 74-49
امیر حسین زنجانبر
*
،
علی عباسی
چکیده
(3290 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1748 دریافت)
ساختهای دواسمی در زبان فارسی بر اساس مدل محدودیتها
ص. 104-75
علی عربانی دانا
،
عادل رفیعی
*
چکیده
(3086 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1500 دریافت)
احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل
ص. 128-105
یاسر خیرخواه نیا
،
بهزاد قنسولی
*
،
جواد صالحی فدردی
چکیده
(3185 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1662 دریافت)
تحلیل انتقادی دشواریهای زبانی مربوط به طبقهبندی اطلاعات در قانون آیین دادرسی کیفری بر اساس رویکرد نقشگرا
ص. 152-129
محمد هاتفی
*
چکیده
(2603 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1579 دریافت)
صفتهای فعلی زبان روسی در آینۀ زبان فارسی
ص. 181-153
سعیده دست آموز
*
چکیده
(3607 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(3374 دریافت)
اعتبارسنجی معیارنمرهدهی مهارت صحبت کردن در آزمون جامع زبان فارسی فردوسی
ص. 210-183
محسن رودمعجنی
*
،
احسان قبول
چکیده
(3399 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1715 دریافت)
تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری و نوشتاری دورۀ دبستان از منظر معنیشناسی قالبی
ص. 240-211
مریم سادات فیاضی
*
،
حسین صافی پیرلوجه
چکیده
(4715 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2188 دریافت)
شیوههای دستیابی به اصل توالی رسایی و قانون مجاورت هجا: نظریۀ بهینگی
ص. 265-241
لیلا سلیمی
،
عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا
*
چکیده
(2958 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1575 دریافت)
تأثیر آموزش راهبردهای خواندن زبان دوم بر عملکرد درکمطلب و اضطراب خواندن زبانآموزان ایرانی
ص. 295-267
جلیل فتحی
*
،
محسن شیرازی زاده
چکیده
(3834 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2145 دریافت)
تحلیل آماری تداخل واژگانی و نقش آن در مهارت نگارش به زبان عربی
ص. 326-297
عیسی متقی زاده
*
،
طاهره خان آبادی
چکیده
(2450 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1556 دریافت)
گورانی، هَورامی و کُردی: یک بررسی زبانشناختی در پاسخ به چمنآرا (1390) و بامشادی و همکاران (1393، 1394، 1395، 1396)
ص. 361-327
سید مهدی سجادی
*
چکیده
(5368 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1730 دریافت)
تلفظ تکواژ جمعِ «ها» در زبان فارسی
ص. 389-363
بشیر جم
*
چکیده
(3014 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1628 دریافت)
راهبردهای کلامی در تعامل بازجویی (جستاری در گفتمانکاوی قضائی)
ص. 418-391
پریسا نجفی
،
فریده حق بین
*
چکیده
(3435 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2285 دریافت)
عوامل مؤثر بر مطابقۀ مفعولی در کردی ایلامی
ص. 443-419
زهرا شرفخانی
،
حبیب گوهری
*
،
اکبر عزیزی فر
چکیده
(2219 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1426 دریافت)
بازنمایی دشمن در متن خاطرات زنی در اسارت: بررسی موردی کتاب خاطرات من زندهام
ص. 475-445
آرزو سلیمانی
،
فرهاد ساسانی
*
،
احمد پاکتچی
چکیده
(2984 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1553 دریافت)
کاربردشناسی ساختهای پرسشی در متون علمی زبان فارسی
ص. 508-477
علی رضا قلی فامیان
*
چکیده
(2787 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1583 دریافت)
حرکت فعل اصلی در کردی ـ سنندجی: رویکردی کمینهگرا
ص. 532-509
مژگان عثمانی
،
محمد دبیر مقدم
،
ارسلان گلفام
*
چکیده
(3069 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1621 دریافت)
بررسی مقایسهای فضای واکهای در کودکان دارای سمعک، کاشت حلزون شنوایی و کودکان بدون اختلال شنوایی
ص. 565-533
اسما ایزدی بیدانی
،
وحیده ابوالحسنی زاده
*
،
ازاده شریفی مقدم
چکیده
(2676 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1538 دریافت)
شناسایی و طبقهبندی چالشهای مدرسان زبان فارسی به غیرفارسیزبانان در کلاسهای چندفرهنگی
ص. 604-567
زهرا عباسی
*
،
حیات عامری
،
حسین مردانلو مقدم
چکیده
(3023 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1686 دریافت)
تأثیر ارزیابی پویا و غیرپویا بر درک یادگیرندگان زبان انگلیسی سطح متوسط از کنش های گفتاری معذرت خواهی و درخواست
ص. 637-605
علی درخشان
*
،
فرزانه شکی
،
محمد امین سارانی
چکیده
(4398 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1934 دریافت)
اصطلاحات خویشاوندی و خطابواژههایِ گویش نَنَّجی
ص. 667-639
رضا امینی
*
چکیده
(3070 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1623 دریافت)
آسیبشناسی برنامۀ نوین آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی از منظر متخصصان برنامۀ درسی: چارچوب سیاست و برنامهریزی آموزشی زبان
ص. 703-669
حسین داوری
*
،
ابوطالب ایرانمهر
،
سیدبهنام علوی مقدم
،
سعید نورزاده
چکیده
(2661 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1715 دریافت)
تحلیل مؤلفهها و سازوکارهای نشانه - معنایی دخیل در شکلگیری مفهوم «تردید» در گفتمان ادبی (مطالعۀ موردی رمان انگار گفته بودی لیلی اثر سپیده شاملو)
ص. 733-705
رضا رضایی
*
چکیده
(2436 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1481 دریافت)
رویکردی ساختی ـ شناختی به پسوند «- ار» در زبان فارسی
ص. 766-735
پارسا بامشادی
،
نگار داوری اردکانی
*
چکیده
(2831 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1833 دریافت)
تحلیل کیفیت معنابخشی به پدیدارها در زبان گفتمان عرفان بر مبنای آرای لاندوفسکی
ص. 795-767
عاطفه امیری فر
،
سید علی قاسم زاده
*
،
مرتضی معین
چکیده
(2113 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1482 دریافت)
لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه
ص. 823-797
دومینیک کارنوا ترابی
*
،
دانیال بسنج
،
مریم ایمانیان مفرد
چکیده
(3201 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1617 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS