ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
سبد خرید
آیتمی وجود ندارد
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
انتشارات دانشگاه تربیت مدرس
جستارهای زبانی
دوره 11، شماره 4 - ( 1399 )
مقایسۀ بازداری شناختی در دانشآموزان دوزبانه و یکزبانه
ص. 23-1
فائزه ادیب نیا
*
،
صغری اکبری چرمهینی
چکیده
(1531 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(728 دریافت)
زبان و سبک گفتار شخصیت در نمایشنامۀ مجنون محبت، نوشتۀ سام شپرد
ص. 48-25
علی آقایی
،
رجبعلی عسکرزاده طرقبه
*
،
محمود رضا قربان صباغ
چکیده
(1462 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(490 دریافت)
سبکشناسی «دگردیسی جسمانه» در داستانهای کودک بر پایۀ نظام گفتمان تنشی
ص. 74-49
امیر حسین زنجانبر
*
،
علی عباسی
چکیده
(1191 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(433 دریافت)
ساختهای دواسمی در زبان فارسی بر اساس مدل محدودیتها
ص. 104-75
علی عربانی دانا
،
عادل رفیعی
*
چکیده
(1078 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(315 دریافت)
احساس در واژگان و عبارات بخش خواندن آزمون تافل
ص. 128-105
یاسر خیرخواه نیا
،
بهزاد قنسولی
*
،
جواد صالحی فدردی
چکیده
(1131 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(367 دریافت)
تحلیل انتقادی دشواریهای زبانی مربوط به طبقهبندی اطلاعات در قانون آیین دادرسی کیفری بر اساس رویکرد نقشگرا
ص. 152-129
محمد هاتفی
*
چکیده
(917 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(376 دریافت)
صفتهای فعلی زبان روسی در آینۀ زبان فارسی
ص. 181-153
سعیده دست آموز
*
چکیده
(1362 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(993 دریافت)
اعتبارسنجی معیارنمرهدهی مهارت صحبت کردن در آزمون جامع زبان فارسی فردوسی
ص. 210-183
محسن رودمعجنی
*
،
احسان قبول
چکیده
(1389 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(450 دریافت)
تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری و نوشتاری دورۀ دبستان از منظر معنیشناسی قالبی
ص. 240-211
مریم سادات فیاضی
*
،
حسین صافی پیرلوجه
چکیده
(1712 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(510 دریافت)
شیوههای دستیابی به اصل توالی رسایی و قانون مجاورت هجا: نظریۀ بهینگی
ص. 265-241
لیلا سلیمی
،
عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا
*
چکیده
(1089 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(390 دریافت)
تأثیر آموزش راهبردهای خواندن زبان دوم بر عملکرد درکمطلب و اضطراب خواندن زبانآموزان ایرانی
ص. 295-267
جلیل فتحی
*
،
محسن شیرازی زاده
چکیده
(1233 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(589 دریافت)
تحلیل آماری تداخل واژگانی و نقش آن در مهارت نگارش به زبان عربی
ص. 326-297
عیسی متقی زاده
*
،
طاهره خان آبادی
چکیده
(660 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(314 دریافت)
گورانی، هَورامی و کُردی: یک بررسی زبانشناختی در پاسخ به چمنآرا (1390) و بامشادی و همکاران (1393، 1394، 1395، 1396)
ص. 361-327
سید مهدی سجادی
*
چکیده
(2590 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(380 دریافت)
تلفظ تکواژ جمعِ «ها» در زبان فارسی
ص. 389-363
بشیر جم
*
چکیده
(932 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(396 دریافت)
راهبردهای کلامی در تعامل بازجویی (جستاری در گفتمانکاوی قضائی)
ص. 418-391
پریسا نجفی
،
فریده حق بین
*
چکیده
(1026 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(792 دریافت)
عوامل مؤثر بر مطابقۀ مفعولی در کردی ایلامی
ص. 443-419
زهرا شرفخانی
،
حبیب گوهری
*
،
اکبر عزیزی فر
چکیده
(585 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(263 دریافت)
بازنمایی دشمن در متن خاطرات زنی در اسارت: بررسی موردی کتاب خاطرات من زندهام
ص. 475-445
آرزو سلیمانی
،
فرهاد ساسانی
*
،
احمد پاکتچی
چکیده
(909 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(306 دریافت)
کاربردشناسی ساختهای پرسشی در متون علمی زبان فارسی
ص. 508-477
علی رضا قلی فامیان
*
چکیده
(728 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(310 دریافت)
حرکت فعل اصلی در کردی ـ سنندجی: رویکردی کمینهگرا
ص. 532-509
مژگان عثمانی
،
محمد دبیر مقدم
،
ارسلان گلفام
*
چکیده
(1119 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(332 دریافت)
بررسی مقایسهای فضای واکهای در کودکان دارای سمعک، کاشت حلزون شنوایی و کودکان بدون اختلال شنوایی
ص. 565-533
اسما ایزدی بیدانی
،
وحیده ابوالحسنی زاده
*
،
ازاده شریفی مقدم
چکیده
(947 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(347 دریافت)
شناسایی و طبقهبندی چالشهای مدرسان زبان فارسی به غیرفارسیزبانان در کلاسهای چندفرهنگی
ص. 604-567
زهرا عباسی
*
،
حیات عامری
،
حسین مردانلو مقدم
چکیده
(799 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(355 دریافت)
تأثیر ارزیابی پویا و غیرپویا بر درک یادگیرندگان زبان انگلیسی سطح متوسط از کنش های گفتاری معذرت خواهی و درخواست
ص. 637-605
علی درخشان
*
،
فرزانه شکی
،
محمد امین سارانی
چکیده
(1364 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(440 دریافت)
اصطلاحات خویشاوندی و خطابواژههایِ گویش نَنَّجی
ص. 667-639
رضا امینی
*
چکیده
(1027 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(345 دریافت)
آسیبشناسی برنامۀ نوین آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی از منظر متخصصان برنامۀ درسی: چارچوب سیاست و برنامهریزی آموزشی زبان
ص. 703-669
حسین داوری
*
،
ابوطالب ایرانمهر
،
سیدبهنام علوی مقدم
،
سعید نورزاده
چکیده
(745 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(348 دریافت)
تحلیل مؤلفهها و سازوکارهای نشانه - معنایی دخیل در شکلگیری مفهوم «تردید» در گفتمان ادبی (مطالعۀ موردی رمان انگار گفته بودی لیلی اثر سپیده شاملو)
ص. 733-705
رضا رضایی
*
چکیده
(752 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(280 دریافت)
رویکردی ساختی ـ شناختی به پسوند «- ار» در زبان فارسی
ص. 766-735
پارسا بامشادی
،
نگار داوری اردکانی
*
چکیده
(833 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(324 دریافت)
تحلیل کیفیت معنابخشی به پدیدارها در زبان گفتمان عرفان بر مبنای آرای لاندوفسکی
ص. 795-767
عاطفه امیری فر
،
سید علی قاسم زاده
*
،
مرتضی معین
چکیده
(499 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(223 دریافت)
لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه
ص. 823-797
دومینیک کارنوا ترابی
*
،
دانیال بسنج
،
مریم ایمانیان مفرد
چکیده
(1411 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(323 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS