ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 13، شماره 3 - ( 1401 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(1058 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(777 دریافت)
Exploring Cultural Schemas in Foreign Language Education Policy (FLEP) Documents of Iran
ص. 29-1
10.52547/LRR.13.3.2
Ali Dabbagh
،
Esmat Babaii
*
،
Mahmood Reza Atai
چکیده
(2293 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1134 دریافت)
Investigating the Anxiety Factors among English for Specific Purposes Students in a Vocational Education setting
ص. 54-31
10.52547/LRR.13.3.3
Pratika Ayuningtyas
،
Lutfi Ashar Mauludin
*
،
Gatot Prasetyo
چکیده
(2609 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1575 دریافت)
Cognitive and Metacognitive Strategy Use in Reading: The Case of Iranian EFL Students’ Test Performance
ص. 85-55
10.52547/LRR.13.3.4
Zahra Mosalli
،
Seyyedeh Susan Marandi
*
،
Leila Tajik
چکیده
(2039 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1469 دریافت)
L2 ASD Learners’ Scaffolding Development after Long Interaction with The Mobile Story-Sharing Application
ص. 110-87
10.52547/LRR.13.3.5
Trishna Nanda Barianty
*
،
Yudhi Arifani
،
Nirwanto Maruf
،
Slamet Setiawan
چکیده
(2311 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1767 دریافت)
Effect of Emotional Valence, Frequency and Gender on L2 Word Recognition Time: An Eye Tracking Study
ص. 138-111
10.52547/LRR.13.3.6
Davoud Amini
*
،
Mahdieh Mamizadeh
،
Kazem Pouralvar
چکیده
(2140 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(895 دریافت)
A Corpus-based Analysis of Noun Phrase Complexity in Research Article Part-genres in Applied Linguistics and Clinical Medicine
ص. 173-139
10.52547/LRR.13.3.7
Rajab Esfandiari
*
،
Mohammad Ahmadi
چکیده
(1999 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1066 دریافت)
Iranian EFL Students’ L2 Engagement: The Impact of Teacher Support and Teacher-student Rapport
ص. 198-175
10.52547/LRR.13.3.8
Farzaneh Shakki
*
چکیده
(3859 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1771 دریافت)
A Small-Scale Corpus-Based Study for The Varietal Differences in American and British English: Implications for Language Education
ص. 226-199
10.52547/LRR.13.3.9
Ibrahim Halil Topal
*
چکیده
(1875 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(982 دریافت)
EFL Teachers’ Use of Coping Strategies in the Face of Identity Tensions
ص. 254-227
10.52547/LRR.13.3.10
Mohammad Mahdi Hajmalek
*
،
Nafise Basiri
چکیده
(2288 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1141 دریافت)
Source Use by EFL Undergraduate Students: Challenges and Success in Process-based Writing
ص. 284-255
10.52547/LRR.13.3.11
Liliya Makovskaya
،
Saida Radjabzade
*
چکیده
(2204 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1130 دریافت)
Iranian EFL Learners' Narratives in a Pandemic Pedagogy: Appreciative Inquiry-Based Approach
ص. 314-285
10.52547/LRR.13.3.12
Khadijeh Aghaei
،
Behrooz Ghoorchaei
*
،
Mojtaba Rajabi
،
Mohammad Ali Ayatollahi
چکیده
(2623 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1023 دریافت)
Grammar Instruction to Young Adolescents at Lower Proficiency Levels Through Metacognitive Intervention
ص. 344-315
10.52547/LRR.13.3.13
Hossein Bozorgian
،
Sediqeh Fallahpour
،
Meysam Muhammadpour
*
چکیده
(1891 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(948 دریافت)
Intergenerational Transmission of Chinese Foochow: Exploring a Connection between Family Language Policy and Language-Ethnicity Dimensions
ص. 374-345
10.52547/LRR.13.3.14
Teresa Ong
*
،
Su-Hie Ting
چکیده
(1989 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(972 دریافت)
The Path in Behind and the Challenges in Front: A Methodological Synthesis of Iranian L2 Papers
ص. 401-375
10.52547/LRR.13.3.15
Akbar A. Jahanbakhsh
*
،
Parviz Ajideh
چکیده
(1764 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(755 دریافت)
Iranian EFL Teachers' Beliefs about Dynamic Assessment: Does Context Make a Difference?
ص. 428-403
10.52547/LRR.13.3.16
Ali Momeni
،
Musa Nushi
*
چکیده
(1891 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(961 دریافت)
A Multisemiotic Investigation of Iranian EFL Teachers’ Turn-allocation Strategies in their Classroom Interactions
ص. 452-429
10.52547/LRR.13.3.17
Farhad Ghiasvand
*
چکیده
(2822 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(963 دریافت)
Investigating the Learning Style Variation and Strategy Selection of Iranian Learners in Listening Skill
ص. 478-453
10.52547/LRR.13.3.18
Mansoureh Sajjadi
*
،
Mohammad sadegh Bagheri
چکیده
(2565 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(977 دریافت)
Can We Learn about Culture by EFL Textbook Images? A Semiotic Approach Perspective
ص. 499-479
10.52547/LRR.13.3.19
Yongliang Wang
*
،
Saengchan Hemchua
چکیده
(3359 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1563 دریافت)
La pandémie de Covid-19 et l’apprentissage en ligne du français dans les établissements d’enseignement supérieur: L’université de Jordanie en tant qu’étude de cas
ص. 529-501
10.52547/LRR.13.3.20
Nisreen Abu Hanak
*
،
Bassel Al Zboun
چکیده
(1818 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1158 دریافت)
L’étude de la sonorité des consonnes labiales employées dans le groupe CC en position finale de la syllabe CVCC (Le cas du lexique pur et emprunté en persan contemporain)
ص. 566-531
Fatemeh Shahverdi
،
Aliyeh Kord Zafaranlu Kambuziya
،
Parivash Safa
*
چکیده
(1948 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(758 دریافت)
La mise en application et le développement de la compétence transculturelle chez les apprenants de FLE en contexte iranien
ص. 698-567
Azadeh Fesanghari
،
Hamid Reza Shairi
*
،
Mahmoud Reza Gashmardi
،
Roya Letafati
چکیده
(5093 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(906 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS