ارسال مقاله
پيگيری مقاله
مرکز پشتیبانی
English
ورود به سایت
ورود به عنوان
کاربر عمومی
ارسال کننده
داور
سردبیر
ورود خودکار
ثبت نام
بازیابی رمز عبور
جستجو
فهرست
جستجو در:
همه
صفحات وب
کتب
نشریات
مرکز نشر آثار علمی
جستارهای زبانی
دوره 14، شماره 1 - ( 1402 )
English and French articles
EDITORIAL
چکیده
(3218 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1130 دریافت)
Examining the Role of Active/Passive Motivation in EFL Teachers’ Burnout and Efficacy
ص. 33-1
10.48311/LRR.14.1.1
Seyed Ebrahim Momenzadeh
،
Reza Pishghadam
*
،
Elham Naji Meidani
چکیده
(2953 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1865 دریافت)
A Study of Integrating Service-Learning into University Curriculum: Reflections from EFL Students after Implementation
ص. 61-35
10.48311/LRR.14.1.35
Vien Truong
*
،
Chau Thi Hoang Hoa
،
Truong Thi Tu Liem
چکیده
(2558 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1422 دریافت)
Write in Their Tongue: Iranian Higher Education Policies of Publishing in English
ص. 87-63
10.48311/LRR.14.1.63
Farnoosh Rashed
،
Seyyed-Abdolhamid Mirhosseini
*
،
Mohsen Shirazizadeh
چکیده
(2938 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1466 دریافت)
Vietnamese EFL Secondary School Teachers’ Perceptions of Task-Based Language Teaching
ص. 112-89
10.48311/LRR.14.1.89
Thi Anh Nguyen
*
،
Luan Thanh Nguyen
،
Anh Phuong Vo
چکیده
(3294 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(2166 دریافت)
Construction and Validation of Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Professional Development Questionnaire
ص. 143-113
10.48311/LRR.14.1.113
Leyli Amiri Shayesteh
،
Sasan Baleghizadeh
*
چکیده
(2757 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1764 دریافت)
Use of ICTs and the Digital Competences of Foreign Language Teachers before and during the State of Alarm
ص. 166-145
10.48311/LRR.14.1.145
Olympia Skevi
،
José Luis Ortega-Martin
*
،
Gracia González-Gijón
چکیده
(2562 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1363 دریافت)
A Corpus-Based Investigation of “Would You Like” and “Would You Mind” Request Expressions’ Collocational Patterns in American Spoken English Discourse
ص. 191-167
10.48311/LRR.14.1.167
Reza Bagheri Nevisi
*
،
Fatemeh Miri
چکیده
(2731 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1287 دریافت)
Do EFL Teachers’ Digital Literacies Reflect Sociocultural Frameworks during Their Online Professional Development?
ص. 217-193
10.48311/LRR.14.1.193
Nur Hidayat
*
،
Slamet Setiawan
،
Syafiul Anam
چکیده
(2701 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1504 دریافت)
An Explicit Communication Strategies Instruction: Iranian EFL Learners’ Self-Reported Use of Communication Strategies
ص. 250-219
10.48311/LRR.14.1.219
Raziyeh Behroozian
،
Naser Ghafoori
*
،
Saeideh Ahangari
چکیده
(2388 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1555 دریافت)
Shifting Emotions in Speaking English as an Additional Language
ص. 282-251
10.48311/LRR.14.1.251
Ai Pham Thi Nguyen
*
،
Thi Hong Nhung Pham
چکیده
(2504 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1451 دریافت)
Reasons for EFL Teachers’ L1 Use in Classrooms: Teachers’ Versus Students’ Perceptions
ص. 304-283
10.48311/LRR.14.1.283
Mona Mohamadi
،
Shahab Moradkhani
*
،
Kurosh Saberi
چکیده
(2468 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1513 دریافت)
The Impact of Writing Strategy Instruction: Undergraduate Students’ Academic Writing Performance and Strategy Use
ص. 334-305
10.48311/LRR.14.1.305
Syed Muhammad Mujtaba
،
Atiyeh Kamyabi Gol
*
،
Rakesh Parkash
چکیده
(2530 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1741 دریافت)
The Mediating Role of Motivation and Language Anxiety in Increasing EFL Learners’ Working Memory
ص. 358-335
10.48311/LRR.14.1.335
Lijuan Feng
*
،
Rafizah Mohd Rawian
چکیده
(2932 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1860 دریافت)
Exploring the Potential of Game-Based Differentiated Instruction in English for Specific Purposes Writing Education
ص. 398-359
10.48311/LRR.14.1.359
Saeed Khazaie
*
،
Saeed Ketabi
چکیده
(2620 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1788 دریافت)
Self-Concept of Ability and Parental/Teachers’ Beliefs in Reading and Dictation
ص. 427-399
10.48311/LRR.14.1.399
Javad Zare
*
،
Sedigheh Karimpour
چکیده
(2451 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1233 دریافت)
Faire une classe virtuelle du FLE en Iran: Les défis et les avantages pédagogiques
ص. 454-429
10.48311/LRR.14.1.429
Seyedeh Yasamin Sajjadi
*
،
Seyedeh Fatemeh Hejaziyan
چکیده
(2158 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1239 دریافت)
La classe de FLE: Un espace éthique du sens commun de l’agir avec l’autre et de partage des valeurs en devenir
ص. 476-455
10.48311/LRR.14.1.455
Hoda Khayat
*
چکیده
(4138 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(1309 دریافت)
Teaching English as a Foreign Language to Iranian 7th Graders with Intellectual Disabilities
ص. 500-477
10.48311/LRR.14.1.477
Ahmad Ramezani
*
،
Shirin Mohamadzadeh
،
Payvand Mihandoust
چکیده
(2027 مشاهده)
|
متن کامل (PDF)
(994 دریافت)
Export as:
HTML
|
XML
|
RSS