|
جستارهای زبانی، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۳۵۹-۳۹۸
|
|
|
عنوان فارسی |
|
|
چکیده فارسی مقاله |
ادغام بازی های کاربردی در آموزش زبان های متمایز دانشگاهی به طور فزاینده ای رایج است. این مطالعه مداخله ای به صورت طرح غیر متقاطع در سال تحصیلی 1400 در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دادههای کمی و کیفی با جلب نگرش شرکتکنندگان نسبت به نوشتن انگلیسی برای مقاصد خاص از طریق آموزش متمایز مبتنی بر (بازی)، ارزیابی نوشتههای آکادمیک و حرفهای آنها، و توضیح بینش آنها در مورد اینکه چگونه آموزش متمایز ممکن است زبان انگلیسی را برای نوشتن مقاصد خاص تقویت کند، جمعآوری شد. در حالی که دادههای کمی با استفاده از آزمون رتبهبندی علامتدار Wilcoxon و ANOVA اندازهگیریهای مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، دادههای کیفی با استفاده از تحلیل مضمون تحلیل شدند. مشخص شد که واقعیت ترکیبی از هم افزایی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در زبان انگلیسی برای آموزش نوشتن خاص استفاده می کند. یافتهها نشان داد که مشغلهی تکنگر با یک نوع بازی، پتانسیل آموزش متمایز مبتنی بر بازی در زبان انگلیسی برای نوشتن مقاصد خاص را تضعیف میکند. نتایج و مفاهیم توضیح داده شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش متنوع،بازی،رویکرد اجتماعی-شناختی،نوشتن،انگلیسی با اهداف ویژه |
|
عنوان انگلیسی |
Exploring the potential of game-based differentiated instruction in English for Specific Purposes writing education |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The incorporation of applied games in university differentiated language instruction is increasingly prevalent. This interventional study was conducted through non-crossover design in the academic years 2020-2021 among the students of Isfahan University of Medical Sciences. The quantitative and qualitative data were gathered by soliciting participants' attitudes towards English for Specific Purposes writing through (game)-based differentiated instruction, assessing their academic and professional writing, and debriefing their insight into how differentiated instruction might enhance English for Specific Purposes writing. While the quantitative data were analyzed through Wilcoxon signed-rank test and repeated measures ANOVA, the qualitative data were content analyzed through theme-based analysis. It was revealed that mixed reality harnessed the synergy of augmented reality and virtual reality in English for Specific writing education. Findings showed that single-minded preoccupation with a game type undermines the potential of game-based differentiated instruction in English for Specific Purposes writing. The results and implications are explained. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Differentiated instruction,game,socio-cognitive approach,writing,English for Specific Purposes |
|
نویسندگان مقاله |
| Saeed Khazaie Isfahan University of Medical Sciences دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| Saeed Ketabi University of Isfahan دانشگاه اصفهان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-57483-1&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات علمی پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|