جستارهای زبانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۴۳-۷۰

عنوان فارسی اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان عمومی دانشگاهی و عوامل فردی موثر بر آن
چکیده فارسی مقاله آموزش معکوس یکی از روش­های نسبتا جدید آموزشی است که در آن آموزش در خارج از کلاس صورت می­گیرد و زمان کلاس به تمرین و تثبیت یادگیری زیر نظر معلم اختصاص می­یابد. مطالعات مختلفی در جهان و ایران به بررسی اثربخشی آموزش معکوس در آموزش زبان انگلیسی پرداخته­اند، اما این مطالعات یا در بافت مدارس و آموزشگاههای خصوصی زبان انجام شده و یا با دانشجویان رشته زبان انگلیسی انجام شده است. این مطالعه به بررسی نظر دانشجویان زبان­­عمومی درباره آموزش معکوس و اثربخشی آن در درس زبان عمومی در دانشگاه فرهنگیان می­پردازد. یافته­ها حاکی از رضایت دانشجویان از آموزش معکوس و ترجیح آن بر روش سنتی است. بر اساس نتایج آزمون t زوجی و مستقل، آموزش معکوس باعث بهبود یادگیری دانشجویان در درس زبان عمومی می­گردد. علاوه براین جنسیت می­تواند بر اثربخشی آموزش معکوس موثر باشد اما رشته تحصیلی دانشجویان تاثیرگذار نیست. بر اساس یافته­های این پژوهش، آموزش معکوس یکی از راههای افزایش اثربخشی آموزش زبان عمومی در کلاسهای حضوری و مجازی می­تواند باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش معکوس،زبان عمومی،دانشگاه،اثربخشی،نظر

عنوان انگلیسی The effectiveness of Flipped Classroom in Teaching a General English University Course, and Associated Individual Factors
چکیده انگلیسی مقاله   Flipped classroom is one of the relatively new teaching methods in which teaching takes place outside the classroom and class time is devoted to practice, and learning is established under the supervision of the teacher. Various studies in the world and in Iran have examined the effectiveness of flipped learning in teaching English, but these studies have been done either in the context of schools and institutes or with English language college students. This study examines students’ attitudes towards the flipped classroom, and the effectiveness of flipped learning in General English courses at Farhangian University. Findings show that students are satisfied with the flipped classroom and prefer it to traditional classes. Based on the results of paired and independent t-tests, flipped learning improves studentschr('39') learning in General English courses. In addition, gender can affect the effectiveness of flipped learning, but studentschr('39') field of study does not have such a role. Based on the findings of this study, flipped learning can used to increase the effectiveness of General English courses in face-to-face and virtual classes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Flipped learning,General English,University,Effectiveness,Attitude

نویسندگان مقاله احمدرضا اقتصادی رودی | Ahmadreza Eghtesadi Roudi
Department of English Langauge Teaching, Farhangian University
گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان

محمد پژوهش | Mohammad Pazhouhesh
Department of English Language Teaching,Farhangian University
گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان


نشانی اینترنتی http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-52084-2&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات