|
جستارهای زبانی، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۲۰۱-۲۳۱
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
این تحقیق به منظور بررسی هویت و پیامدهای آن تحت چارچوب نظریه سرمایه گذاری (Norton, 2000) انجام شده است. 17 شرکتکننده از فراگیران بزرگسال (بالای 18 سال) زبان انگلیسی در موسسات زبان مشهد در ایران، شامل 10 مرد و 7 زن، بر اساس توانش زبانی (سطوح پیشرفته C1 و C2)، به این منظور انتخاب و مصاحبه شدند. با استفاده از نرم افزار MAXQDA 18، محققین مراحل کدگذاری روش تحقیق داده بنیاد را اجرا نموده و نتایج را بطور دقیق تحلیل نمودند. نتایج حاکی از آن بود که بعضی عوامل مهم مانند سخت کوشی، ترس از شکست و تمایلات شخصی ساخت سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند. همینطور، نتایج نشان می دهند که شرکت کنندگانی که درجات بالایی از مشارکت را نشان دادند، سطوح بالایی از سخت کوشی و دیدگاه مثبتی نسبت به کلاس معلم و یادگیری خود داشتند. دیگر یافته ها نشان داد که توصیف جامعه هدف برای فراگیران باعث افزایش انگیزه آنها می گردد که به نوبه خود سطح سرمایه گذاری را افزایش می دهد. نتایج همچنین نمایان گر بینش های جدیدی در رابطه ی بین زیرساخت های سرمایه گذاری و عوامل تحکیم بخش آن هستند. نکات عملی آموزشی نیز به معلمین و مدرسین زبان انگلیسی مخصوصا در محیط انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) پیشنهاد گردید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هویت،سرمایه گذاری،مشارکت در یادگیری،روش داده بنیاد،انگلیسی به عنوان زبان خارجی |
|
عنوان انگلیسی |
A Qualitative Analysis of Identity and Investment among Advanced Iranian EFL Learners in Private Schools |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study intended to investigate identity and its ramifications in the light of investment theory (Norton, 2000). 17 participants from different language institutions in Mashhad, Iran, 10 females and 7 males, were selected and interviewed according to their level of proficiency (C1 and C2) and the level of their involvement. Using MAXQDA software 18, the researchers employed the three levels of the open, axial, and selective coding of the grounded theory methodology to analyze the data and bring in the results. The results showed that some significant factors directly affected investment such as working hard, fear of failure, and personal interest in learning English. Moreover, the findings of this study indicated that those with high levels of involvement had high levels of being hardworking and their attitude towards language, class, teacher, and learning was positive. Another finding of the study was that describing the target community for the learners increases their motivation which in turn leads to increase in their level of investment. The results proposed some new insights into the relationship between the sub-constructs of investment and the factors that reinforce it as well as some practical premonitions for teachers and practitioners of English specifically as a foreign language. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Identity,Investment,Involvement,Grounded Theory,EFL |
|
نویسندگان مقاله |
بهروز مرزبان | Behrooz Marzban Department of English Language and Literature, Hakim Sabzevari University, Sabzevar. گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران.
سید محمد رضا عادل | Seyyed Mohammad Reza Adel Associate Professor, Department of English Language and Literature, Hakim Sabzevari University, Sabzevar, Iran. دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
احمدرضا اقتصادی | Ahmadreza Eghtesadi Assistant Professor, Department of English Language and Literature, Farhangian University, Mashhad, Iran استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان مشهد، مشهد، ایران
محمود الیاسی | Mahmood Elyasi Assistant Professor, Department of English Language and Literature, Hakim Sabzevari University, Sabzevar استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-62463-3&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
مقالات علمی پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|