جستارهای زبانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۲-۰

عنوان فارسی نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان‌شناسی تاریخی (ریشه‌شناسی در زمانی)
چکیده فارسی مقاله چکیده:
در این نوشته به نقد مقاله «چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان­شناسی تاریخی (ریشه­شناسی در زمانی)» از آقای فرزاد قائمی پرداخته­ام. از مقاله این­گونه برمی­آید که نویسنده در حوزه­ای مطلب نوشته که در آن تخصصی نداشته است. ناآشنایی نویسنده با مفاهیم، مقدمات و منابعِ حوزه مورد نظر باعث شده نظرات و تحلیل­های ایشان نادرست از کار درآیند. علاوه بر تحلیل­ها و نظرات نادرست، نوع ارجاع­دهی­ها در مقاله آقای قائمی هم عجیب است و بیشتر ارجاعات به­گونه­ای­ست که نویسنده فقط خواسته نظرات نادرستش را به منبعی ارجاع دهد تا نشان دهد که حرف و نظرش مستند است. علاوه بر این­ها نویسنده مطالبی را (بعضاً عین­به­عین) از پژوهشگر(ان) دیگری برداشته اما متاسفانه به ایشان ارجاع نداده است. از آنجا که اشتباهات این­چنینی در مقاله فراوان است می­توان آن را نمونه مناسبی برای واحد درسی روش تحقیق دانست زیرا به طور عملی به دانشجویان نشان می­دهد که چه کارهایی را نباید در یک مقاله علمی-پژوهشی انجام داد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ،واژه‌های کلیدی، فریدون،سوم بودن،اژدهاکشی،تریته‌آپتیه

عنوان انگلیسی A review on: Why Does Ferīdōn Mean the "Third"? Decoding the Mystery of Ferīdōn’s Name According to Function Analysis of Myth: A Study in Historical Linguistics (Diachronic Etymology)
چکیده انگلیسی مقاله چکیده:
در این نوشته به نقد مقاله «چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبان­شناسی تاریخی (ریشه­شناسی در زمانی)» از آقای فرزاد قائمی پرداخته­ام. از مقاله این­گونه برمی­آید که نویسنده در حوزه­ای مطلب نوشته که در آن تخصصی نداشته است. ناآشنایی نویسنده با مفاهیم، مقدمات و منابعِ حوزه مورد نظر باعث شده نظرات و تحلیل­های ایشان نادرست از کار درآیند. علاوه بر تحلیل­ها و نظرات نادرست، نوع ارجاع­دهی­ها در مقاله آقای قائمی هم عجیب است و بیشتر ارجاعات به­گونه­ای­ست که نویسنده فقط خواسته نظرات نادرستش را به منبعی ارجاع دهد تا نشان دهد که حرف و نظرش مستند است. علاوه بر این­ها نویسنده مطالبی را (بعضاً عین­به­عین) از پژوهشگر(ان) دیگری برداشته اما متاسفانه به ایشان ارجاع نداده است. از آنجا که اشتباهات این­چنینی در مقاله فراوان است می­توان آن را نمونه مناسبی برای واحد درسی روش تحقیق دانست زیرا به طور عملی به دانشجویان نشان می­دهد که چه کارهایی را نباید در یک مقاله علمی-پژوهشی انجام داد.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Fereydun,dragon slaying,being the Third,Trita Aptya

نویسندگان مقاله مجید پوراحمد | Majid Pourahmad
Independent researcher
خیر


نشانی اینترنتی http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-75894-1&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده نقد اثر پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات