|
جستارهای زبانی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۲-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقدی بر مقاله: چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی) |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده: در این نوشته به نقد مقاله «چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)» از آقای فرزاد قائمی پرداختهام. از مقاله اینگونه برمیآید که نویسنده در حوزهای مطلب نوشته که در آن تخصصی نداشته است. ناآشنایی نویسنده با مفاهیم، مقدمات و منابعِ حوزه مورد نظر باعث شده نظرات و تحلیلهای ایشان نادرست از کار درآیند. علاوه بر تحلیلها و نظرات نادرست، نوع ارجاعدهیها در مقاله آقای قائمی هم عجیب است و بیشتر ارجاعات بهگونهایست که نویسنده فقط خواسته نظرات نادرستش را به منبعی ارجاع دهد تا نشان دهد که حرف و نظرش مستند است. علاوه بر اینها نویسنده مطالبی را (بعضاً عینبهعین) از پژوهشگر(ان) دیگری برداشته اما متاسفانه به ایشان ارجاع نداده است. از آنجا که اشتباهات اینچنینی در مقاله فراوان است میتوان آن را نمونه مناسبی برای واحد درسی روش تحقیق دانست زیرا به طور عملی به دانشجویان نشان میدهد که چه کارهایی را نباید در یک مقاله علمی-پژوهشی انجام داد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
،واژههای کلیدی، فریدون،سوم بودن،اژدهاکشی،تریتهآپتیه |
|
عنوان انگلیسی |
A review on: Why Does Ferīdōn Mean the "Third"? Decoding the Mystery of Ferīdōn’s Name According to Function Analysis of Myth: A Study in Historical Linguistics (Diachronic Etymology) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
چکیده: در این نوشته به نقد مقاله «چرا فریدون سومین است؟ رمزگشایی نام فریدون با روش تحلیل خویشکاری اسطوره بر مبنای زبانشناسی تاریخی (ریشهشناسی در زمانی)» از آقای فرزاد قائمی پرداختهام. از مقاله اینگونه برمیآید که نویسنده در حوزهای مطلب نوشته که در آن تخصصی نداشته است. ناآشنایی نویسنده با مفاهیم، مقدمات و منابعِ حوزه مورد نظر باعث شده نظرات و تحلیلهای ایشان نادرست از کار درآیند. علاوه بر تحلیلها و نظرات نادرست، نوع ارجاعدهیها در مقاله آقای قائمی هم عجیب است و بیشتر ارجاعات بهگونهایست که نویسنده فقط خواسته نظرات نادرستش را به منبعی ارجاع دهد تا نشان دهد که حرف و نظرش مستند است. علاوه بر اینها نویسنده مطالبی را (بعضاً عینبهعین) از پژوهشگر(ان) دیگری برداشته اما متاسفانه به ایشان ارجاع نداده است. از آنجا که اشتباهات اینچنینی در مقاله فراوان است میتوان آن را نمونه مناسبی برای واحد درسی روش تحقیق دانست زیرا به طور عملی به دانشجویان نشان میدهد که چه کارهایی را نباید در یک مقاله علمی-پژوهشی انجام داد. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Keywords, Fereydun,dragon slaying,being the Third,Trita Aptya |
|
نویسندگان مقاله |
مجید پوراحمد | Majid Pourahmad Independent researcher خیر
|
|
نشانی اینترنتی |
http://lrr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-75894-1&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
نقد اثر پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|