|
جستارهای زبانی، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۲۵۳-۲۶۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر یادگیری دانشجومحور بر کمرویی کلاس مکالمۀ زبان خارجی و عملکرد زبانآموزان |
|
چکیده فارسی مقاله |
کمرویی کلاس مکالمه از عوامل بازدارندۀ دانشجویان هنگام مشارکت در کلاس مکالمۀ زبان خارجی است که رفع آن نیازمند توجه، دقت و همت دانشجو و استاد است. تاکنون راهحلهای بسیاری درخصوص حل این مشکل مطرح شده است که در جای خود موفق نیز بودهاند؛ اما تحقیق حاضر سعی دارد تا الگویی دانشجومحور ارائه دهد که مهمترین وظیفه را به دانشجویان و تلاش برای پیشرفت گروهی معطوف میکند. بدین منظور، پرسشنامهای متشکل از آزمون کمرویی استنفورد و آزمون تمایل به برقراری ارتباط (WTC) در اختیار 51 نفر از دانشجویان رشتۀ زبان فرانسه قرار گرفت که درس مکالمه را گذرانده بودند. این دانشجویان در غالب دو گروه کنترل و آزمایش بدون پیشآزمون مورد مطالعه قرار گرفتند و گروه آزمایش الگوی یادگیری دانشجومحور را تجربه کرد. دادههای بهدست آمده از این پرسشنامهها و نمرۀ درس مکالمه به کمک ضریب تی مستقل تحلیل شد. نتیجۀ بهدست آمده حاکی از این بود که آموزش مهارتهای مکالمه در پیشرفت عملکرد دانشجویان در درس مکالمه مؤثر واقع شده است. T-Test |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
واژههای کلیدی، آموزش زبان خارجی، کمرویی کلاس مکالمه، تمایل به برقراری ارتباط، یادگیری دانشجومحور، عملکرد زبانآموزان. |
|
عنوان انگلیسی |
Impact of Student-Centered learning on Shyness in Foreign Language Classroom and Student Performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Shyness is considered to be one of the inhibiting factors paralyzing the students during language conversation courses. Overcoming such an obstacle demands much effort and attention from both the teacher and the student. So far, many practices have been proposed as remediation and some proved to be successful; however, this research has tried to present a student-centered model which its main concern is group work and in-group progress. Therefore, a number of 51 French language students who had passed the French conversation course were asked to respond to a questionnaire including both Stanford's Shyness and Willingness to Communicate tests (WTC). The students were studied in two groups one as the experimental group, the other as the control group without pretest and by using a posttest only design. The experimental group received our Student-Centered model. Subsequently the collected data was analyzed by t-test. The results indicate that teaching communication skills to students could help them improve their classroom efficiency. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Keywords, Foreign language teaching, Classroom shyness, Willingness to communicate, Student-Centered Learning, Student Performance |
|
نویسندگان مقاله |
غزاله گلدانی | ghazaleh goldani master amp;apos;s degree in french language education, tarbiat modarres university, tehran, iran دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
محمدرضا فارسیان | m r farsian associate professor of french language and literature, ferdowsi university of mashhad, iran دانشیار زبان و ادبیات فرانسه، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
حسن خواجوی | gholam hassan khajavy assistant professor of english language education, university of bojnord, bojnord, iran استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه بجنورد، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بجنورد (University of bojnord)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-10633-1&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|