|
جستارهای زبانی، جلد ۷، شماره ۵، صفحات ۱۴۹-۱۷۰
|
|
|
عنوان فارسی |
واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری |
|
چکیده فارسی مقاله |
شواهد علمیِ موجود برای نشاندادن کارایی طولانیمدت تصحیحهای نوشتاری، محدود به مطالعاتیست که به تأثیر بازخورد متمرکز بر ارتقای دقت دستوریِ دو جنبۀ خاص از حروف تعریف انگلیسی پرداختهاند. بدیهیست تصحیحهای متمرکز، هربار تنها یک یا دو نوع اشتباه دستوری را هدف قرار میدهند و در دورههای آموزشیِ مهارت نگارش بیاعتبارند. هدف پژوهش حاضر مطالعۀ واکنش ساختارهای مختلف، به تصحیحهایی است که اعتبار بیشتری در کلاسهای آموزشی دارند. با استفاده از طرح آزمایشی پیشآزمونجـ پسآزمون، واکنش طولانیمدت سه ساختار دستور زبان انگلیسی (حروف اضافه، مصدر و جملههای شرطی غیرواقعی) به بازخورد نوشتاری نیمهمتمرکز، غیرمتمرکز و بازنویسی بررسی شد؛ نتایج نشان داد، در پسآزمون تأخیری ــ که یک ماه پس از مداخلۀ بازخوردی اجرا شد ــ کارکرد زبانآموزان گروههای آزمایشی، تفاوت معناداری با گروه کنترل نداشت. همچنین پیشرفت معناداری در هیچیک از گروهها نسبت به پیشآزمون دیده نشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازنویسی،نیمهمتمرکز،غیرمتمرکز،دقت دستوری،کلیدواژهها، بازخورد نوشتاری |
|
عنوان انگلیسی |
The Reaction of Three English Grammatical Structures to Different Types of Written Feedback |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
PhD Student of TEFL, English Department, Faculty of Foreign Languages and The available empirical evidence on the long-term efficacy of written corrections is limited to the studies that have investigated the effect of focused feedback on improving grammatical accuracy of two specific aspects of English articles. It is clear that focused corrections, which target only one or two grammatical error types at a time, lack ecological validity in writing courses. The aim of the present study is to investigate the reaction of different structures to corrections which enjoy more validity in writing classes. Using a pretest-posttest design, the long-term reaction of three features of English grammar (articles, the infinitive, and the present unreal conditional) to mid-focused and unfocused written feedback and revision were investigated. The results showed that on the delayed posttest, which was administered one month after the feedback treatment, the performance of the students in the experimental groups was not significantly different from the control group and that there were no significant absolute gains in any of the groups compared with pretest scores. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Written feedback,Revision,Mid-focused,Unfocused,Grammatical accuracy |
|
نویسندگان مقاله |
حمیده معرفت | hamideh marefat associate professor of tefl, english department, faculty of foreign languages and literatures, university of tehran دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
احسن پاشازاده | ahsan pashazadeh phd student, faculty of foreign languages and literatures, university of tehran دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده زبان و ادبیات خارجی، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-198&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|