|
جستارهای زبانی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۹۳-۲۱۳
|
|
|
عنوان فارسی |
قابلیت تعمیمپذیری پژوهشهای کمّی در رشته آموزش زبان انگلیسی در ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی قابلیت تعمیم پذیری یافته های پژوهش های گذشته در رشته آموزش زبان انگلیسی انجام شده است. بدین منظور، ویژگی های کلّی شرکت کنندگان در پژوهش های کمّی رشته آموزش زبان انگلیسی طی ده سال گذشته تحلیل شد. بررسیهای اولیه نشان داد با درنظر گرفتن محیطهای آموزشی و سن افراد آزمودنی، افراد شرکتکننده در پژوهش های گذشته را می توان متعلق به یازده گروه دانست. سپس با تعیین سهم هریک از گروه های نام برده در تحقیقات گذشته مشخص شد بیش از 60 درصد از تمام پژوهش های قبلی در محیطهای دانشگاهی و بر روی دانشجویان انجام شده است. در 20 درصد از تحقیقات قبلی فراگیران زبان در مؤسسات خصوصی زبان به عنوان آزمودنی شرکت داشته اند. سهم زبان آموزان دوره های راهنمایی، دبیرستان و پیشدانشگاهی فقط 7 درصد از کل پژوهش های پیشین است. سپس با برشمردن پاره ای از دلایل احتمالی حضور و یا عدم حضور برخی از گروه ها در تحقیقات قبلی، قابلیت تعمیم پذیری نتایج یافتههای پژوهش های پیشین مورد بحث قرار گرفته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
واژههای کلیدی، تعمیمپذیری،پژوهش کمّی،کاربست پژوهش،آموزش زبان انگلیسی،تحقیقات آموزشی |
|
عنوان انگلیسی |
An Investigation into the Generaliziblity of Quantitative Research Studies in Iranian ELT Context |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present study was set out to investigate the generalizability of the findings of quantitative research studies in Iranian English Language Teaching (ELT) context. To this end, the researchers, first, examined the general characteristics of the people who had participated as study subjects in quantitative ELT research studies during the last ten years. Considering the subjects' age and the research sites, it appeared that the participants in previous quantitative ELT studies belonged to 11 groups of people. Subsequent analyses revealed that more than 60% of previous research studies had been carried out in academic settings and on university students. About 20% of the studies had focused on language learners in private language institutes and students in junior high schools and high schools. Pre-university centers had participated in only 7% of previous studies. Highlighting the possible causes of the imbalanced focus of previous studies, the researchers then discussed the limitations that this skewed distribution impose on the generalizability of previous ELT studies. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Applicability of research,Educational research,English Language Teaching,Generalizability,Quantitative studies |
|
نویسندگان مقاله |
رضا غفارثمر | reza ghafar samar assistant professor in teaching english as a foreign language, tarbiat modares university, tehran, iran. استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مهدی بوژمهرانی | mehdi boozh mehrani ph.d. candidate in teaching english as a foreign language, tarbiat modares university, tehran, iran. دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
غلامرضا کیانی | gholamreza kiany associate professor in teaching english as a foreign language, tarbiat modares university, tehran, iran. دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-4898&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|