|
جستارهای زبانی، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۱-۲۵
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحلۀ جدیدی از تاریخ پرتلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و مؤسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝهای بعد از آن، توانایی برقراری از طریق زبان دوم بود و در قلب این مهارت، تلفظ صحیح حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐنظران دربارﺓ ماهیت آموزش تلفظ زبان دوم اراﺋﻪ شد که هر کدام به گسترۀ قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پرداختن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩها و عقاید چه بوده و اینکه تا چه اندازﻩای آموزش تلفظ زبان دوم در ایران ﺗﺤﺖ تأثیر این ﭘﺴﺘﻲوبلندﻱها قرار گرفته، نیاز به تحقیقات جامع و گستردﻩتر است. در این نوشتار تلاش شده است که جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏهای انگلیسی دورﺓ دبیرستان بازبینی شود تا بتوان به این موضوع که کیفیت آموزش و اراﺋﺔ اطلاعات مربوط به مهارت تلفظ در این کتاﺏها به چه نحوی است پی برد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ایران،آموزش تلفظ،کتاﺏهای زبان انگلیسی،دورﺓ دبیرستان |
|
عنوان انگلیسی |
A Study of the Pronunciation Teaching and Its Place in High-school English Books in Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
With the advent of the World War ІІ, foreign language teaching entered a new period of its tempestuous history. The purpose of most foreign language schools and institutes in this period and the forthcoming years was to enable communication via a foreign language and, at the center of this skill, there was an attention to proper pronunciation of sounds and words. Since that time, there has been a great number of ideas and viewpoints proposed by researchers and authorities about the nature of pronunciation teaching, each of which contributed to the expansion of this field. In order to discover how these ups and downs have affected the teaching, of foreign language pronunciation in Iran, large-scale and comprehensive research is needed. The aim of this article is to inspect the place and the method of pronunciation teaching in high-school English textbooks in Iran in order to figure out the quality of teaching pronunciation and the way it is presented in the textbooks. The findings of this study are useful to improve the quality of teaching pronunciation in high-school English textbooks. Finally, some recommendations have been given. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
English textbooks,High School,Foreign Language,Pronunciation teaching |
|
نویسندگان مقاله |
مصطفی مرادی مقدم | mostafa morady moghaddam m.a. student of teaching english language, ferdowsi university of mashhad, iran. دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
آذر حسینی فاطمی | azar hosseini fatemi assistant professor of ferdowsi university of mashhad استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
شیرین ماﻟﻚزاده | shirin malekzadeh m.a. student of teaching english language, urmia islamic azad university دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه (Islamic azad university of urmia)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-2226&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|