|
جستارهای زبانی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۴۹-۶۴
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش قصههای تمثیلی در تعلیم و تربیت |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه متخصصان برنامهریزی پی- زبانشناسی (PNL) با تمرکز بر زبان ناخودآگاه (دیداری، شنیداری، تن-جنبشناسی ، لامسه، چشایی) از قصههای تمثیلی بهعنوان ابزاری مؤثر در آموزش وتحول دریافتهای انسانها از واقعیت بهره میبرند. ارجاع تمثیل عموماً داستانی واقعی یا تخیلی کمابیش بلند و اندیشیده است که با برقراری تداعی و پیآیند به مخاطب کمک میکند تغییری در وضعیت روحی و... فکریاش ایجاد کند. امّا توجه به شرایط خاصی ضامن سودمندی حکایت تمثیلی است؛ چگونگی ساختن قصهای مطابق با نیاز روحی و درونی مخاطب، نحوه بیان، نوع واژگان و تأثیر نقل قصه در قصه ناتمام جهت انگیزش همکاری ناخودآگاه مخاطب، همگی مضامین اصلی نوشتار حاضر را دربر میگیرند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
قصّه،تمثیل،استعاره،تعلیم و تربیت،تداعی |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ماندانا صدرزاده | mandana sadrzadeh assistant professor, faculty of foreign languages and literature, university of tehran, tehran, iran استادیار گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-4050&slc_lang=fa&sid=14 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|