دوره 3، شماره 2 - ( 1391 )                   جلد 3 شماره 2 صفحات 25-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Morady Moghaddam M, Hosseini Fatemi A, Malekzadeh S. A Study of the Pronunciation Teaching and Its Place in High-school English Books in Iran. LRR 2012; 3 (2) :1-25
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-2936-fa.html
مرادی مقدم مصطفی، حسینی فاطمی آذر، ماﻟﻚزاده شیرین. بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران. جستارهای زبانی. 1391; 3 (2) :1-25

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-2936-fa.html


1- دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
2- استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
چکیده:   (12967 مشاهده)
با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحلۀ جدیدی از تاریخ پرتلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و مؤسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝهای بعد از آن، توانایی برقراری از طریق زبان دوم بود و در قلب این مهارت، تلفظ صحیح حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐنظران دربارﺓ ماهیت آموزش تلفظ زبان دوم اراﺋﻪ شد که هر کدام به گسترۀ قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پرداختن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩها و عقاید چه بوده و اینکه تا چه اندازﻩای آموزش تلفظ زبان دوم در ایران ﺗﺤﺖ تأثیر این ﭘﺴﺘﻲوبلندﻱها قرار گرفته، نیاز به تحقیقات جامع و گستردﻩتر است. در این نوشتار تلاش شده است که جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏهای انگلیسی دورﺓ دبیرستان بازبینی شود تا بتوان به این موضوع که کیفیت آموزش و اراﺋﺔ اطلاعات مربوط به مهارت تلفظ در این کتاﺏها به چه نحوی است پی برد.
متن کامل [PDF 192 kb]   (3870 دریافت)    
نوع مقاله: سایر مقالات | موضوع مقاله: آموزش زبان
انتشار: 1390/7/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.