دوره 10، شماره 2 - ( 1398 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 24-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shirazizadeh M, Amirfazlian R. Grammatical Accuracy in L2 Writing: Comparing Different Types of Electronic Corrective Feedback. LRR 2019; 10 (2) :1-24
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16902-fa.html
شیرازی زاده محسن، امیرفضلیان روژان. دقت دستوری و نگارش در زبان دوم: مقایسۀ تأثیر انواع مختلف بازخورد تصحیحی الکترونیکی. جستارهای زبانی. 1398; 10 (2) :1-24

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16902-fa.html


1- استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران. ، m.shirazizadeh@alzahra.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.
چکیده:   (17600 مشاهده)
مطالعۀ  پیش رو به بررسی تأثیر بازخورد تصحیحی دستوری بر درستی دستوری نگارش زبان­آموزان می­پردازد. در این مطالعه انواع مختلف بازخورد تصحیحی با یکدیگر مقایسه شده اند تا به برتری احتمالی یکی از روش­ها بر دیگری در زمینۀ ایجاد پیشرفت در درستی دستور زبان در  نگارش
زبان­آموزان پی برده شود. به این منظور، ۸۵ دانشجوی مقطع کارشناسی گرایش­های مختلف زبان انگلیسی انتخاب و به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. نحوۀ  ارائۀ  بازخورد  برای هر یک از گروه­ها بدین صورت بود: گروه اول بازخورد مستقیم و گروه دوم بازخورد غیرمستقیم  به صورت مشخص کردن خطی از متن که در آن اشتباه وجود داشت (بازخورد «تنها وجود اشتباه» ) دریافت کردند.  نحوۀ  بازخورد برای گروه سوم به صورت مشخص کردن مکان و کلمۀ  دقیق اشتباه (بازخورد «وجود اشتباه و مکان اشتباه» )  بود. از گروه چهارم نیز به­عنوان گروه کنترل استفاده شد. نتبجۀ به­دست آمده حاکی از این بود که اگر چه تمامی سه شکل بازخورد فراهم­شده در این تحقیق در بهبود درستی دستور زبانی نگارش زبان­آموزان مؤثر بوده­اند، اما تنها بازخورد مستقیم بود که از نظر آماری به پیشرفتی بارز در پس­آزمون نگارش منجر شد و تفاوت مشهودی در میان سایر گروه­ها دیده نشد.
n and location
متن کامل [PDF 319 kb]   (10061 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: زبان شناسی
انتشار: 1398/3/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.