khazaie S, Derakhshan A, Kianpour M. A Contributory Study into the (Non)Effect of Augmented Reality Game-Mediated Learning on Students’ Comprehension and Performance in English for Nursing Purposes. LRR 2022; 13 (4) :185-219
URL:
http://lrr.modares.ac.ir/article-14-46451-fa.html
خزایی سعید، درخشان علی، کیانپور مریم. مطالعۀ مشارکتی در بررسی کاربردپذیری شیوۀ یادگیری معکوس مبتنیبر واقعیت افزوده در ارتقای مهارتهای درک انگلیسی با اهداف پرستاری. جستارهای زبانی. 1401; 13 (4) :185-219
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-46451-fa.html
1- استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
2- دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران ، a.derakhshan@gu.ac.ir
3- استادیار پژوهشی، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده: (2524 مشاهده)
تنوع در تمرین محتوا بهواسطۀ توسعۀ فناوری، مسیرهای جدیدی پیشروی ذینفعان آموزش عالی گشوده است تا گامهایی مؤثرتر برای یاددهی ـ یادگیری مهارتهای زبانی بردارند. شبیهسازی در نسل جدید بازیها، یادگیری معکوس مهارتهای زبانی در آموزش عالی را به مفهوم واقعی کاربردی ساخته است. با توجه به اهمیت مهارتهای درک انگلیسی با اهداف ویژه در زندگی، این پژوهشِ متممی با طرح توصیفی پیوسته در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399 به بررسی کاربردپذیری یادگیری معکوس مبتنیبر واقعیت افزودۀ مهارتهای درک انگلیسی با اهداف پرستاری پرداخت. بهاین منظور، 240 دانشجو (89 پسر و 151 دختر) از حوزۀ پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انتخاب و بعد از شرکت در آزمون بسندگی انگلیسی بهطور تصادفی به دو مجموﻋﮥ پیشساخته و خودمانی تقسیم شدند تا درک انگلیسی با اهداف پرستاری را فراگیرند. تکمیل پرسشنامۀ نگرش، ارزیابی مستمر در 18 جلسۀ یادگیری معکوس مبتنیبر واقعیت افزوده، رویدادنگاری یاددهنده، ارزیابی توان پیشبرد عرﺻﮥ شغلی و مصاحبۀ متمرکز فرایند این پژوهش را شکل داد. تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر از کاربردپذیری یادگیری معکوس مبتنیبر واقعیت افزوده در آموزش درک انگلیسی با اهداف پرستاری در بافت یاددهی ـ یادگیری و عرصه خبر داد. در این بین، شیوۀ تمرین عاملی در موفقیت و هدفمندی یادگیری معکوس انگلیسی با اهداف ویژه مؤثر بود. نتایج میتواند در تدوین شیوهنامههای جدید در قلمرو کاربرد فناوری در آموزش عالی بهکار گرفته شود.
نوع مقاله:
مقالات علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
آموزش زبان انتشار: 1401/7/10