دوره 14، شماره 4 - ( 1402 )                   جلد 14 شماره 4 صفحات 445-405 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Marzban B, Adel S M R, Eghtesadi A, Elyasi M. A Qualitative Analysis of Identity and Investment among Advanced Iranian EFL Learners in Private Schools. LRR 2023; 14 (4) :405-445
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-51453-fa.html
مرزبان بهروز، عادل سید محمد رضا، اقتصادی احمدرضا، الیاسی محمود. بررسی کیفی هویت و سرمایه گذاری بین فراگیران پیشرفته زبان انگلیسی در آموزشگاه های خصوصی در ایران. جستارهای زبانی. 1402; 14 (4) :405-445

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-51453-fa.html


1- گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران.
2- دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران ، sm.adel@hsu.ac.ir
3- استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان مشهد، مشهد، ایران
4- استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
چکیده:   (2966 مشاهده)
این تحقیق به منظور بررسی هویت و پیامد­های آن تحت چارچوب نظریه سرمایه­ گذاری (Norton, 2000) انجام شده است. 17 شرکت­کننده از فراگیران بزرگسال (بالای 18 سال) زبان انگلیسی در موسسات زبان مشهد در ایران، شامل 10 مرد و 7 زن، بر اساس توانش زبانی (سطوح پیشرفته C1 و C2)، به این منظور انتخاب و مصاحبه شدند. با استفاده از نرم­ افزار MAXQDA 18، محققین مراحل کد­گذاری روش تحقیق داده ­بنیاد را اجرا نموده و نتایج را بطور دقیق تحلیل نمودند. نتایج حاکی از آن بود که بعضی عوامل مهم مانند سخت­ کوشی، ترس از شکست و تمایلات شخصی ساخت سرمایه ­گذاری را تحت­ تاثیر خود قرار می­ دهند. همین­طور، نتایج نشان می­ دهند که شرکت­ کنندگانی که درجات بالایی از مشارکت را نشان دادند، سطوح بالایی از سخت کوشی و دیدگاه مثبتی نسبت به کلاس معلم و یادگیری خود داشتند. دیگر یافته ­ها نشان داد که توصیف جامعه هدف برای فراگیران باعث افزایش انگیزه آن­ها می­ گردد که به نوبه خود سطح سرمایه ­گذاری را افزایش می دهد. نتایج همچنین نمایان­ گر بینش­ های جدیدی در رابطه ­ی بین زیرساخت­ های سرمایه ­گذاری و عوامل تحکیم ­بخش آن هستند. نکات عملی آموزشی نیز به معلمین و مدرسین زبان انگلیسی مخصوصا در محیط  انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) پیشنهاد گردید.
متن کامل [PDF 1254 kb]   (1279 دریافت)    
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش زبان
انتشار: 1402/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.