1- دانشگاه بجنورد
2- دانشگاه بجنورد ، hkhajavy@gmail.com
چکیده: (792 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی نگارش و استراتژی در عملکرد نگارشی است. بدین منظور، 110 شرکتکننده دو پرسشنامه، شامل پرسشنامه خودکارآمدی نگارش و پرسشنامه استراتژی نگارش را تکمیل نموده و دو نگارش استدلالی و روایی منتخب از بخش نگارش آزمون تافل را نوشتند. برای تحلیل دادهها، از ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافتهها نشان داد که هیچ رابطه معناداری بین خودکارآمدی نگارش و استفاده از استراتژی نگارش وجود نداشت. رابطه معناداری بین خودکارآمدی نگارش و موفقیت در نگارش پیدا شد. همچنین، رابطه منفی بین استراتژی نگارش و عملکرد نگارشی دیده شد. نتایج رگرسیون نشان داد که تنها خودکارآمدی نگارش عملکرد نگارشی را پیش بینی کرد. نتایج این پژوهش میتواند به معلمان زبان کمک کند تا عملکرد نگارش زبان اموزان شان را بهبود بخشند.
نوع مقاله:
مقالات علمی پژوهشی |
موضوع مقاله:
زبان انگلیسی انتشار: 1403/11/10