دوره 15، شماره 6 - ( 1403 )                   جلد 15 شماره 6 صفحات 0-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi F, Khajavy G H, Golparvar S E. The Role of EFL Writing Self-Efficacy and Writing Strategy in Writing Performance. LRR 2025; 15 (6) :13-0
URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-61179-fa.html
مرادی فاطمه، خواجوی غلامحسن، گلپرور سید احسان. نقش خودکارآمدی نگارش و استراتژی نگارش در عملکرد نگارشی. جستارهای زبانی. 1403; 15 (6) :13-0

URL: http://lrr.modares.ac.ir/article-14-61179-fa.html


1- دانشگاه بجنورد
2- دانشگاه بجنورد ، hkhajavy@gmail.com
چکیده:   (792 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی نگارش و استراتژی در عملکرد نگارشی است. بدین منظور، 110 شرکت­کننده دو پرسش­نامه، شامل پرسش­نامه خودکارآمدی نگارش  و پرسش­نامه استراتژی نگارش را تکمیل نموده و دو نگارش استدلالی و روایی منتخب از بخش نگارش آزمون تافل را نوشتند. برای تحلیل داده­ها، از ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافته­ها نشان داد که هیچ رابطه معناداری بین خودکارآمدی نگارش و استفاده از استراتژی نگارش وجود نداشت. رابطه معناداری بین خودکارآمدی نگارش و موفقیت در نگارش پیدا شد. همچنین، رابطه منفی بین استراتژی نگارش و عملکرد نگارشی دیده شد. نتایج رگرسیون نشان داد که تنها خودکارآمدی نگارش عملکرد نگارشی را پیش بینی کرد. نتایج این پژوهش می­تواند به معلمان زبان کمک کند تا عملکرد نگارش زبان اموزان شان را بهبود بخشند.


 
     
نوع مقاله: مقالات علمی پژوهشی | موضوع مقاله: زبان انگلیسی
انتشار: 1403/11/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.