1
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
2
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
3
دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
چکیده
با شروع جنگ جهانی دوم، آموزش زبان خارجی وارد مرحلۀ جدیدی از تاریخ پرتلاطم خود شد. هدف بیشتر مدارس و مؤسسات آموزش زبان در این دوره و ساﻝهای بعد از آن، توانایی برقراری از طریق زبان دوم بود و در قلب این مهارت، تلفظ صحیح حروف و کلمات گنجانده شدﻩ بود. از آن زمان به بعد نظریات مختلفی از محققان و صاﺣﺐنظران دربارﺓ ماهیت آموزش تلفظ زبان دوم اراﺋﻪ شد که هر کدام به گسترۀ قلمروی این حوزﻩ کمک کردند. برای پرداختن به این موضوع که سهم مدارس ایران از این کشمکش ایدﻩها و عقاید چه بوده و اینکه تا چه اندازﻩای آموزش تلفظ زبان دوم در ایران ﺗﺤﺖ تأثیر این ﭘﺴﺘﻲوبلندﻱها قرار گرفته، نیاز به تحقیقات جامع و گستردﻩتر است. در این نوشتار تلاش شده است که جایگاه و روش آموزش تلفظ در کتاﺏهای انگلیسی دورﺓ دبیرستان بازبینی شود تا بتوان به این موضوع که کیفیت آموزش و اراﺋﺔ اطلاعات مربوط به مهارت تلفظ در این کتاﺏها به چه نحوی است پی برد.
مرادی مقدم,مصطفی , حسینی فاطمی,آذر و ماﻟﻚزاده,شیرین . (1391). بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران. جستارهای زبانی, 3(2), 1-25.
MLA
مرادی مقدم,مصطفی , حسینی فاطمی,آذر , و ماﻟﻚزاده,شیرین . "بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران", جستارهای زبانی, 3, 2, 1391, 1-25.
HARVARD
مرادی مقدم,مصطفی,حسینی فاطمی,آذر,ماﻟﻚزاده,شیرین. (1391). 'بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران', جستارهای زبانی, 3(2), pp. 1-25.
CHICAGO
مصطفی مرادی مقدم, آذر حسینی فاطمی و شیرین ماﻟﻚزاده, "بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران," جستارهای زبانی, 3 2 (1391): 1-25,
VANCOUVER
مرادی مقدم,مصطفی,حسینی فاطمی,آذر,ماﻟﻚزاده,شیرین. بررسی وضعیت آموزش تلفظ و جایگاه آن در کتاﺏهای زبان انگلیسی دورﺓ دبیرستان در ایران. جستارهای زبانی, 1391; 3(2): 1-25.