1
استادیار زبانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2
مدرس مدعو زبان اسپانیایی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده
پژوهش حاضر رابطه بین سطح میانزبان و بسامد خطاهای درونزبانی و بین زبانی را بررسی میکند. بدین منظور رویکرد شناختی- تحلیل خطا که رویکردی تلفیقی است، برای بررسی خطاهای زبانآموزان فارسیزبان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی پیشنهاد میشود. نوع پژوهش از دیدگاه هدف، کاربردی و براساس ماهیت و روش، از نوع تحقیق همبستگی است. جامعه آماری، دانشجویان رشته زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی هستند که به روش نمونهگیری خوشهای 75 نفر از آنان بهعنوان نمونه اولیه تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند. از میان آنها، 67 آزمودنی در سه سطح میانزبان: مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم شدند. طبقهبندی سطح میانزبان آزمودنیها براساس پاسخهایشان به پرسشنامه صورت گرفتهاست. با بهرهگیری از آمار توصیفی، این مطالعه نشان میدهد که بسامد بروز خطاهای درونزبانی با سطح میانزبان همبستگی مثبت و بسامد بروز خطاهای بین زبانی با سطح میانزبان همبستگی منفی دارد.
غیاثیان,مریم و فلاحی,علی اکبر . (1393). رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی. جستارهای زبانی, 5(5), 117-144.
MLA
غیاثیان,مریم , و فلاحی,علی اکبر . "رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی", جستارهای زبانی, 5, 5, 1393, 117-144.
HARVARD
غیاثیان,مریم,فلاحی,علی اکبر. (1393). 'رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی', جستارهای زبانی, 5(5), pp. 117-144.
CHICAGO
مریم غیاثیان و علی اکبر فلاحی, "رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی," جستارهای زبانی, 5 5 (1393): 117-144,
VANCOUVER
غیاثیان,مریم,فلاحی,علی اکبر. رویکرد شناختی به تحلیل خطاهای فارسیزبانان در کاربرد حروف اضافه منضم به فعل اسپانیایی. جستارهای زبانی, 1393; 5(5): 117-144.