چهلتن، امیرحسن و فریاد، فریدون (1393). ما نیز مردمی هستیم. چ 4. تهران: چشمه.
دولتآبادی، محمود (1385). جای خالی سلوچ. تهران: چشمه.
................................... (1387). کلیدر. تهران: فرهنگ معاصر.
رضاییراد، محمد (1381). نشانهشناسی سکوت و سانسور سخن. تهران: طرح نو.
شعیری، حمیدرضا (1388). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.
صادقی، لیلا (1389). «کارکرد گفتمانی سکوت در ساختمندی روایت داستان کوتاه». جستارهای زبانی. دورهی 1. شمارهی 2. صص. 69-88.
.................. (1389). «نقشهای ارتباطی سکوت در خوانش متون ادبیات داستانی». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. شمارهی 19. صص. 187-212.
................... (1390). «گفتمان دلالی سکوت از دیدگاه زبانشناسی». پژوهشهای زبانشناسی تطبیقی. دوره-ی 1. شمارهی 1. صص. 163-183.
................... (1390). کارکرد گفتمانی سکوت در داستان کوتاه ایرانی معاصر. تهران: نقشجهان.
میرعابدینی، حسن (1386). صد سال داستاننویسی در ایران. چ 4. تهران: چشمه.
نایبی، سلما و شعیری، حمیدرضا (1395). «تحلیل بازنمایی سکوت بر اساس کارکرد تنشی گفتمان در سینمای کیشلوفسکی». نامهی هنرهای نمایشی و موسیقی. شمارهی 12. صص. 65-80.
References
Athari Nikazm, Marzieh. (2006). Vision, passion, point de vue: un modèle sémiotique chez Paul Valéry. Thèse de Doctorat (sous la dir. Denis Bertrand). Université Paris 8.
Bakhtine. Mikhaïl. (1978). Esthétique et théorie du roman. Paris: Gallimard.
Barthes, Roland. (1985). « Sémiologie et urbanisme », in L'Aventure sémiologique. Paris: Seuil. pp. 261-271.
Bertrand, Denis. (1985). L'Espace et le sens: Germinal d'Emile Zola. Paris-Amsterdam: Hadès-Benjamins.
……………….. (2009). « De la topique à la figuration spatiale », in Actes sémiotiques, N° 112, version en ligne http://epublications.unilim.fr/revues/as/2532, consultée le 15 Janvier 2018.
Bonnet, Claude et al. (1989). Traité de psychologie cognitive 1. Paris: Bordas
Courtés, Joseph. (1991). Analyse sémiotique du discours, de l'énoncé à l'énonciation. Paris: Hachette.
Eagleton, Terry. (1983). Literary Theory: An Introduction. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Fontanille, Jacques. (1995). Sémiotique du visible. Des mondes de lumière. Paris: PUF.
…………………... (1999). « Modes du sensible et syntaxe figurative », in Nouveaux actes sémiotiques. Limoges: PULIM.
…………………... (2000). « Espaces du sens. Morphologies spatiales et structures sémiotiques », in L'Espace. Acte du congrès de l'association canadienne des sociétés savantes. pp. 1-21.
Greimas, Algirdas Julien et Courtés, Joseph. (1993). Sémiotique. Dictionnaire raisonné de la théorie du langage. Paris: Hachette.
Hébert, Louis. (2005). « Le schéma tensif: synthèse et propositions », in Tangence, No 79. pp. 111-139.
Hénault, Anne et Bayeart, Anne (Sous la dir.). (2004). Ateliers de sémiotique visuelle. Paris: PUF. Coll. Formes sémiotiques.
Lotman, Youri. (1973). La Structure du texte artistique. Paris: Gallimard.
Merleau-Ponty, Maurice. (1964). L'œil et l'esprit. Paris: Gallimard.
………………………… (1989). Le primat de la perception et ses conséquences philosophiques. Paris: Cynara.
Mitterand, Henri. (1980). Le discours du roman. Paris: PUF.
Navarette, Pierre-Antoine. (2013). Espace et tension de signification: toposyntaxe, route et structure de chemin dans Le Mont Damion d'André Dhôtel. Thèse de doctorat. Université de Limoges.