• برجر، جان(1396)، دربارۀ نگریستن، ترجمۀ فیروزه مهاجر، تهران: نشربان.
• دوبووار، سیمون(1388)، جنس دوم، جلد اول، ترجمۀ قاسم صنعوی، تهران: انتشارات توس.
• رز، ژیلیان(1394)، روش و روششناسی تحلیل تصویر، ترجمۀ جمالالدین اکبرزاده جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا وسیما.
• چالمرز، آلن اف(1394)، چیستی علم، ترجمۀ سعید زیباکلام، تهران: انتشارات سمت.
• فوکو، میشل(1389)، «سوژه و قدرت»، در: تئاتر فلسفه، ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نشر نی.
• فوکو، میشل(1382)، این یک چپق نیست، ترجمۀ مانی حقیقی، تهران: نشر مرکز.
• فوکو، میشل(1394)، «نیچه، تبارشناسی، تاریخ»، ترجمۀ افشین جهاندیده و نیکو سرخوش، چاپ در: از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، لارنس کهون، تهران: نشر نی.
• لاکلاو، ارنستو و موفه، شانتال(1393)، هژمونی و استراتژی سوسیالیستی، ترجمۀ محمد رضایی، تهران: نشر ثالث.
• نیکپورخشتمسجدی، فیروزه(1397)، زبان انگلیسی سال اول(پایه هفتم)، دورۀ اول متوسطه پیشحرفهای، کد 3/152، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
• سلطانی، علیاصغر(1384)، قدرت، گفتمان و زبان، تهران: نشر نی.
• سلیمی، مرجان و سلیمی، منیژه(1397)، زبان انگلیسی سال دوم( پایۀ هشتم)، دورۀ اول متوسطه پیشحرفهای، کد1/154، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
• سلیمی،مرجان و سلیمی، منیژه(1397)، زبان انگلیسی سال سوم(پایه نهم)، دورۀ اول متوسطه پیشحرفهای، کد 1/156، تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور.
• سند برنامه درسی ملی(1391)، تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش.
• یورگنسن،ماریان و فیلیپس،لوئیز(1393)، نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
• Copleston, F (1985), A History of Philosophy: Greece and Rome, New York: Doubleday, Volume 1.
• Foucault, M (1990) Sexual Morality and the Law In: Foucault:Politics,Philosophy,Culture, Translated by Alan Sheridan and Others, Edited by Lawrence D.kritzman, Routledge.
• Laclau, E (1993), "Power and Representation" In: M.poster(ed), Politics,Theory,and Contemporary Culture, New York: Columbia University press.
• Summers, D. (2007). Longman advanced American dictionary. Pearson Education. Printed in the U.S.
• Bahman, M., & Rahimi, A. (2010). Gender Representation in EFL Materials: an Analysis of English Textbooks of Iranian High Schools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 9, 273-277.
• Lee, J. F. (2014). A Hidden Curriculum in Japanese EFL Textbooks: Gender Representation. Linguistics and Education, 27, 39-53.
• Hall, M. (2014). Gender Representation in Current EFL Textbooks in Iranian Secondary Schools. Journal of Language Teaching and Research, 5(2), 253.
• Wigginton, S. (2005). Character or Caricature: Representations of Blackness in Dominican Social Science Textbooks. Race Ethnicity and Education, 8(2), 191-211.
• Weninger, C., & Williams, J. P. (2005). Cultural Representations of Minorities in Hungarian Textbooks. Pedagogy, Culture & Society, 13(2), 159-180.