آهنگر، عباسعلی و شیروانی، جواد، 1395. بررسی جامعهشناختی- زبانی دیوارنوشتهها در محیط دانشگاه : مطالعه موردی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دوماهنامهی جستارهای زبانی، 5: 198-175.
اکبرپور، سمیه و روحانی، علی، 1393. نمود جنسیت در کتاب American English File، فصلنامهی مطالعات زبان و ترجمه، سال 47، 2: 131-107.
چندلر، د. 1387. منابع نشانه شناسی. ترجمهی مهدی پارسا، تهران: پژوهشکدهی فرهنگ و هنر اسلامی.
رابرتسون، یان 1377. درآمدی بر جامعه با تأکید بر نظریههای کارکردگرایی ستیز و کنش متقابل نمادی. ترجمهی حسین بهروان، مشهد: آستان قدس رضوی.
رهبر، بهزاد و حاتمی، پدرام، 1395. بررسی چگونگی نمود تبعیض جنسیتی در تصاویر کتابهای آموزش زبان انگلیسی تألیف مؤلفان ایرانی و غیرایرانی. دومین کنفرانس ملی چارسوی علوم انسانی، شیراز: مرکز توسعهی آموزشهای نوین ایران.
عموزاده، محمد، زارعی فرد، رها و علی نژاد، بتول (1392). جنسیت و قطع کلام در جلسات دفاع از پایان نامه، دوماهنامهی جستارهای زبانی، 4: 170-149.
مصلحزاده، فاطمه، 1391. نشانهشناسی تصاویر کتابهای درسی دورهی راهنمایی. پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی هنرهای کاربردی. تهران: دانشگاه هنر.
یاری، پریسا 1390. بررسی نمود جنسیتی ویژگیهای زبانشناختی در کتابهای آموزش زبان انگلیسی Happy و Pacesetter در دو سطح کودکان و بزرگسالان. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز: دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی.
References :
Halliday, M. 1978. Language and social semiotics. London: Edward Arnold (2-4, 113).
Kress, G. & Van leeuwen, T. 2006 [1996]. Reading images, the grammar of visual design.(2nd ed), New York: Routledge.
Kubota, R. 1998 . Ideologies of english in Japan. World Englishes: 17, 3: 295-306.
Meshkat, M. 2002. The cultural impact of EFL books on Iranian language learners. Ph.D. Dissertation: University of Tehran.
Roohani, A. and Saeidfar A. 2013. A critical evaluation of visual elements in Iranaian junior high school English textbooks. Journal of Faculty of Letter and Humanities. 8(28). 80-96.
Shin, H. and Kubota, R. 2008. Post-colonialism and globalization in language education. The handbook of educational linguistics: Blackwell Publishing.
Spenser, S. 2006. Race and ethnicity (culture, identity and representation). London and New York: Rutledge.
Torres, G. 2015. 'Reading' world link: A visual social semiotics analysis of an EFL textbook. International Journal of English Language Education,3. 239-253.
Van Leeuwen, T. 2005. Introducing social semiotics. Routledge Taylor & Francis group, London & New York (37-9. 77-8. 160, 168, 198).
Wu, S. 2014. A multimodal analysis of image-text relations in picture books. Theory and Practice in Language Studies, 4(7). 1415-1420.