ابن سینا، حسین بن عبدالله (۱۴۰۵ق). الشفاء (المنطق). تحقیق عبدالرحمن بدوی. قم: منشورات مکتبه آیه الله العظمی المرعشی النجفی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (۱۳۸۱). الإشارات و التنبیهات. ویراستهی مجتبی زارعی. قم: بوستان کتاب قم (انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم).
ابنسینا، حسین بن عبدالله (۱۳۷۶). الإلهیات من کتاب الشفاء. تحقیق حسن حسنزاده آملی. قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز انتشارات.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (۱۳۷۹). النجاة. تحقیق محمدتقی دانشپژوه. تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (بیتا). رسائل ابن سینا. قم: بیدار.
براتی، مرتضی (۱۳۹۵). « بررسی استعاره مفهومی «نور» در قرآن کریم با رویکرد شناختی». پژوهش های نقد ادبی و سبک شناسی، 23(7)، 39-59.
خادم زاده، وحید (۱۳۹۵). « استعاره ی وجود به مثابه ی نور در فلسفه ی ملاصدرا». فلسفه و کلام اسلامی، 11(49)، 19-34.
خادم زاده، وحید (۱۳۹۶). « استعارۀ وجود به مثابۀ امر سیال در فلسفۀ ملاصدرا» . فلسفه و کلام اسلامی، 14(50)، 187-206.
خادمزاده، وحید (۱۳۹۶). « استعاره موجود حقیقی بهمثابه امر ثابت نزد ابنسینا و ملاصدرا». حکمت معاصر، 25(8)، 39-67.
راس، دیوید (۱۳۷۷). ارسطو. ترجمهی مهدی قوام صفری. تهران: فکر روز.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (۱۳۶۸). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة. قم: مکتبة المصطفوی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (۱۳۶۰). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
طباطبایی، محمدحسین (۱۴۱۶). نهایة الحکمة. قم: جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامی.
فارابی، محمد بن محمد (۱۹۷۰م). کتاب الحروف. تصحیح محسن مهدی. بیروت: دار المشرق.
هاشمی، زهره (۱۳۹۲). « مفهوم «ناکجاآباد» در دو رساله سهروردی بر اساس نظریه استعاره شناختی» . جستارهای زبانی، 15(4)، 237-260.
یگانه، فاطمه؛ و افراشی، آزیتا (۱۳۹۵). « استعارههای جهتی در قرآن با رویکرد شناختی» . جستارهای زبانی، 33(7)، 193-216.
Aristotle (1984). Complete Works of Aristotle. (J. Barnes, ed.). New Jersey: Princeton University Press.
Armstrong, Sharon Lee; Gleitman, Lila R.; & Gleitman, Henry (1983). “What some concepts might not be”. Cognition. 13(3), Pp. 263-308.
Ballmer, T; & Brennenstuhl, W. (1981). “An Empirical Approach to Frametheory: verb, Thesaurus Organization”. In Words, Worlds and Contexts. Edited by H Eikmeyer. Berlin: de Gruyter.
Coleman, Linda; & Kay, Linda Paul (1981). “Prototype semantics: The English Word Lie”. Language. 57(1). Pp. 26-44.
Geeraerts, Dirk (1989). “Prospects and problems of prototype theory”. Linguistics. 27(4). Pp. 587-612.
Khademzadeh, Vahid; & Saeedimehr, Mohammad (2016). “Metaphorical Analysis of Causation in Islamic Philosophy”. The International Journal of Humanities. 65(24). Pp. 49-60.
Labov, William (1973). “The boundaries of words and their meanings”. In New ways of analyzing variation in English. Edited by C.J. Bailey & R.W Shuy. Washington D.C: Georgetown University Press.
Lakoff, George (1993). “The Contemporary Theory of Metaphor”. In Metaphor and Thought. Edited by Andrew Ortony. Cambridge: Cambridge University Press.
Lakoff, George; & Johnson, Mark (1980). Metaphors We Live by. Chicago and London: University of Chicago Press.
Lakoff, George; & Johnson, Mark (1999). Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenge to Western thought. New York, NY: Basic Books.
Lakoff, George; & Johnson, Mark (2003). “Afterwards”. In Metaphors We Live By. Chicago and London: University of Chicago Press.
Olaf, Jakel (2002). Hypothesis Revisited: “The Cognitive Theory of Metaphor Applied to Religious Texts”. metaphorik.de. 2
Rosch, Eleanor (1978). “Principles of Categorization”. In Cognition and categorization. Edited by Eleanor Rosch & B. B. Lloyd. Hillsdale: Erlbaum.
Stefanowitsch, Anatol (2006). “Corpus-based Approaches to Metaphor and Metanymy”. In Corpus-based Approaches to Metaphor and Metanymy. Edited by Anatol Stefanowitsch & Stefan Th Gries. Berlin / New York: Mounton de Gruyter.
Wittgenstein, Ludwig (1978). Philosophical Investigations. (G.E.M, tran.). Oxford: Oxford University Press.