انوری، حسن (1381). فرهنگ بزرگ سخن. تهران: سخن. جلد چهارم.
بادامدری، زهرا؛ علیزاده، علی؛ اقبالی، الناز و وحیدی، طاهره (1396). کاربرد طرحوارههای تصویری در آموزش حروف اضافه؛ مطالعۀ موردی حرفاضافۀ «به» در زبان فارسی. جستارهای زبانی (زیر چاپ).
ذوالفقاری، حسن، غفاری، مهبد و محمودی بختیاری، بهروز (1382). فارسی بیاموزیم. تهران: مدرسه. جلد دوم.
گلفام، ارسلان؛ و یوسفیراد، فاطمه. (1385). «رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی، مطالعه موردی: حرفاضافه در/ توی». نشریه پژوهش ادبیات جهان، س 14، ش 56، صص 179-167.
علوی مقدم، بهنام؛ خیرآبادی، رضا؛ رحیمی، مهرک و داوری، حسین (1395).ویژن 1. تهران:چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
یگانه، فاطمه و افراشی، آزیتا (1395). استعارههای جهتی در قرآن با رویکرد شناختی. جستارهای زبانی. د 7، ش 5، 216-193.
Brugman C.M. (1980). Story of OVER. University of California at Berkeley, M.A thesis.
Evans, V. (2007). Glossary of cognitive linguistics. Edinburgh University Press.
Johnson, M. (1987). The body in the mind: The bodily basis of meaning, imagination and reason. Chicago: The University of Chicago Press.
Lakoff, G. & M. Johnson (1980). Metaphors we live by. Chicago and London: The University of Chicago Press.
Lakoff, G. (1987). Woman, fire and dangerous things: What categories reveal about the mind. Chicago: Chicago University Press.
Lakoff, G., & Johnson, M. (1987). The metaphorical logic of rape. Metaphor and symbol, 2(1), 73-79.
Langacker, R. W. (1987). Foundations of cognitive grammar, theoretical prerequisites. Stanford, California: Stanford University Press.
Oxford Advanced Learner's Dictionary. (2016).London: Oxford University Press.
Sinclair, J. and Moon, R. (1995): Collins cobuild dictionary of idioms. London: Collins.
Song, X. (2013). A cognitive linguistics approach to teaching English prepositions. PH. D Dissertation University of Koblenz. Landau Germany.
Tyler, A., & Evans, V. (2003). The semantics of English prepositions, spatial scenes, embodied meaning and cognition. Cambridge: Cambridge University Press.
Tyler, A., Mueller, C., & Ho, V. (2011). Applying cognitive linguistics to learning the semantics of English to, for and at: An experimental investigation. Vigo International Journal of Applied Linguistics, 8(2), 181-205.