» اطهاری نیکعزم، مرضیه و سهراب احمدی (1396). «تحلیل نشانه شناختی شیوههای گفتهپردازی در یسنهای نهم و دهم اوستا». دوماهنامه جستارهای زبانی. د 8. ش 5 (پیاپی 40). آذر و دی 1396. صص. 159-179.
• اطهاری نیکعزم، مرضیه و سهراب احمدی (1397). «بُعد تجسمی عصیان و رهایی زبان با تأکید بر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سردِ» فروغ فرخزاد». دوماهنامه جستارهای زبانی. د 9. ش 6 (پیاپی 48). بهمن و اسفند 1397. صص. 297-316.
• آذر، اسماعیل و همکاران (1392). «بررسی کارکرد روایی دو حکایت از الهینامه عطار بر اساس نظریه گرمس و ژنت». دوماهنامه جستارهای زبانی. د 5. ش 4 (پیاپی 20). آذر و دی 1393. صص. 17-43.
• جلالی طحان زواره، زهرا و شهلا خلیلالهی (1396). «نشانه-معناشناسی نظامهای گفتمانی شَوِشی در «لالایی لیلی» اثر حسن بنیعامری». دوفصلنامه ادبیات دفاع مقدس/ دانشگاه شاهد. د 1. ش 1 (پیاپی ۱). پاییز و زمستان 1396. صص. 15-26.
• شعیری، حمیدرضا (1388). «از نشانهشناسی ساختگرا تا نشانه-معناشناسی گفتمانی». فصلنامه تخصصی نقد ادبی. س ۲. ش 8. زمستان 1388. صص. 33-51.
• --------------- (1396). تجزیهوتحلیل نشانه-معناشناختی گفتمان. تهران: سمت.
• --------------- (1397). مبانی معناشناسی نوین. تهران: سمت.
• عباسی، علی (1389). «تحلیل گفتمانی شازده کوچولو (نظام معنایی منسجم تشکیلشده از ساختارهای تودرتو، تسلسلی و تکراری)». فصلنامه پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. د1. ش 1. بهار 1389. صص.65-84.
• --------- (1390). «تأثیر هوش عاطفی بر بازار محوری سازمان». ماهنامه بازار بینالملل. س 3. ش 14. مهر و آبان 90. صص. 86-87.
• --------- (1391). «بررسی زایش معنا در ساختار روایی «حکایت نمازفروش» (از هزارویکشب) و روایت سهتار از جلال آل احمد». دوماهنامه جستارهای زبانی. د 4. ش 1 (پیاپی 13). بهار 1392. صص. 89-104.
• --------- (1394). پژوهشی بر چگونگی زایش معنا از خلال ساختار روایی در «بیگانه» اثر آلبر کامو. فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی). ش 3. پاییز 1393. صص. 25-39.
• عباسی، علی و هانیه یارمند (1390). «عبور از مربع معنایی به مربع تنشی: بررسی نشانه-معناشناختی ماهی سیاه کوچولو». فصلنامه پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. د ۲. ش ۳ (پیاپی 7). پاییز 1390. صص. 147-172.
ا فاضلی, نعمتاله و فاطمه کوشکی. (1395). «رشتهای، بینارشتهای و پسارشتهای؛ تغییر الگوهای رشتهای در زبانشناسی». فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی. 9(1). صص. 1-24.
• Bachkirova, T., & Borrington, S. (2019). “Old wine in new bottles: Exploring pragmatism as a philosophical framework for the discipline of coaching”. Academy of Management Learning & Education. 18(3). Pp. 337-360.
• Behn-Taran, A. (2014). I am my own worst enemy. (Doctoral dissertation, lmu).
• Brock, V. (2008). Grounded theory of the roots and emergence of coaching. (Doctoral
dissertation, International University of Professional Studies).
• Brock, V. (2009). “Professional challenges facing the coaching field from an historical perspective”. International Journal of Coaching in Organizations. 7(1). Pp. 27-37.
• Cox, E. (2013). “Coaching understood: A pragmatic inquiry into the coaching process”. International Journal of Sports Science & Coaching. 8(1). 265-270.
• Cox, E., Bachkirova, T., & Clutterbuck, D. A. (Eds.). (2014). The complete handbook of coaching. Sage.
• Deplazes, S., Graf, E. M., & Künzli, H. (2018). “Das TSPP-Modell–Eine Blaupause für die Coaching-Prozessforschung”. Coaching| Theorie & Praxis. 4(1). Pp. 69-82.
• Dunham, R. (2009). “The generative foundations of action in organizations: Speaking and listening”. International Journal of Coaching in Organizations. 7(2). Pp. 43-63.
• Fölscher-Kingwill, B., & Terblanche, N. (2019). “The role of coaching and coach language in clients' language and individual change”. International Journal of Evidence Based Coaching & Mentoring, 17(2). Pp. 158-173.
• Graf, E. M. (2012). “Coaching meets Applied Linguistics–Möglichkeiten und Grenzen einer sprachwissenschaftlichen Erforschung von Coaching”. In Coaching entwickeln. Pp. 148-156. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
• Graf, E. M., & Wastian, M. (2014). “Coaching macht (Hoch) Schule, wenn...: Erkenntnisse und Empfehlungen zur Qualitätssicherung im Coaching”. Wirtschaftspsychologie. 2. Pp. 16-26.
• Graf, E. M. (2015). “Kommunikative Basisaktivitäten im Coaching-Gespräch: Ein linguistischer Beitrag zur Coaching-Prozessforschung”. Coaching| Theorie & Praxis. 1(1). Pp. 5-14.
• Graf, E. M., & Spranz-Fogasy, T. (2018). “Welche Frage, wann und warum?–Eine qualitativ-linguistische Programmatik zur Erforschung von Frage-Sequenzen als zentrale Veränderungspraktik im Coaching”. Coaching| Theorie & Praxis. 4(1). Pp. 1-16.
• Graf, E. M. (2019). The pragmatics of executive coaching. Vol. 303. John Benjamins Publishing Company.
• Grzegorczyk, G. (2015). “Linguistic foundations of techniques instigating mental and behavioural change in coaching conversations”. Rocznik Kognitywistyczny. (8). Pp. 13-22.
• Jautz, S. (2018). “In the Wind of Change: Wie Veränderungen im Coaching angestoßen werden können”. Coaching| Theorie & Praxis. 4(1). Pp. 33-44.
• Kauffman, C. (2004). “De-mystifying research: An introduction for coaches”. In Proceedings of the 2nd ICF Coaching Research Symposium. Pp. 161-168.
• Sator, M., & Graf, E. M. (2014). “Making one’s path while walking with a clear head”. In Discourses of helping professions: Concepts and contextualization.Pp. 91-122.
• Searle, J.R. (1969). Speech acts: An essay in the philosophy of language. Cambridge: Cambridge University Press.
• Winograd, T., Flores, F., & Flores, F. F. (1986). Understanding computers and cognition: A new foundation for design. Intellect Books.
• https://coachfederation.org/core-competencies, Updated ICF Core Competency Model October 2019