آورزمانی، ف. (1397). آیین و باورهای قوم ایزدی. مجله هنر و تمدن شرق. 6( 19) ، ۶ -۹.
خلف، ف و هافمن، آ. ک. (۱۳۹۵). دختری که از چنگ داعش گریخت، ترجمة سمیه نصراللهی، تهران: مهرگان خرد.
دریفوس، ه و رابینیو، پ. (۱۳۹۲). میشل فوکو فراسوی ساختگرایی و هرمنوتیک، ترجمه ح.بشیریه ، تهران: نی.
ذکایی، م و توانای منافی، ک. (1391). جنسیت و اتوبیوگرافی: ظرفیتهای بدیل روایت تجربه زنانه. جامعهشناسی ایران. 15(1)، 65-91.
سلطانی، ع. (۱۳۸۴). قدرت، گفتمان و زبان؛ سازوکارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران. تهران: نی.
شاهمیری، آ. ( 1389). نظریه و نقد پسااستعماری. تهران: علم .
شعیری، ح. (1394). مقاومت، ممارست و مماشات گفتمانی: قلمروهای گفتمان و کارکردهای نشانه – معناشناختی آن. مجله جامعه شناسی ایران. 16(1)، 110-128.
فتوحی رودمعجنی، م. (۱۳۸۷). ساخت شکنی بلاغی؛ نقش صناعات بلاغی در شکست و واسازی متن. نقد ادبی. ۳ (1)، 109-135.
قائمی، م و سجودی، ف. (1397). سوژة زندگینامه خودنوشت از منظر پست مدرنیسم. نقد و نظریه ادبی. ۳ (۱)، ۹۵ – ۱۱۹.
قائمی م، سجودی ف. (۱۳۹۸) نسبیتِ زبانی و گفتمان در زندگینامههای خودنوشت از منظر پستمدرنیسم. جستارهای زبانی. ۱۰ (۱)، ۱۴۹ – ۱۶۹.
کاستلز، م. (۱۳۸۰). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمة ع. علیقلیان و ا.خاکباز. تهران: طرح نو.
مراد، ن و کراجسکی، ج. (۱۳۹۸). آخرین دختر؛ سرگذشت من از اسارت و مبارزه با خلافت اسلامی (داعش). ترجمه س.چوبانی .تهران: کتاب کوله پشتی.
ناصحی، ز. (۱۳۹۱). از خودنگاری تا خودرمان: تحلیلی پیرامون دشواریهای موجود در تعریف نثر معاصر فرانسه. پژوهشهای ادب و زبان فرانسه. ۱ (1). 89-113.
یورگنسن، م و فیلیپس، ل. (۱۳۸۷). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمه ه.جلیلی. تهران : نی.
Antonio، G. ( 1971). Selections From the Prison Notebooks. trans S.Noell. New York: International Publishers.
Aschroft, B. (1998). Key Concepts in Postcolonial Studies. London: Routledge.
Ashcroft, B, Gareth G. and Helen T. (1989). The Empire Writes Back: Theory and Practice in Postcolonial Literatures. London: Routledge.
Cetorelli, V. and Ashraph, S. (2019). A demographic documenation of ISIS’s attack on the Yazidi village of Kocho. LSE Middle East Centre reports. London: UK.
Cosslett T. , Celia L. and Summerfield, P. (2000). Feminism and Autobiography: Texts, Theories, Methods. London and New York: Routledge
De Vido, S.(2018). Protecting Yazidi cultural heritage through women: An international feminist law analysis. Journal of Cultural Heritage. 33, 264 - 270.
Derrida, J. (2001). Writing and Difference. London: Routledge.
Thaler, M. (2010). The illusion of purity: Chantal Mouffe’s realist critique of cosmopolitanism. Philosophy & Social Criticism. 36(7),785-800.
Foucault, M. (1980). Truth and Power. In GORDON, C. ed. Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings 1972-1977 by Michel Foucault, New York: Harvester Wheatsheaf.
Foucault, M.(1988). Technologies of the Self. In MARTIN, L.H., GUTMAN, H. & HUTTON, P.H., editors, Technologies of the Self: A Seminar with Michel Foucault, London: Tavistock.
Hall, S. (1996).“Introduction: who needs identity?” in Stuart Ital and Pual du Gay, eds. Questions of Cultural Identity, London.
Jorgensen, M. & Louise J. Ph. (2002). Discourse Analysis as Theory and Method. London, Thousand Oaks & New Delhi: SAGE.
Laclau, E. & Mouffe, CH. (2001). Hegemoney and socialist strategy. London: verso.
Lamarque, P. and Stein H. O. (1997).Truth, Fiction, and Literature. OUP.
Lang, C. (1982). Autobiography in the Aftermath of Romanticis. Diacritics. 12(4): 2-16
Lloyd, D.(1993). Anomalous States. USA: Duke University Press.
Prakash, G. (1994). Subaltern Studies as Postcolonial Criticism. The American Historical Review. 5 (99), 1475-1490.
SCOTT, J. W. (1988). Gender and the Politics of History. New York: Columbia University Press.
Spät, E. )2018). Yezidi identity politics and political ambitions in the wake of the isis attack. Journal of Balkan and Near Eastern Studies. 20(5), 420-438.