خواست ،آسیه(1388). مقایسه مهارتهای حسی و حرکتی دست کودکان با اختلالات یادگیری و کودکان عادی 11-9 ساله ، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، پایگاه مجلات علمی.
اسدی دوست، نوشین(1387). تاثیر روش یکپارچگی حسی و آموزش مهارتهیا ادراکی – حرکتی بر مشکلات کودکان نارساخوان پایه اول تا سوم مقطع ابتدایی شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
تقوی، سعید(1390). مقایسه مهارتهای حرکتی دانش آموزان عادی و دانش آموزان نارساخوان کلاس اول و دوم و سوم شهر تهران با استفاده از مقیاس رشد لینکن – اوزورتسکی ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران.
حوایی، ناصر(1396). بررسی مقایسه مهارتهای حسی – حرکتی دست در کودکان با اختلال نوشتن و عادی 11-9 ساله ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
ژان پیاژه (1970). تربیت به کجا ره می سپارد؟ ، ترجمهی: محمود منصور و پریرخ دادستان،1375، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ چهارم.
شکوهی یکتا، م؛ پرند، م (1385) آﻣﻮزش شیوه های ﻓﺮزﻧﺪﭘﺮوری ﺑﻪ واﻟﺪﻳﻦ و تاثیر آن ﺑﺮ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﺣﻞ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﻛﻮدﻛﺎن، دوﻣﻴﻦ ﻛﻨﮕﺮه ﺳﺮاﺳﺮی آسیب شناسی ﺧﺎﻧﻮاده در اﻳﺮان، ﺗﻬﺮان: داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻬﻴﺪ ﺑﻬﺸﺘﻲ.
فرید،محبوبه(1396). اثربخشی تمرین های ادراکی و حرکتی بر درمان اختلالات خواندن و نوشتن دانش آموزان ف نشریه تعیم و تربیت استثنایی ، شماره 30، 37-12.
کرک ساموئل؛ چالفات ،جیمز(1377). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی ، ترجمه س رونقی و ز خانجانی و م وثوقی رهبری، 1377، تهران : انتشارات آموزش و پرورش استثنایی، صفحه 367.
کریمی، یوسف(1386). اختلالات یادگیری، تهران: انتشارات ساوالان.
مک لافین،جیمز؛ والاس ، جرالد(1989). ناتوانی های یادگیری، مفاهیم و ویژگی ها، ترجمه محمد تقی منشی طوسی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Forssberg , H. H .(2009). Development of fine motor skills in health and disease. Neuropediatrics Stokholm & Stockholm Brain Institute Karolinska Institute, 20-25.
Amundson S.J, Weil M.(2005). Prewriting Skills .INJ.Casmith, AS.Allen,&P.Nuse Pratt (Eds),Occupational Therapy for children PP.545-566.
Blote Aw, Hamstra-BletzlA.(2003). Longtitudinal study on the structure of hand writing. J Learn Disabil. 1993; 26(10):689-99.
Engels man ,B .C.(2013 ). Fine motor deficiencies in children with developmental. Coordinaition
Fletcher, J. M., Lyon, G.R., Fuchs, L., & Barnes, M. (2007). Learning disabilities: From identification to intervention. New York: Guilford Press
Jones & Christen,C.A.(2015). Relationship between automaticity in hand writing and student΄s ability to generate written text . Journal of Educational Psychology, 91 1: 44-49. 4
Karlsdottir R, Stefansson.(2002). Problemd in developing functional hand writing. Percept Mot Skills. 2002; 94(2):623-62
Owens,A.2008.supporting children's development. Extract from putting children first, the Magazine of the national childcare accreditation council (NCAC)lssue28 December .pages3-5
Ramus, F .2004 . Development dyslexia: specific phonological deficit or general sensor motor dysfunction . Available from : http//www.proquest. umi.com.
Shomway cook, A& Woollacott, M.H. 2001. Motor control. Second Edition. Lipincoot Williams & Wilkins. U.S.A.
Tseng MH, Cermak SA.(2009). The influence of ergonomic factors and perceptual-motor abilities on handwriting performance. Am J Occup Ther. 47(10):919-26.