احراری، پگاه (1384). معلمان خلاق. مدارس کارآمد. مشهد: تمرین.
تبریزی، غلامرضا و مرضیه وطنخواه (1387). پرورش هوش و خلاقیت کودکان، مشهد: صیانت.
طالبی، زهرا و نادر اسدی، هانیه دواتگری ( 1397). «بررسی مقایسهای تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر رویکرد نتیجهگرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی فراگیران زبان انگلیسی سطح متوسط». جستارهای زبانی. دور 9۹. شماره ۳.
قلمچی، پرستو (1395). قطار معانی. تهران: کانون فرهنگی آموزش.
کردی، عبدالرضا (1386). موانع خلاقیت و روشهای برطرف کردن آنها. تهران: موسسه کوروش.
گاردنر، ه. (1388). تغییر ذهنها، هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران (چاپ دوم). ترجمه س.ک. خرازی. تهران: نشر نی.
گرامی، محمد حسن (1388). راهنمای عملی شناخت و پرورش خلاقیت و نوآوری استعداهای درخشان. تهران: ورای دانش.
لیتلمور، جنت (1395). درآمدی بر نظریههای زبانشناسیشناختی (همراه با برخی جنبههای کاربردی). زیر نظر مهینناز میردهقان. ترجمهی پارسا بامشادی و شادی انصاریان. اصفهان: کاوشیار.
محمدی، داود و یدالله رادبخش (1396). «مقایسۀ اثربخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چندرسانهای بر بهبود شش نوع املا». جستارهای زبانی. دوره ۸ . شماره۳ .
یول، جورج (1385). بررسی زبان. ترجمهی علی بهرامی. تهران: رهنما.
Blom, (1985). How Parents Can Foster Teaching Creativity. Michael W.B.
Egan Toby Marsjall (2005) Factors Influencing Individual Creativity in The Work Place: An Examination of Quantitative Empirical Research www//adh.Sagepub.com/cgi/content.
Eric, M.R, (2005), Putting Creativity to Work and Four Faces of Creativity. Education International Vol, 10, PP, 33-45.
Gardner, Howard, (2002). The Unschooled Mind. New York: Basic Books. Harper Collins Pub.
Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed. New York: Basic Books.
Langacker, Ronald (2008). Cognitive Grammar: A Basic Introduction. New York: Oxford University Press.
Milgram, Roberta, M. (1981) Theories of the Creative Process. USA.
Renzulli, Joseph, S. (1999) News around the World. Gifted Education International Vol, 10, pp. 33- 45.
Ronald, Bo Standler, F. (2005) Creativity in Science and Engineering. www.Rbso. Com/ creat. Htm.
Taylor, John. (2002). Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.
Torrance, E, Paul. (1989). The Nature of Creativity as Manifest in its Testing. In Sternberg, Robert J. The Nature of Creativity Contemporary Psychological Perspectives. Cambridge University Press.
Willings David, A. (1994) Mind of Talent Caved. In Gifted Education International Vol, 10, pp. 16-21.