استاکول، پ. (1393). بوطیقای شناختی. (م. گلشنی، مترجم). تهران: نشر علمی. (Cognitive Poetics: An Introduction).
افراشی، آ. (1397). استعاره و شناخت (فرمت epub). طاقچه: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
افراشی، آ.، مقیمیزاده، مم. (1393). استعارههای مفهومی در حوزهی شرم با استناد به شواهدی از شعر کلاسیک فارسی. زبانشناخت، 5(2)، 20-1.
رضایی، ح.، رفیعی، ع.، پردل، م. (1396). سازوکارهای مفهومی دخیل در خوانشهای گوناگون شعر از منظر شعرشناسی شناختی: مورد کامران رسولزاده. مجلهی زبانشناسی و گویشهای خراسان، 9(17)، 79-49.
رئیسی، ف.، افراشی، آ.، نعمتزاده، ش.، مقدسین، م. (1399). استعارههای مفهومی زمان در زبان فارسی: رویکردی شناختی-پیکرهای. فصلنامهی مطالعات زبانها و گویشهای غرب ایران، 8(1)، 29-15.
صادقی، ل. (1392). طرحوارههای متنی در ساخت شکل ﺟﺪﻳﺪی از «رﻣﺎن در داﺳﺘﺎن» با رویکرد شعرشناسی شناختی. جستارهای ادبی، 46(3)، 109-88.
فرشی، و.، افراشی، آ. (1399). تفاوتها و شباهتهای مفهومسازی غم در زبان خودکار و زبان شعر: رویکردی شناختی. جستارهای زبانی، 11(1)، 217-193.
قادری نجف آبادی، س. (1395). شعرشناسی شناختی و استعارات بدنی: الگوهای فرهنگی تفکر و زبان در بوستان سعدی. فصلنامهی پژوهشهای ادبی و بلاغی، 4(16)، 72-59.
References:
Afrashi, A. (2018). Metaphor and Cognition (epub format). Taghche: Institute for Humanities and Cultural Studies (ihcs). [In Persian].
Afrashi, A., Moghimi Zadeh, MM. (2014). “Conceptual metaphors in the field of shame based on evidence from classical Persian poetry”. Linguistic, 5(2), 1-20. [In Persian].
Farshi, V., Afrashi, A. (2020). “The differences and similarities of the conceptualization of sadness in poetic and non-poetic language: A cognitive and corpus-based study”. Language Related Research, 11(1), 193-217. [In Persian].
Ghaderi, S. (2016). “Cognitive poetics and body-part metaphors: The cultural models of language and thought in Bustan”. Journal of Literary and Rhetorical Research, 4(16), 59-72. [In Persian].
Grady, J. E. (2007). “Metaphor”. In The Oxford Handbook of Cognitive Linguistics. Edited by D, Geeraerts & H. Cuyckens. Oxford: Oxford University Press.
Joseph, S., & Linley, P. A. (2006). Growth following adversity: Theoretical perspectives and implications for clinical practice. Clinical psychology review, 26(8), 1041-1053.
Kövecses, Z. (2015). Where metaphors come from: Reconsidering context in metaphor. Oxford: Oxford University Press.
Lakoff, G., & Johnson, M. (2003). Metaphors we live by. London: University of Chicago press.
McCarthy, T. (2007). Remainder. New York: Vintage Books.
Raiisi, F., Afrashi, A., Nematzadeh, Sh., Moghadasin, M. (2020). “Conceptual metaphors of time in Persian: A cognitive and corpusbased approach”. Journal of Westerrn Iranian Languages and Dialects, 8(1), 15-29. [In Persian].
Rezaei, H., Rafiee, A., Pordel, M. (2017). “Conceptual mechanisms involved in multiple readings of poetry from the perspective of cognitive poetics: The case study of Kamran Rasoulzadeh”. Journal of Linguistics and Khorasan Dialects, 9(17), 49-79. [In Persian].
Sadeghi, L. (2013). “Textual schemata in constructing a new form of “novel-in-stories” through a cognitive poetic approach”. Journal of Literary Studies, 46(3), 88-109. [In Persian].
Stockwell, P. (2002). Cognitive Poetics: An Introduction. Translated by: Mohammadreza Golshani (1393). Elmi Publication. [In Persian].
Stockwell, P. (2002). Cognitive Poetics: An Introduction. London: Routledge.