افخمی، ع. و اصغری، ز. (1391). چگونگی اشتقاق مفاهیم غیرمکانی از مفهوم مکانی حرف اضافۀ «در» در حوزۀ معنیشناسی شناختی و براساس نظریۀ LCCM. فصلنامۀ زبانپژوهی دانشگاه الزهرا، 4 (7)، 48-27.
دهقان، م. (1396). استعاره فضا در کردی کلهری: بررسی حرف اضافة مکانی. پژوهشنامه ادبیات کردی، 4 (5)، 45-64.
دهقان، م. (1397). بررسی معنایی حروف اضافه /wᴂgᴂrd/، /wᴂ/، /lᴂ/ و /wᴂpi/. دوماهنامه علمی-پژوهشی جستارهای زبانی، 2 (44)، 33-1.
زاهدی، ک. زیارتی، ع. م. (1390). شبکه معنایی حرف اضافه فارسی «از» در چهارچوب معنیشناسی شناختی. تازههای علوم شناختی، 13 (1)، 80-67.
ساندرز، مارک اِس. مک کورمیک، اِرنِست جِی. (1990-1911). ارگونومی (عوامل انسانی در طراحی مهندسی) ویرایش هفتم. ترجمۀ م. ر. افضلی (1378). نشر علوم دانشگاهی.
عابدزاده، ح. (1401). جدیدترین آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ویژه متقاضیان گواهینامه پایه سوم و دوم و اول و موتور سیکلت. انتشارات عابدزاده.
کوچکی زاد، ک. و واعظی، ه. (1398). بررسی حد نمایی حروف اضافه در زبان فارسی از منظر زبانشناسی شناختی. زبان فارسی و گویش های ایرانی، 4 (2)، 164-145.
گلفام، ا. و یوسفی راد، ف. (1388). رویکرد شناختی به حروف اضافه مکانی فارسی با نگاه آموزشی، مطالعه حرف اضافه «در». فصلنامه پژوهش زبانهای خارجی،56 (ویژهنامه)، 179-167.
وحیدی فردوسی، ط.، علیزاده، ع. و بادامدری، ز. (1396). درسنامۀ آموزش حرف اضافۀ فارسی با رویکرد معنیشناسی شناختی برای آموزش به غیرفارسیزبانان. زبانشناسی و گویشهای خراسان، 2 (17)، 202-175.
Afkhami, A. Asghari, Z. (1992). How non-locative meanings of the Persian preposition /dᴂr/ are derived from its locative meaning from cognitive linguistics view and based on LCCM theory. Zabanpazhuhi: Alzahra University, 4 (7), 27-48.
Abedzadeh, H. (2022). An up-to-date textbook of rules and regulations of driving. Tehran: Abedzade.
Coventry, K. (1999). Function, geometry and spatial prepositions: Three experiments. Spatial Cognition and Computatio,. 1, 145-154.
Dehghan, M. (2017). Spatial metaphor in Kurdish (Kalhori dialect): A study of a spatial preposition. Journal of Kurdish Literature, 4 (5), 45-64.
Dehghan, M. (2018). A study of different meanings of four Kurdish prepositions /wᴂgᴂard/, /wᴂ/, /lᴂ/ and /wᴂpi/ applying cognitive approach. Jostarha-ye Zabani, 2 (44), 1-33.
Garrod, S., Ferrier, G. & Campbell, S. (1999). In and on: investigating the functional geometry of spatial prepositions. Cognition, 72, 167-189.
Golfam, A. & Yousefi Rad, F. (2010). A Cognitive Approach to Persian Spatial Prepositions, A Pedagogical Perspective, Case Study: Persian Preposition /dᴂr/, Pazhuhesh-e-Zabanha-ye Khareji, No. 56, Special Issue, English, Spring 2010, 167-179.
Jamrozik, A & Gentner, D. (2011). Prepositions in and on retain aspects of spatial meaning in abstract contexts. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 33 (33), 1589-1594.
Kuchakizad, A. Vaezi, H. (1999). A study on boundedness and unboundedness of Persian prepositions from coginitive linguistics perspective. Zaban-e-farsi va gouyeshhaye Irani, 4 (2), 145-164. 4(2), 145-164.
Sanders. Mark. S, MacCormic. Ernest J. (1990-1911). Human Factors in Engineering and Design (Ergonomy), Seventh edition. New York: McGraw-Hill Education.
Szwedek, A. (2019). Complex Image Schemas. Tertium Linguistics Journal, 4 (1), 1-11
Szwedek, A. (2019). The Image Schema: A definition. University of social sciences, Warsaw, Poland. Vol. 11, No.1, 7-27.
Talmy, L. (2000). Toward a Cognitive Semantics. Vol. 1. Cambridge, MA: MIT press.
Vahidi Ferdowsi, T. Alizadeh, A and Badamdari, Z. (2017). A lesson plan designed based on cognitive semantics framework for teaching Persian preposition /ᴂz/ to non-native Persian learners. Zabanshenasi va Gouyesh-hay e Khorasan, 2 (17), 177-202.
Zahedi, K. Zyarati, A. M. (2011). Semantic Nework of a Modern Persian Preposition: "Az" in a Cognitive Semantic Framework. Advances in Cognitive Science, 13 (1), 67-80.